tuğla kaplaması
tuğla kaplaması
Şimdi 3 tane duvar var yan yana, hepsinin boyutu farklı diyelim. Bunların hepsine aynı tane tuğla kaplaması atıık .... nooldu kimisinde sık kimisinde geniş aralıklar ,, çirkin gözüktü .. soru şu bu duvarların hepsini bir den seçip bunlara bir modifier uygulanıyordu ve duvarların şekli aynıyken tuğla map kaplaması bütün duvalarda aynı oranda , aynı büyüklükte oturuyordu bunu yapan modifier neydi, hatırlatırsanız sevinirim neydi neydi...[G2] [G19]
Re:tuğla kaplaması
duvarların 3 ünü birden seç ve UVW map uygula
o zaman atadıgım kaplama hepsinde aynı ebatta olacaktır ama sen her duvarda aynı adet ve ebatta tugla istiyorsan "zaten fiziken pek mümkünmüş gibi gelmiyor"...(yanıt Yok)
Re:tuğla kaplaması
Duvarları mesh yapıp attach yapsak....
Re:tuğla kaplaması
Yani attach yaptıktan sonra material atasak.
Re:tuğla kaplaması
[G11]Map scaler...[G13]
Re:tuğla kaplaması
Map Scaler
Re:tuğla kaplaması
Tamam abi yaa. Küstüm. Ama ben bunu max3 de denemiştim. Olmuştu.
Re:tuğla kaplaması
Ya bu arada map scaler ile bir ders bulursanız adresini veriveri.
Re:tuğla kaplaması
hehe tamam işte "map scaler" ok saolun[G3] [G22]
Re:tuğla kaplaması
aslında cok fazla parametre yok map scalerda elimden geldiğince anlatmaya çalışayım
world z axis : mapi max´in z sine göre atar.
Local z axis : mapi objenin z´sine göre atar.
Wrap texture : açık oldugunda kaplama birbirini takip eder bir şekilde atanır.
Örnek olarak;
Bir box ´ın bir yüzeyinden diğer bir yüzeyinden geçerken kaplama devam eder
Birde kaplamanın ölçeğinin girebiliyorsunuz..
Bildiğim kadarıyla anlatmaya çalıştım....
İyi çalışmalar