Suyun yarılması? - sayfa: 2

Cvp

Çaylak

malesef az bılgı sahıibi olan insanlarin en son onu denerdim vsgibi ahkamkesmesi ancak banagore `az bilginin verdigi gereksiz boburlenmeden baska bir sey degil..` neyse

rfda direk suyun yarilmasini yapman icin acickasi benimde dusunmem gerek ama ilk aklimagelen en basitinden su esasinda RF da yapabilme durumunda onemli sistem kaynaklari ...vs RF denizi olustur(gercek anlamda bir bardagami havuza mi neye ) artik 3gunmu render olur 5gunmu bilmiyoum boylece elinde gercek anlamda bir sivi olacaktir .maxte hazirladigin basit bir kutuyu RF ye at ve o sivinin ortasindan gecir sonra maxe a ldigin siviyi kullan kutuyu hide yap ,aklima ilk gelen ama muhtemeelnev kullanicisi bir sistemin basedemeyecegi bir yol aklima baska gelirsede yazarim ayrica digital tutorialsin vifrolarini edinmenide tavsiye ederim...kolay gelsin

2007-09-26 17:54:56

Cvp

brassi

tepkini anlayamıyorum. aynı şeyi konuştuğumuzdanda emin değilim. birkez daha okursan,sanırım daha iyi anlaşılacak.

acaba benmi yanlış yazdım diye birkez daha okudum,"basit" kelimesini kullanmamışım,hele bunu ima eden hiçbirşey yazmamışım. sen biraz kendi üzerine alındın herhalde.

realflow ne yazıkki harika sonuçlarının yanında,eşyanın tabiatı gereği ,sonderece yavaş işleyen bir program.

ben "vurkaçı" sistemi yormayan, hızlı sonuca gidilen, manasında kullanıyorum. dolayasıyla ksap´ın istediği efekt çarpışan armutlar,logo vari işler,sıçrayan su kütlesi vbg realflow´un hızlı çözebileceği(dikkat! basit değil) işler olsa neden olmasın.

yok denizi yaracam diyorsanız,realflow sizi yarar gibime geliyor.(mütevazi bir sisteme sahip olunduğu varsayımından hareketle).ben hala enson bu metodu kullanırdım.
çünkü bu işin çok daha optimum,hızlı,ve zekice çözümleri var.

yok ben beklerim kardeşim,simulasyonda beğenmediğim bir yer olursa bir okadar daha beklerim diyorsanız buyrun.

kaldıki sende belirtmişsin zaten,bu işin hesaplanmasının realflow´da nekadar sürebileceğini. sabrı olan bunu denesin tabiki. ama daha hızlı metodları tartışmak yada araştırmak aklın gereğidir.

"şu şu sebeplerden dolayı söylediklerin işe yaramaz,yada pratik değil yada,görsel olmaz" şeklinde bir yaklaşımın olsa sanırım daha faydalı ve daha şık olurdu.

ksap: aşağıdaki link sanki benzer bir problemle ilgili. önerdikleri pluginnle ilgili hiçbir fikrim yok ama belki işinize yarar.

http://3dbuzz.com/vbforum/showthread.php?t=157112

2007-09-26 19:16:56

Cvp

Çaylak

acikcasi `vurkac `kelimesinin benim literaturumde sistemi yormamak gibi bir anlami yok dolayisiylada basit kavrami uzerine gittim ve yukarida yazdigim sozleri kisisel almamani isterim simdiki aciklamandan sonra ozellikle,kusura bakma tepkimden dolayi ama bazen oyle insanlar cikiyor ki illallah ettiriyor eger soyledigin anlamlarda dediysen ayni fikirdeyim , iyi calismalar.
Not: maxte bu olayi yapmak icin pf ve birazda script bilgisi gerekiyor (sirf maxten bhsediyrosak) Allen Mckey in bir traininginde buna benzer bir training vardi ancak daha zekice mi olur olmaz onu bilemem...ayrica kompozit programi destegi olmadan bunu cozmek bana gore cok zor

2007-09-26 19:44:10

Cvp

brassi

eyvallah. sorun yok.

2007-09-26 20:01:13

Cvp

ksap

Realflowda particlelarla doldurmayı deniyorum ama çok zorluyor. Dedigin gibi yapabilsem başka bişey eklemeden harika bir sahne olur.

Başka bir bilgisayarda dreamscape deniyorum onda ise su objesini bölüp bölünen yerlerden RFle Su akmasını yapacam ama Dreamscapei güzelce bölemiyorum. Bu konudada yardım fikri olan varsa çok makbule geçer.

2007-09-26 20:55:41

Cvp

Çaylak

dreamscapte bolunme yok ancak uzeine koydugun nesnenin suda dalgalanmasi ve agirligi ile iceri girip cikma simulasyonu var bence o plugin dogru bir yol degi, belki editable patch denemelisin ve sprayler ekleyerek kopukleri halledebilirsin

2007-09-26 23:05:25

Cvp

ksap

Evet dedigin gibi dreamscapelede olmadı şuanda pluginsiz güzel bir deniz yapmaya çalışıyorum. Vue´de bişeyler yapmaya çalıştım oda oladı. Denemedigim program kalmadı[x:)] Galiba Mayanin içinde çok güzel bir deniz plugini varmış ama mayayı okadar iyi bilmiyorum.
İlgilendigin için teşekkür ederim.

2007-09-26 23:16:28

Cvp

Quick_Pilot

http://www.dreamworksanimation.com/dwa/opencms/inside/how_we_make_movies/production/9.html

http://www.dreamworksanimation.com/dwa/opencms/inside/how_we_make_movies/production/10.html

bence parçacık sistemine girmek mantıklı değil. Neden mi yukarıdaki linklere baktığınız zaman sanırım biraz daha açıklayıcı olur. bu görüntüler madagascar filminden alınmadır. sadece polygon ve uçlarında parçacık ama sayıca az parçacık (Parçacık kısmı benim şahsi görüşüm). İzlenecek yok belki şu şekilde olabilir. iki tane plane yüzeyce fazla. İkiside tek bir denizmiş gibi animasyon esnasında biri sağ diğeri sol tarafa displace animasyonlu ve bu bu planelere güzel bir kaplama ve uçlarına biraz parçacık. Bu benim düşüncem tabi ama ne kadar başarılı olur tartışılır. Çalışmalarınızda başarılar.

2007-09-27 02:12:41

Cvp

CY

hepiniz çok değerli yorumlar yapmışsınız teşekkürler.
ben olsaydım eğer;
1-ırmağın yatağını kabaca oluştururdum.
2-realflow a export ederdim
3-bi taraftan suyu verip akmasını sağlardım
4-sonra suyun yarılma sahnesinesi için max de bi tane suyun yarığını oluşturucak üçgenimsi bi obje çizerim.
5-objeyi ileri doğru sürüklüyerek anime ederim.real deki sahneme onuda import edince simüle ettiğimde zaten suyu yarcaktır.
6-su bir taraftan aktığı için bir taraf objeden dolayı boş kalıcaktır.aynı anda diğer taraftanda su veririm.
7-maxe hepsini import eder suyu kesen objeyi silerim.


efectimiz hazır olur.kaplamadan sonrada suyun boşalttığı zemine rüzgar efecti veririm.bir kaçda ufak detay yaptıkmı çözüme ulaşılır.iyi çalışmalar.bunlar nacizane fikirlerimdir.saygılarr...

2007-09-27 15:45:52

Cvp

ksap

Herkese teşekkür ederim. Verdiğiniz fikirler gerçekten çok işime yarıyor. Realflow´dan meshleri 3dmax´a import etmeyi başaramadım. Bin dosyasını şeçip create mesh diyince boş bir obje çıkıyor.??

Referans resmim [:D]
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/q2Z94m8fu.jpg[/img]

Deniz örenekleri
http://www.flowlines.de/gallery01.html

2007-09-27 16:07:25