kapı modellemek.... - sayfa: 2

Cvp

abdullahbulut

arzu hanım ve diğer yardım eden arkadaşlar ya sizden ricam bunla alakalı bi örnek tasarım mı olur.bir görsel ders mi olur anlatsanız da rahatlasam söylediklerinizi yapıyorum ama neden olmuyo anlamıyorum :(

2007-10-05 10:58:58

Cvp

arzuuuuum

tamam boş bi zamanımda resimli olarak hazırlamaya çalışacağım.ama biraz sabretmen gerek acil bi durum değilse ok.

2007-10-05 11:03:15

Cvp

abdullahbulut

aslında işi yeni aldım bi örnek istiyorlar kataloğ yapacağım o yüzden biraz acil sayılır.heyecanla bekliyeceğim.

2007-10-05 11:53:10

Cvp

Hazaro

Hmm Değişik güzel bir kapı...Nasıl yapılır konusuda gelince..

Aklıma gelen ilk şeyi yazacağım...

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/5XfA13fgw.jpg[/img]

öncelikle "-5 ile göstermiş olduğum alanları line ile çizin..Az vertex ama aynı sitilde..Hepsini birbirine attachlıyarak extrudevermeyi deneyin tam hatırlıyamıyorum olmaz ise.Ay rı ayrı extrude verin..Genel yapı çıkacaktır.bizim oyuk kısımlarında gözüken çıkıntılar var.Şimdi Bütün oluşmuş objeleri Edit polye cevirerek attac lıyor ve tek obje yapıyoruz.Yükseklik kısmlarıda connetle tam ortaya edge atıyoruz...Ve gerekli kısımların yüzeylerini tutarak extrude veriyoruz..Zaten çıkan kalıptan sonrasını halledersiniz umarım...


Yazı ile Anca bukadar bir anlatım olabiliyor Kusuruma bakmayın...

2007-10-05 14:27:36

Cvp

boncuk

dikdörtgen kapı 2,00cm*90 box yapıyorsun,shapes yapmak istediğin modeli line ile yapabilirsin veya istediğin shapes i kullan.box edit poly yapıyorsun,shapes leride edit poly.ve shapes edit poly yaptıktan sonra birleşecek yüzeyi delete mesh.kullanmak istediğin shapes leri(şekillerin)yüzeylerini delete mesh yapıyorsun(modifier stack).compound object ve
connect>pick operand ve diğer objeye (box)tıklıyorsun.connect in sekmesinde bunları yumuşatabilirsin bridge işaretle.interpolationda segment ve tension artırabilirsin biraz incelersen en iyi sonucu kendin bulacaksın

2007-10-06 18:05:37

Cvp

boncuk

compound objects kullanarak çok güzel modeller çıkarabilirsin sitenin eski derslerinde bu modelleme tekniği olduğunu düşünüyorum.burada connect i kullanırken dikkat edilmesi gereken noktalar var.mesela kapıyı box tan yapıyorsun box a segment eklemen gerekir ve çizdiğin elips veya line de convert yaptıktan sonra (edit poly veya edit mesh) bunlarada segment eklemek zorundasın.eğer bunları yapmazsan istediğin verimi alamazsın.connecte eklenti noktalarını istediğin gibi yumuşatamazsın.çizgileri,elips,line,rectangle gibi bunları conver to edit poly veya modifierden edit poly yapmak zorundasın.objeler poly yada mesh olmak zorunda.yani biri elma diğeri armut olursa olmaz.düzenlemeleri yaptıktan sonra kullanacağın yüzeyleri delete mesh le siliyorsun ve connectle birleştiriyorsun. umarım karışık olmamıştır kolay gelsin.

2007-10-06 18:46:18