unwarp uvw konusunda...

unwarp uvw konusunda...

no_fear

unwarp uvw konusunda anlayamadıgım bir nokata var.
mesela 200 vertex´den olusan bir modelimiz var.BU modele gerekli mapping ayarlarından sonra unwarp uvw uyguluyoruz.bu editorde vertexleri çekiştirerek texture´ u model ustunde istedigimiz gibi konumlandırıyoruz.modele biraz daha detay girmek (yani yeni edgeler vermek) istedigimiz zaman unwarp uvw deki tum vertexler karışıyor.açıkçasi yeni eklenen 6 vertex yuzunden 200 vertex´i tekrar konumlandırmak bana agir geliyor.uvw editordeki vertex dizilimini save yaptıgımda load yapabilmem için aynı vertex sayısına sahip olması gerektigini gozlemledim.
şimdi benim ihtiyacım olan konumlandırdıgım 200 vertex´in pozisyonunu "vertex.uvw" diye kaydedip daha sonra modele ekleyecegim 6 vertex´ide uvw editorde konumlandıracagım.
Boyle bir şey mümkün mü?
yani diger türlü modelde yapılacak 6 vertexlik bir degişmede modelenin tamamındaki 206 vertex´i degiştirmek gerekiyor;ama benim dedigim olay olursa sadece modele yeni ekledigimiz 6 vertex´i konumlandıracagız ve bu olayın 3d kullanıcısına buyuk kolaylıgı olacağını dusunuyorum.

son olarak unwarp´de uvw editordeki vertex uzaklıklarını birbirlerine gore nasıl eşitliyoruz?yani texture´ un model uzerinde homojen gorunmesini nasıl saglıyoruz?
ben relax diye hatırlıyorum vertex,edge ve face gore eşitlik saglanabiliyordu zannedersem.
biraz uzun oldu kusura bakmayın.
şimdiden cevap verecek herkese teşekkür ederim.

2007-09-24 13:58:53

Cvp

Hazaro

Öncelikle kimse Uv çıkarmanın kolay olduğunu söylemedi.Gercekten Ağır bir iştir..Sorunuza gelicek olursak 200 vertex üzerine 6 tane eklemeniz demek normal olarak uv nin tamemen farklılaşması demek..Yanlış hatırlamıyorsam Mayanın bonus tool plugin paketinde bu dediğinize benzer bir plugin mevcut.exture filan yaptığınızda uvde bir farkllık olmuyordu..Maxte plugin olarak mevcut olabilir.Ama Bu kişiye nekadar kolaylık ne kadar zorluk gertirecğini bilemiyorum..

Aralık olayınıda gridler aracılığı ile halledebilirsiniz sanırım..Tabi Grid varmıydı unwarp ta onu hatırlamam lazım:P..
Unfold olması gerekiyor relax tarzı bir görevi kendisininde...

2007-09-25 12:35:21

Cvp

kalimba

Modelinin UV haritasını çıkardıktan sonra editable polygon yapabililirsin. Sonradan yaptığın değişiklikle daha önceden açılmış UV haritasını da etkiler (olumlu anlamda). Haritası açılmış modeli düzenleyebilirsin. Editable Poly / Edit Poly ile alakalı max help dosyasına bakacak olursan bununla alakalı bilgiler var.

UV editördeki kare formundaki çerçeve 1X1 birim ise vertex uzaklıkları da buna göre oluyor. Kare 10X10 checker dan oluşuyor (değiştirilebilir). Altta vertexlerin koorinatları nın girileceği bölümler var.

2007-09-25 12:52:49

Cvp

no_fear

kalimba, hazaro çok teşekür ederim.sagolun arkadaşlar.
verdiginiz bilglerle unwrap UVW de biraz daha hız kazanacagım inşallah.

2007-09-26 21:35:12

Cvp

GARYOSAVAN

Modeldeki değişiklik yapmayacağım bölümleri ayrı meshler haline getir. Daha hızlı kolay çalışırsın. Örnek video:
http://www.youtube.com/watch?v=u7Z-uRQyNbI

Download Edilebilir Hali: http://rapidshare.com/files/16002772/uv_map_garyosavan.rar.html

2007-09-27 11:22:18