disko topu üzerindeki aynalar.....

disko topu üzerindeki aynalar.....

BARISH

Başlıktan da anlaşılacağı üzere bir adet disko topunu oluşturdum.Vray mat kullanarak ayna olayınıda bitirdim.Sorunum şu; Bu topun etrafına yerleştirdiğim değişik renklerdeki spotların aynacıklardan yansıyarak clubün duvarlarında ışık noktaları oluşturmasını istiyorum ama beceremedim.Yardımcı olursanız sevinirim.Teşekkür ler

2007-09-05 00:21:31

Cvp

emreşan

bu ayna parçalarının gerçekte olduğu gibi dizilen ve her biri kendi normali olan yüzeyler olması şart. kürenin üzerine aynalı top dokusu kopyalayıp yansıma verdiysen bu şekilde yapamazsın. Her bir ayna paçasnın dğer ayna parçasından farklı açısı olan, kiremit gibi dizilmiş parçalardan oluşması gerekiyor. Diğer ışık konusuna gelince;ışığını toun üzerine yansıttığında çok yüksek kalitede caustic reflection denilen hesaplamayı kullanman gerekiyor ki normalde gördüğün (diskolardaki gibi) toplardaki ışığı aynen ayna gibi iletme durumu için metrelerce uzaktaki duvara ığığın izi çıkması için caustic parametrelerinin son derece detaylı olması ve GI energy dediğimiz (en azından mental ve frenderdaki isimleri bu) ışığın fotonlarının gücünü ve parlaklığını arttıran etkenler ile birlikte caustic etkisini arttırmalısın. seçtiğin konu hem render hemde gerçek olarka oluşturulması gereken sahnenin yapısı itibari ile uğraştıracak bir konu. yaptıkça sonuçları buraya yaz yardımcı olmaya çalışırım.

2007-09-05 00:37:22

Cvp

BARISH

bi küre oluşturdum.editable poly ile tüm polygonları local grup olarak extrude ederek yaptım umarım model doğru olmuştur.daha önceleri caustic parametrelerini kullanarak bişeyler yapmıştım ama render süresini uzattığı için pek tercih etmedim .Bu sefer üstünde durucam .Çok teşekkür ederim..

2007-09-05 00:52:48

Cvp

palyaço

küre çizip üzerindeki smooth işaretini kaldırmak da gerçeğe yakın bir sonuç verebilir, v-ray kullanıyorsan objeye sağ tıklayıp vray properties e tıklayarak genarate gi değerini arttırman gerekir.

2007-09-06 00:18:49