karakterin vücudunu tek texture ile kaplamak

karakterin vücudunu tek texture ile kaplamak

Ataberk Games

arkadaşlar yaptığım karakter modelinin vücudunu tek texture ile kaplamak istiyorum. bunu nasıl bir uvw ile yapabililrim?

2007-09-03 21:29:37

Cvp

Computerboy

walla soruyu tam anlamadım ama anladıgım kadarıyla yardimci olayım. modellediğin karakteri editable meshe cevir ordan poligona geç ve karakterde kaplama yapmak istediğin yeri seç
sonra surface propertiesten materyal id kısmına karakterde seçtiğin yerin adını ver. bacak. kafa kol. v.s :) sonra materyal editor aç ve standart yazan yere tıklayıp ordan multisubobjeyi seç ve id no yazan yerlere karakterde tanımladığın adları yaz. sonra diffuseden karaktere kaplamak istediğin resmi seç.

ha modifierden uvw mapida eklemeyi unutma
başarılar.

2007-09-04 10:26:01

Cvp

Ataberk Games

tamam hocam şimdi ayrı ayrı ekleyebiliyorum ama benim sorunum o değil. birden çok uvw map oluşturmam lazım. ve mesela id 1´dekileri ayrı id 2´dekileri ayrı uvw ile belirlemem.

2007-09-09 21:03:24

Cvp

vertex

bu tip problemleri unwrap map ile çözebilirsin.

2007-09-11 08:58:20

Cvp

Hazaro

Merhabalar sorunuzu Vertexin dediği gibi unwarp map ile çözümliyebilirsiniz.mesela bir kafa modeline öncelikle uvw map modifieri(silindir) vererek modelin uv sini silindir şekilinde açılmasını sağlarız.Sonrasında (isteğe bağlı modelle collopse yapılabir)unwarp modifieri verilerek uv üzerinde düzeltmeler yapılabilir.Sonrası malum resim edit programlarından birine atılarak kaplamasını ayarlarsınız.Eğer Bulabilirseniz Cgacademy nin güzel bir unwarp ders videosu var şuanda adresi aklımda değil ama çok pahalı olmamamlı.alıp rahatlıkla istediğinizi öğrenebilirsiniz.aklıma gelen 1-2 link size veriyorum google dan unwarp yazarak aratırsanız daha fazla bilgi edinebilirsiniz sanıyorum..


[url]http://www.3dtotal.com/team/Tutorials/Zorro_texture/zorro_01.asp[/url]

[url]http://www.3dtotal.com/team/Tutorials_3/basketball_player/the_basketball_player01.asp[/url]

2007-09-11 10:20:46