reactör cloth hakkında yardım

reactör cloth hakkında yardım

archidesign

merhaba arkadaşlar sorum şu şekilde reactör cloth ile üst üste kıvrılmış battaniye nasıl yapabilirim? (reactör cloth ile normal örtü vb yapabiliyorum)
fakat aşağıdaki resimde olduğu gibi bir örtü yapmak için yardım ederseniz cok cok sevinirim vereceğiniz cevaplar için şimdiden teşekkürler...
[img]http://img254.imageshack.us/img254/2125/untitled1mf1.jpg[/img]

2007-07-31 21:56:25

Cvp

Problem

her yiğidin bir yoğurt yiyişi vardır, çok farkjlı bir kaç yöntem kullanabilirsin , mesela bu modeli ben yapıyor olsam ilk olarak mesh modellemesi ile kenarları tutup modellerdim mesh smooth verdikten sonra soft selection ve free form deformers ile bu şekle sokçaya çalışırdım, kırılmalar olursa tekrar mesh smooth yapıp optimize ederdim, eğer sahnede çok fazla nesne yoksa sorun olmaz çünkü polygon sayısı artacaktır,eğer sahne kalabalıksa optimize etmek gerek, üzerine bu sahnedeki gibi düz material atacaksan optimize sorun yaratmaz ama kaplama yapacaksan farklı uygulama yapman lazım.

2007-07-31 23:04:18

Cvp

palyaço

"problem" arkadaşa katılıyor ve ilave olarak nurbs araçlarını bunun için tavsiye ediyorum, kullanması zor gibi görünür ama sitede bununla ilgili eğitim verilmekte sanırım,

bir de resimdekinden farklı olarak ve de soruna tam cevap olması açısından reactor da bu iş şöyle olmakta; önce battaniye veya kumaş neyse onun ölçülerinde bir box objesi çiz, yükseklik örneğin battaniye için yarım santim yeter, diğer kalın görünme ayarlarını malzemeye bırak. modiify menüsünde reactor cloth u ekledikten sonra, reactor menüsündeki creat cloth collection a bu objeyi ekle burda box bojesinin vertex sayısını epey arttırmak gerek gerçekçi bir görünüm için, sonra battaniyenin, üzerine düşeceği yatağı creat rigid body kollectiona ekle ardından utilities menüsünde reactor u açıp bu yatağı unyielding kutucuğuna tik at, battaniyeyi yatağın hizasında bir miktar yükseğe taşı ve creat animation tıkla, burda bu detayları çok anlatmayacağım gelmek istediğim nokta şu; bu animasyonu başarıyla yaparsan yatağın üstünde gerçek bir battaniye görünümü elde edersin ve istediğin görünüm örneğin 250. frame de olabilir, battaniyenin o keyframe´ini alıp 1. keyframe´e taşırsan o sorunda ortadan kalkar, ama başka bir hareketli obje yoksa render ayarlarında render alıncak sahneyi 250. frame olarak ayarlarsın taşımakla uğraşmana gerek kalmaz, tabi max i yeniden açtığında yine 250. frame i seçmekle uğraşman gerekebilir.

2007-08-05 00:29:08

Re:Cvp

archidesign

[quote=32774] Yazan: palyaço

"problem" arkadaşa katılıyor ve ilave olarak nurbs araçlarını bunun için tavsiye ediyorum, kullanması zor gibi görünür ama sitede bununla ilgili eğitim verilmekte sanırım,

bir de resimdekinden farklı olarak ve de soruna tam cevap olması açısından reactor da bu iş şöyle olmakta; önce battaniye veya kumaş neyse onun ölçülerinde bir box objesi çiz, yükseklik örneğin battaniye için yarım santim yeter, diğer kalın görünme ayarlarını malzemeye bırak. modiify menüsünde reactor cloth u ekledikten sonra, reactor menüsündeki creat cloth collection a bu objeyi ekle burda box bojesinin vertex sayısını epey arttırmak gerek gerçekçi bir görünüm için, sonra battaniyenin, üzerine düşeceği yatağı creat rigid body kollectiona ekle ardından utilities menüsünde reactor u açıp bu yatağı unyielding kutucuğuna tik at, battaniyeyi yatağın hizasında bir miktar yükseğe taşı ve creat animation tıkla, burda bu detayları çok anlatmayacağım gelmek istediğim nokta şu; bu animasyonu başarıyla yaparsan yatağın üstünde gerçek bir battaniye görünümü elde edersin ve istediğin görünüm örneğin 250. frame de olabilir, battaniyenin o keyframe´ini alıp 1. keyframe´e taşırsan o sorunda ortadan kalkar, ama başka bir hareketli obje yoksa render ayarlarında render alıncak sahneyi 250. frame olarak ayarlarsın taşımakla uğraşmana gerek kalmaz, tabi max i yeniden açtığında yine 250. frame i seçmekle uğraşman gerekebilir.[/quote]

dostum vermiş olduğun cevap için teşkler fakat anlatmış olduğun olayları zaten yapabiliyorum demek istediğim battaniyenin kıvrımlı olması senin anatmış olduğun temel battaniye yapımı ve sana şu bilgiyi de vereyim her seferinde key frameler ile uğraşmak istemiyorsan istediğin modeli editable polye çevir keyframe sorunu ortadan kalkacaktır :)

2007-08-05 14:45:14

Cvp

Erkan

dostum reactor cloth modifieri kullanman şartmı ?

sende max7de çıkan cloth modifieri var onu kullan.

bence sonuçar reactor cloth´tan çok daha iyi. bu gönderdiğin örnekteki bile battaniyeden çok kilime benzemiş.

bak hatta senin için cloth modifieri ile bir örnek yaptım beğenirsen uğraş.

[url]http://rapidshare.com/files/47131461/Film_0003.wmv[/url]

kolay gelsin

2007-08-05 18:42:13