temelden çatıya çıkan animasyon

temelden çatıya çıkan animasyon

peDlar

mrb arkadaşlar
bi animasyon fikrim varda uzun bir yapı düşünün aynı başlıkta bahsettiğim gibi temelden çatıya dıoğru seri giden bir çizgi yukarı çıktıkça altında kalan alanı gösteriyor
belkide her katı bir yöne doğru duvarları göstererek sonuncu kata ulaşabilir yani bir DNAnın pathini dşünün o şekilde
yaaaaa ufffff anlatmakta güçlük çekiyorum anlayanlar yardım edebilirmi
forumdaki herkese teşekkürler[:D]

2004-08-05 08:52:40

Re:temelden çatıya çıkan animasyon

j-joey

Ben anlamadım, kesin anlarım diyordum ama anlamadım :) Bir kaç defa daha okuyum anlayınca tekrar yazarım...

2004-07-29 15:36:52

Re:temelden çatıya çıkan animasyon

peDlar

ya 4 kenarı olan içi boş bir kutu bunlardan 10 kat üstüste koyalım figüratif bir bina olsun
bunun ilk saniyede 1. duvarı yani en alttaki 2. saniyede onun yanındaki görünsün taki en üste gelinceye kadar
amacım bir boş araziyi kameraya alıp yani arabalar geçerken filan oraya bizim yapacağımız binayı yapılıyor gibi animasyonla mix yapmak

2004-07-29 15:42:09

Re:temelden çatıya çıkan animasyon

Gelroth

line cizip motiondan patch constraintle camerayı o line icerisinde dolastırabılırsın aynı zamanda dolasırken istedigin sekilde targetıyla anımasyon alabilirsin sanırım sorunun cevabı bu?

2004-07-29 16:37:50

Re:temelden çatıya çıkan animasyon

peDlar

hayır yaw bi türlü anlatamadım kamera sabit targetıda
belki de bir senede tamamlanan binayı ben 10 saniyeye sığdırmak istiyorum sanki zaman hızlandırılmış gibi
galiba bu sefer başardım

2004-07-29 16:42:37

Re:temelden çatıya çıkan animasyon

nacho_grande

temel fıkrası oldu bu :) Sen diyorsun ki nasıl gerçek kamerayı açık bırakıyorlarsa (Discovery ya National Geographic de bina belgesellerinde) o şekilde bir canlandırma yapayım. Bunu zor da olsa şöyle de çözebilirsin sanki: Her bir objenin transperency değerini 0 yani şeffaf yapıp, yine her birini gözükmesini istediğin karedeki key de gerçek malzemesine dönüştürebilirsin. Yani bu yöntemle hareket etmezler ama domino taşı gibi sırayla hızlı bir şekilde yükselir binan. Belki daha kolay bir yolu vardır.

2004-07-29 16:59:17

Re:temelden çatıya çıkan animasyon

peDlar

ewwet anlatabilmişim ama koskoca kompleks yani dışarıda oturma yerleri olan insanları olan bir yer için bu ayarlar imkansız gibi bide şu varki belki çok uzun bir bütün objem var benim . bi tarafta bina yavaş yavaş aşağıdan yukarıya görünürken , bi tarafta bir bayrak direği bu aşağıdan yukarı giden lineerliğe uymayacaktır.
yinede saol yeni fikirlerinizi bekliyorum teşekkürler!

2004-07-29 17:07:07

Re:temelden çatıya çıkan animasyon

j-joey

Parçaların hepsini inşşaaat öncesi konması gereken yerleye koy. Sırayla anime ederek binada olması gereken yerlere koy. Sonra da 2-3 (kaç işçi istiyorsan o kadar) insan boyunda kutu koy. Kutuya 3 renk vereceksin, alt orta ve üstte ufak bir parça olacak şekilde, üst taraf siyah-kahverengi arası olacak bu saçı ifade edecek. alt taraf koyu mavi olcak bu kot pantolon. Orta tarafı da orta grilikte birşey yap bu da tişört felan olcak... Sonra bu kutucukları bir orya bir orya çok hızlı hareket ettir... Durmalarına izin verme sürekli hareket etsinler...

Daha sonra da (image/object farketmez) motion blur ile render et... Oldu da bitti maşallah :)

2004-07-29 17:09:08

Re:temelden çatıya çıkan animasyon

Gelroth

j joey o nasıl olcak annamadım tam ya biraz açıklasana (:

2004-07-29 17:22:07

Re:temelden çatıya çıkan animasyon

j-joey

"Baraka" belgesel filmini izlemişsinizdir... Bence mükemmeldi. Orda makineleşmeyi felan anlatıyordu. Herneyse, Baraka´da hızlandırılmış çekimler vardı...

Şimdi binanın inşaasını parçaların (tuğla cart curt vs...) hareketlerini verip binanın inşaasını hızlı bir şekilde diyelimki 20 sn içinde bitirdik... Buna motion blur verirsek, hızlandırılmış çekim izlenimi alırız. Ama buna ek olarak en çok dikkat çekmesi gereken şey olan işçiler ve iş makineleri de önemli... Bunların şekilleri hiç belli olmayacağı için veryyy lowww poly modeller kullanmak yeterli. Sadece motion blurda oluşacak izlerin renklerinin gerçeğe uygun olması gerekiyor. İşçiler için birer kutu yeterli, iş makineleri için de daha yavaş hareket edecekleri için low poly modeller yeterli olacak... Hepsine gerekli hareketi verip en son motion blur ile render etmek istediğimiz sonuca ulaştıracaktır bizi diye düşünüyorum...

2004-07-30 05:17:24