plane´in arka yüzü (ayın karanlık tarafı)

plane´in arka yüzü (ayın karanlık tarafı)

Avcı

Max´de, bir plane´in arka yüzündeki poligonların (ya da bir küpün iç yüzeylerinin) otomatik olarak oluşturulması nasıl mümkün?

2007-06-29 12:50:21

Cvp

Hakan™

Shell modifierini kullanırsan,yüzeye kalınlık verir.

2007-06-29 14:16:09

Cvp

Avcı

Modifier kullanarak bunu yapmak zor değil.

Ben, Maya´da varsayılan olarak mevcut olan (istendiğinde tek yüzlü çizilebilen) iki yüzlü poligon (ya da NURBS yüzeyi) çizme özelliğinin Max´deki karşılığını sormuştum.

2007-06-29 17:51:01

Cvp

Hakan™

Bildiğim kadarıyla Max´in yapısı böyle.Cisimler tek taraflı yüzeylerden oluşuyor.Maya´yı bilmiyorum.
Shell modifieri neden beğenmedin anlamadım açıkçası.Çok kolay ve kullanışlı bence.[:)]

2007-06-29 20:20:09

Cvp

Avcı

Shell´i beğenmememin sebebi şu [G2]
İki yüzü olan bir plane çizilmek istendiğinde; tek polygon´dan oluşan bir plane çizip, shell ile kalınlık verirsek, inner ve outer amount değerlerini 0 yapsak dahi yan yüzlerde kalınlığı 0 olan poligonlar oluşuyor ve plane´in toplam poligon sayısı 6 ya ulaşıyor.

Bu durumda iki yüzlü bir plane oluşturmak için, bir plane çizip aynı koordinatlarda kopyasını çıkarıp, bu kopyayı flip ile ters çevirmek ve önceki plane´e attach etmek gibi uzuuun bir yolu izlemek gerekiyor. Ancak bu şekilde kalınlığı gerçekten 0 olan ve yan yüzleri poligon içermeyen iki yüzlü bir plane elde edilebiliyor.

2007-07-01 02:49:15

Cvp

Asp!r!N

Plane tek yuzlu olsada renderda iki tarafli gostermek mumkun, standart malzemede 2-sided isaretlemen yeterli olacaktir.. vray malzemeler zaten otomatik olarak 2-sided.Ekrandada cift tarafli gorunmesi icin viewport ve grafik ayarlarindan gerekli duzenlemeleri yapman gerekiyor.

2007-07-01 03:24:32

Cvp

3d-anim

Plane nesnesi veya diğer tüm nesneler tek taraflıdır.Ama çalışma ekranında iki tarafıda görmek istersen nesneyi seç ve properties bolumunden çift taraflı olcak şekilde ayarlarsın.Render esnasında görünmesini istersen render menusundende çift taraflı render seçeneğini seçersin.Bu drumda gene sorun varsa en son tavsiyem tum poly leri seç ve edit poly den yuzeyleri ters çevir tabiki flip nesnesini kullanarak.Akılıma suda geldi max in modellerken bazen karanlık bolgesini degörmekisteriz.Yani max in default 2 adet ışığı var ve bazen onların aydınlatmadığı alanlar olur modellerken.Bu durumda ambient değerini ki klavyeden 8 tusuna bas ve ordan gölge değerini aç.Aklıma başka shell geldi ama o nda yazmışlar.

2007-07-01 14:18:43