Reactor´de duvar birşey etki etmeden yığılıyor

Reactor´de duvar birşey etki etmeden yığılıyor

wreath

Selamlar Reactor de basit bir sahnem var bir plane üstüne ayrı ayrı 50 küsür boxtan oluşan bir duvar ve duvara çarpan ayrı bir box var hepsini rigged collection a atadım belirli ağırlıklar verdim gravity olarak standartta bıraktım hatta farklı değerlerde denedim anime edince duvar birşeyin çarpmasına gerek kalmadan yığılıveriyor hatta en alt kısımdaki tuğlalar plane in içinden geçip aşşa uçuyor ama üsttekiler uçmuyor gibi dengesiz ve çözemediğim bir durum var duvar tuglalarının birbinin üstünde sabit kalıp obje onlara çarptığında yığılmasını istiyorum eksik olan nedir? yardımlar için şimdiden teşekkür ederim.

2007-07-10 05:10:27

Cvp

dadaist

reactör tek yüzeyli planei tanımaz, plane yerine bir box çiz.

2007-07-10 08:05:51

Cvp

roman

birincisi...tuğlaların hemen yıkılma sebebi animasyonun yani reaktörün etkisinin nezaman başlayacğını vermen gerek senin animasyonda büyük ihtimalle 0 framde başlıyor ve recatörde bunu
bu şekilde algılaynca yıklma oluyor..

ikincisi planin icinden gecen tuğlalar için iki neden olablir birincisi..plane olması yerine box kullan ve tuğlalırın plane veya box ne koyuyorsan ona deymemesini sağla ......

2007-07-10 10:38:08

Cvp

palyaço

bir de ractörde benim de başıma gelmiş olan bir sorun, duvar tuğlalarını boun box şeklinde reactor e tanıtmak, not shared i bir dene, bir de tuğlalar kendileri iç içe geçiyorlarsa yine böyle bir sorun olabilir, plane objesini delmesinde ise roman arkadaşımızın da dediği gibi bir box çiz ve box a değmemesini sağla tuğlaların

2007-07-10 11:50:56

Cvp

wreath

Arkadaşlar öncelikle ilginiz için teşekkür ediyorum, duvarın kendiliğinden (aslında kendiliğinden değil) yıkılma sorununu Col. Tolerance değerini düşürerek çözdüm, sorun birbirlerine değmeyen ufak uzaklık değerleri ile yakın olan tuğlaların Col. Tolerance değeri yüksek olduğundan arada mesefe olmasına rağmen etkileşime girip hareketlenmesi imiş bu sorunu bu şekilde çözdüm fakat sorun tam olarak çözülmüş olmadı bu seferde yerçekimi etkisi ile bi parça aşağı düşen tuğlalar birbirlerinin üzerine oturup sabitlenmek yerine üstteki alttakinin içinden geçicek şekilde düşmeye başladılar bir süre sonra birbirlerinin içinden geçmeyi bırakıp çarpışmaya giriyorlar ortada ya karmaşık bir durum var yada basit bir ayar ben çözemedim yardım edebilecek var ise artık bugun uyku uyuyabilirim :)

Soruna ait 2 video yükledim birincisinde tuğlalar birbirleri içine geçip belirli bir süre geçtikten sonra birbirlerinin yüzeylerini tanıyıp çarpışma etkisi gösteriyorlar diğerinde 2 tuğla arası çarpışma zamanı muhtemelen programa göre yeterli olduğundan direk birbileri yüzeylerini tanıyorlar bu dengesizliği çözemedim hangi ayar bu soruna çözüm belki bir bilen vardır.
Sorunlu çarpışma
http://rapidshare.com/files/42084021/reac.mov.html
Normal çarpışma:
http://rapidshare.com/files/42085432/reac_2.mov.html
Videolar Quicktime Formatlıdır

2007-07-10 13:30:32

Cvp

derek82

ilk videoda box ların col. tolarance değerinden daha az aralıkla yerleştirilmediğine emin ol. daha sonra butun boxları secip properties in en altında bulunan bolumde concave mesh i sec. sorun kalmaması gerek.

al bu da 3d dosyası http://rapidshare.com/files/42096622/reac_box.rar.html

2007-07-10 14:55:31

Cvp

wreath

Ufak tefek sorunlar halen olsada halloldu gibi eyvallah derek

2007-07-10 16:44:16

Cvp

derek82

[:)] başka ne gibi sorun var wreath? ben de siz sordukça kurcalaya kurcalaya ooreniom. benm içinde ii oluyo. yoksa vakit ayıramıom max e dooru durust[:P]

2007-07-10 17:03:51

Cvp

wreath

Uzaktan gelip çarpan kutu anime olduğu halde hareketini sağlayamıyor yani yere iniyor fakat ileri anime olduğu halde ilerleyemiyor yerle girdiği sürtünmeden bunu çözemedim dosyanda farkemediğim bir ayarmı vardı acaba? Bu çarpan kutu objesinin properties´i unyield seçili olunca hareketini yapıyor fakat bu seferde yerçekiminden vs. etkilenmiyor sen nasıl yaptın anlamadım

2007-07-11 00:31:00

Cvp

derek82

[:)]sağolsun kurt un reactorle ilgili cok gussel bi dersi var. bende ordan oorenmiştim. link vereyim de tam olsun: http://www.tr3d.com/index.php?islem=bak&id=bilgi&r=146

çarpan kutunun properties i unyielding değil. ole olsa hiçbir hareket yapamazdı. unyielding olan zemin. uzaktan gelip carpan ve ustuste dizili olan kutular belli kutlelere sahipler.

once herseyin yerini ayarladıktan auto key i aktive ediyorsun ve sonra time slider ı örneğin 10a veya 20 ye getiriyorsun. daha sonra uzaktan gelip carpacak olan kutuyu bir miktar hareket etmesini istediğin yönde ilerletiyorsun. daha sonra reactorun animation&preview kısmından start time ı 0-10 veya 0-20 arası herhangibir değeri giriosun. buraya kadar bildiğin seyler zannedersem.

ancak senin kutun surtunmeye yenilip ilerlemiyor. dolayısıyla senin kutunun hızı onemli. yukarda anlattıklarım arasında bu hızı etkileyen 2 faktor var.

1- time slider ı kaca getirdiğin,
2- kutunu ilk konumundan ne kadar hareket ettirdiğin.

senin kutun yavas kalıorsa:

1- time slider aralığını ufak tut. (ör: 0-5 arası)
2- kutunu ilk konumundan daha uzağa götür.

hepsi bu[;)]

anlaşılmayan bişi olursa tekrar buraya not dus. bi daa yardımcı olmaya çalışırım.

kolay gele...

2007-07-11 11:33:01