transformens 3dsmax ta nasıl yapılır ?

transformens 3dsmax ta nasıl yapılır ?

selex

tranformens filmindeki gibi arbadan robata dönüşme veya citreön c4 reklam filmindeki gibi arabanın robota dönüşmesi 3dsmax ta nasıl bir teknik kullanılarak yapılmıştır.veya bu olayın temelini anlatacak basit bir döküman, video varmı biliyormusunuz ?

2008-01-12 18:55:36

Cvp

ferhatozyurt

Dönüştürme işlemi karakter animasyonunda olduğu gibi ik ve boneler kullanılarak yapılır, ama parçalar organik değil de mekanik olduğu için bone kulanmamış da olabilirler, tabi her parçanın ayrı ayrı birbirleri ile hierarchical olarak bağlanması gerekir, transformers filmini izledim, gerçekten o robotlara hareket kazandıranları kutlamak gerekir, herbir robotta neredeyse sayısız parça vardı :)))

2007-09-06 15:47:26

Cvp

selex

ilğiniz için teşekkür ederim. fakat daha açıklayıcı olması açısından site içerisinde buna ilişkin hangi dersten faydalana biliriz.

2007-09-06 15:54:40

Cvp

cenkbaran

bunu bende cok merak ettim ve arastirdim bise bulamadim. sonra sans eseri TV de Making of Transformers cikti. heyecanla izledim pek bise aciklamadilar nasil yapildigi hakkinda ama. sahneleri gösterdiklarinde. Morpers gibi bi pencere vardi. bütün hareketleri yüklemisler.Nasil yaptiklarina gelince bu bir sirmis hehe:D kimseye söylemiyolar.

2007-09-07 10:17:24

Cvp

FEap

Evet transformers için ´biped´ veya ´bone´ bence de kullanılmamıştır. Herhalde oyun hamuru gibi robotlar olurdu. Oysa ki onlar parçalardan oluşmalı. Bence bunu yapmak, robotu modelledikten sonra sıfırdan biped oluşturmak gibi birşey. Bunun için pepeland.com da biped ayarı yapma dersinden faydalanabilirsiniz. Ama robotun arabaya vb. dönüşmesi gerçekten profesyonel animasyon işi..

2007-09-07 19:26:47

Cvp

chrome_nickel

filmdeki tranfsormerslar gibi karmaşık nesnelerin hareketleri için. bone ve biped gibi sistemler pek pratik olmayabilir. bunun gibi karmaşık sistemler, nesnelerin parametrelerini ilişkilendirerek ( bakınız wire parameters ) parçaların hareketlerine sınırlamalar getirerek, ve en temelde bir iskelet oluşturup, parçaların dönüşümlerinin ve hareketlerinin bu iskelete bağlı olarak, scriptler ile kontrol edilmesi şeklinde olabilir.

bütün karmaşık hareketlere sahip parçaları, temel kontrol elemanlarına ilişkilendirip, onların geçirdiği belirli transformlar ile dönüşüm yapmalarını sağlayabilirsiniz.

elbetteki bu işlemler, deneyimli bir uzman kadrosu için gayet kolay. ancak tek bir kişinin bunu yapabilmesi için hem modelleme, hem animasyon teknikleri hem de max script konusunda uzman olması gerekir.

2007-09-08 12:36:16

Cvp

cenkbaran

http://youtube.com/watch?v=QxKxPy5oeOs
bu videoda birisi yapmis videonun 2. dakikasinda gösteriyo yaptigi transformers animasionunu. kisiye bi mesaj at belki birkac ip ucu verir sende bize bilgi verirsin ;)

2007-09-16 22:11:59

Cvp

serman

Hic kimsenin bu tur bir teknigi bir başkasına analatacagını sanmıyorum. Bunu ancak kendiniz inceleyerek ugraşarak yapabilirisiniz.

Bunu yapmanız icin bilmeniz gerekenler.
1. Donusume uygun projelendirilmiş modelleme
2. Hiyerarşi, hareket kısıtlamaları konuları
3. Script dili
4. morph teknikleri
ve gerceklik kazandırmak icin motion blur :)

2007-09-17 00:29:48

Cvp

Seke

Oyundaki animasyonlarda biped kullanıldı ama filmde bilmiyorum

2007-09-17 11:24:43

Cvp

selex

burda üstatlarımız hocalarımız var neden içlerinden biri küçük bir örnek yapmıyor "A" harfini "B" harfine dönüştürsün veya daha basit birşey yapsın olayın temelini basitce anlatsın. hocalarımız için bunu videolu olarak göstermek 10 dk. larını alır almaz lütfen hocalarımız buraya dikkat versin. Burası bir bilgi paylaşım forumu değilmi.

2007-09-18 10:32:31