net render render penceresini parçalayak render alma

net render render penceresini parçalayak render alma

mimar13

merhaba net renderda render alırken örneğin render penceresini 5 e bölmek bize ne gibi bir fayda getirir? büyük sahnelerde polygon olarak memory hatasını ortadan kaldırır mı?

2007-07-13 17:13:47

Cvp

mimar13

ve boot ini dosyasından 3gb olarak dosyayı değiştirmeye gerek varmı ayrıcarender penceresini 5 e böldüğümüzde her kare sahnedeki toplam polygonumu görür yoksa sadece taradığı bölümdeki polygon sayısınımı görür teşekkür ederim yorumlarınız için..........

2007-07-13 17:26:13

Cvp

kalimba

Boot ini dosyasında 3gb değişikliği yapman işe yarar. Ram miktarın 3gb dan düşük bile olsa.

Aldığın bütün memory hatalarını ortadan kaldırmaz.

Sahnedeki polygonlar (normalde) render işleminden daha önceden yükleniyor. Bazı render motorlarında dinamik bellek kullanımı veya modelin gerektiğinde belleğe yüklenmesi gibi durumlar var.

Render ettiği bölümdeki o anki şartlara denk gelen pikselleri render ediyor. Polygon sayısı da önemli ancak render süresini modelin polygon sayısından çok durduğu yer etkiliyor.

2007-07-13 22:29:42

Cvp

mimar13

sizin gibi bir üstaddan yorum almak çok güzel teşekkür ederim kalimba çok faydali oldu birde ilk bölümdeki sorumda net render da ekranı tek bilgisayarda 5 yada başka bir sayıya bölmek büyük polygonlu sahneleri almama yardımcı olurmu mantıken ekranı 5 e böldüğümüzde memory hatası vermemesi gerekiyor render penceresini 5 e bölmek sahnenin her bir parçasının ayrı ayrı render edilmesi demek ama burada çözemediğim her bir parçayı max render ederken sahnedeki tüm polygonları hesaplayarakmı render alıyor?

2007-07-14 09:37:45

Cvp

kalimba

Sözlerin için teşekkür ederim. Net render aynı anda farklı makinelerdan render etmek için kullanılıyor. Ekranı 5 yada daha fazla parçaya bölme işlemini şu andaki render m otorları zaten otomatik olarak yapıyor (bucket mantığı ile.). Senin bir şey yapmana gerek kalmıyor.

Ancak büyük render aldığında önceden hesaplanan GI map´ler (daha önceden kaydedilmemişse veya GI engine map oluşturuyorsa) ve render edilen kısımlar tabiki bellekte daha çok yer kaplıyorlar (ekranda gördüğün kısımlar). Bu kısmın kısmı çözümü için (render edilen görüntürün bellekte saklanması) [url]http://www.spot3d.com/vray/help/150R1/vfb_index.html[/url] sayfasını inceleyebilirsin. "GI engine" var ise her birinin kendine has özellikleri var zaten.

Diğer olaylar sahne optimizasyonu vs olaylarlarına giriyor. Özellikle mimari sunum ile ilgili web sitelerinde çok detaylı bilgiler bulabilirsin.

2007-07-14 09:59:25

Cvp

mimar13

çok teşekkür ederim kalimba değerli yorumların için şimdi olaya daha iyi vakıf oldum

2007-07-14 12:06:06