Gerçekçiliğin sabit ayarları yok mu - sayfa: 2

Cvp

DARK_Lord

Derek72 bende zaten farklı bişey söylemedim. Sadece işin felsefi boyutundan çıkıp pixel boyutuna indirgedim olayı...
Gerçekçilik çok iyi gözlem yeteneği gerektirir..

2007-06-23 09:57:40

Cvp

derek82

metken345 2mizde aynı seyi soyluyor fakat anlaşamıyoz demekki[G3]

benim "yok ole bişi" demem başlıkta yazan içindi. senin bundan sonra solediğine anlam veremedm bende zaten.

kısaca burdaki herkes aynı fikirde dolauısıyla sorun yok...[G16]

2007-06-23 12:15:12

Cvp

Asp!r!N

Var var.. herseyin haziri var sakin ugrasmayin..
ornegin bi dijital fotograf makinasi edinebilirsiniz..

2007-06-23 13:30:44

Cvp

emreşan

sadece index of refraction (IOR) değerleri gerçek hayattaki gibidir.
aşağıda internetten kısa bir araştırma sonucu bazı elementlerin index of refrction değerlerini buldum.

Vacuum 1 (exactly)
Helium 1.000036
Air @ STP 1.0002926
Carbon dioxide 1.00045
Water Ice 1.31
Liquid Water (20°C) 1.332986
Cryolite 1.338
Acetone 1.36
Ethanol 1.36
Teflon 1.35 - 1.38
Glycerol 1.4729
Acrylic glass 1.490 - 1.492
Rock salt 1.516
Crown glass (pure) 1.50 - 1.54
Salt (NaCl) 1.544
Polycarbonate 1.584 - 1.586
PMMA 1.4893 - 1.4899
PETg 1.57
PET 1.5750
Flint glass (pure) 1.60 - 1.62
Crown glass (impure) 1.485 - 1.755
Bromine 1.661
Flint glass (impure) 1.523 - 1.925
Cubic zirconia 2.15 - 2.18
Diamond 2.419
Moissanite 2.65 - 2.69
Cinnabar (Mercury sulfide) 3.02
Gallium(III) phosphide 3.5
Gallium(III) arsenide 3.927
Silicon 4.01

2007-06-23 15:49:32

Cvp

cartoonist

özellikle bu rakamların nereye yazıldıkları ile ilgili bir sorum olcak IOR değerlerini mümkünse açabilirmisiniz

2007-06-23 16:02:46

Cvp

Rhapsody

V-ray´de Refraction başlığı altındaki ´IOR´ bölümüne yazabilirsin.

2007-06-23 16:27:33

Cvp

Derya Birinci

neyin nereye yazıldığından ziyade "neden" yazıldığını anlamaktan başlamak daha doğru gibi geliyor bana...

2007-06-23 18:04:24

Re:Cvp

cartoonist

[quote=31687] Yazan: deep ocean

neyin nereye yazıldığından ziyade "neden" yazıldığını anlamaktan başlamak daha doğru gibi geliyor bana...[/quote]


haklısın deep ocean katılıyorum böylece anlamak daha da kolaylaşacaktır fakat halen kaynak anlamında sıkıntı yaşıyoruz yani konu başlığı altında konuyla ilgili kimseyi detaylı bilgi vermeye zorlayamayız daha sonra ben araştırarak ya da ayarları deneyerek anlamaya çalışabilirim

2007-06-24 14:23:03

Cvp

hbc3d

Sen cok genel bi şey istiyorsun. "Gerçekçi bir rüzgar için şu parametreler..." Dünya üzerindeki bütün rüzgarlar gerçekçi sonucta:) ve Milyonlarca degisik kombinasyonu var bu ruzgarlarin:)

Aslinda elde etmek istediğin her türlü etki için, tutorialler ve "making of" serileri sana yardimci olacaktir. Ordan mantığı anlayıp, denemelerini o cercevede sürdürmen seninin icin daha mantıklı. Zorlamakla alakası yok, kimse istesede sana gerçekçi bir render veya gerçekçi bir organik modelleme için hazır parametre veremez. dalında en usta isimler dahi, defalarca deneyerek, yeni bir çok şeyi bir araya getirerek en iyi sonucu alır. Senin bahsettiğin hafif ezbere kaçıyor:)

Hani bi kısım insanın bildiği büyük bir sır var. O sırrı bilen iyi işler çıkarıyor diye düşünüyorsan. Evet var öyle bi sır. Hemen söyleyeyim:

"Sabırla denemek..."

2007-06-25 13:52:04

Cvp

DARK_Lord

Budur...

2007-06-25 17:45:37