3dsmax - autocad

3dsmax - autocad

Yeni_Rakı

arkadaslar ben bu ise yeni baslayan biriyim daha once elle cizdigim modelleri bilgisayarda nasıl sayısalveri haline getiririm die arastırırken autocad ve 3dsmaxle tanıstım ve beni cezbettiler okulumda ag aracılıgıyla ogrenciler bircok programı paylasabiliolar bende buradan
autocad 2007
auto cad 2006
autocad 2005 ve autocad 2004

u aldım ucbes bisiler yapabiliyorum ama henuz 3d olarak calısamıyorum 3d bir baslangıc sayfası actıgımda bana sabit bir kameradan perspektif gorunusu sunuyo ve istedigim gibi calısamıyorum hatta hic calısamıyorumm su anda kullandıgım autocad 2007 dedim acaba 3dsmaxle yapabilirmiyim istedigim 3d modellemeyi ve 3dsmax 9 32 nin trial versyonunu yukledim ama gordumki bircok secenek kapalı ve jpg bir resmi aktardıgım zaman onu arka plan olarak alıyor kısacası bir turlu istedigimgibi bisiler cıkaramadim

acaba hangisini kullanmalıyım yada bana hangi programları onerirsiniz

bir bilgisayarmuhendisligi ogrencisi olarak basit bir software i kullanamamaktan dolayı utanıyorum ve yardımlarınızı bekliyorum simdiden tesekkur ederim

2007-06-02 16:09:35

Cvp

Lincoln

o basit dediğin 3ds max programı dünyanın en gelişmiş 3 boyutlu modelleme ve animasyon programıdır. tek bişiy dicem programın kitabını ala ve ordan öğren ortasından dalma programa

2007-05-30 10:47:39

Cvp

DreaMale

paparazilere hak veriyorum
onlar da sadece iş çıkaran kelimeleri alıyorlar
konu yapıyorlar

adam onca şey yazmış, ama ilgilenilen kelime "basit"

ve max gerçekten de arayüz olarak çoğu programa göre daha basittir.
hatta seçim yapmak, taşımak, silmek
bu gibi işlemler programın basitliğinden gelir.
belki söylemek istediği bu tarz bi şeydi
neyse uzatmaya gerek yok

ahmet özele attım bi şey

2007-05-30 21:36:49

Cvp

Rhapsody

Siz attığınız resimleri 3d yapmasını mı bekliyordunuz?Arkaplan yapması normal değil mi?İlk açışınızda kapalı olan seçeneklerin ne olduklarını, ne işe yaradıklarını biliyor musun?Siz açık olanlarla niye başlamıyorsunuz?Bahsettiğiniz perspektif penceresindeki kamera sabit değildir.İstediğiniz gibi döndürebilirsiniz.Program kesinlikle basit değil.Bilgisayar müdendisliği öğrencisi olmanız bunu değiştirmez.O yüzden siz işe arayüzü öğrenmekle başlayın.Programın çalışma mantığını da kavramaya çalışın.Bunun içinde sitede ilk girdiğiniz yer forum değil dökümanlar olmalıdır.Orada birçok sorunuzun cevabını zaten bulacaksınız.

2007-05-31 09:54:36

SELAM

starrr

ARKADAŞIM YAŞADIĞIN ZORLUKLARI BENDE ANLIYORUM YAPACAĞIN BİR 3DSMAX 9 PROĞRAMINI PC YE YÜKLEMEK BİRAZ BİLGİNDE VARSA EMRAH ÇELİK İN 3DS MAX KİTABINI ALARAK BAŞLA BENCE BU KİTAPTA ÖĞRETİCİ CD LERDE VAR . EKOLAY GELSİN ARTIK.

2007-05-31 15:49:40

Cvp

dragut

Slm arkadaşlar...

Ben 96´dan beri Autocad kullanıyorum.

Ve bana bir mimari geldi.O mimariyi autocad ile modelledim.
Yani havuzu, korkulukları, kapı, pencere vs. vs.Bunun nedeni de autocadi maxten daha ii kullanmam.
Ama sorunum autocad de çok kasmaya başladı.Yavaş yavaş işlem yapmaya başladı.Ve tabii 3ds max a atınca da aynı şey orda da olmaya başladı.Herşey çok yavaş.

Bunun için bir öneriniz var mı?Yani yapıalcak bieşy var mı bu yavaşlığı engellemek için...

Teşekkür ederim.saolun..

2007-06-01 13:34:50

Re:Cvp

tekniker06

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/QLTWdz8Eq.jpg[/img]

bir başlık altında iki soruyu ortak cevaplamaya çalışayım. kullandığınız program ister c4d , 3dsmax , maya vb olsun temel mantıkta aslında hepsi aynı.

yukarıdaki resimde autocad´de modellenen ve c4d´de vray render ile render alınan resmi nasıl yaptığımı anlatacağım , böylece bu iki soruda cevap bulacaktır.

evvela şunu söylemeliyim, onboard bir anakartınız varsa ve üzerindeki ekran kartı 16/32/64 bit ise bilgisayarınızın yavaşlaması çok doğal, zira vray,render man, maxwell gibi render motorları ile 3boyutlu programlar cpu´yu %100 kullanıyorlar. Directx ´in bilgisayarınızda kurulu olması bile bunu değiştirmez. Render motorları bilgisayarınızın etinden sütünden kemiğinden yani her şeyinden yararlanır !!!

şimdi resmi nasıl yaptığıma geçeyim, evvela 2 boyutlu ortamda sol görünüşte line ile çizdiğim şeklimi pedit komutu ile birleştirdim. Sonra revolve ile döndürerek o çubukları yaptım. üst görünüşe geçerek pedit komutu ile sarı lamaları birleştirdim ve extrude komutu ile 3 boyutlu yaptım.

çizimde sadece bylayer katmanını kullandım, eğer bylayer ile beraber başka katmanlar kullanacaksanız bunu tavsiye etmem zira saçma sonuçlar ortaya çıkıyor.

3 boyutlu ortamda iken çizimlerimi 2007 dwg formatında kaydettim. dxf formatı bilgisayarı çok zorluyor ve render süresini uzatuyor tavsiye etmem. 3ds formatında isterseniz autocad 2006 ve sonraki sürümleri için autodesk´in sitesinde 3dsout komutunun yaması var.

şimdi gelelim autocad´de çizdiğimiz 3 boyutlu modelin c4d veya 3ds max´e atılmasına ...

c4d için ; çiziminiz mutlaka 3dsout formatında olmalı ... dxf olarak kaydettiyseniz çizim sadece çizgi kabul edilir ve doku atayamazsınız. 3dsout komutu ile kaydettiniğiniz resim için c4d´nin precefences menüsünün içindeki import sekmesinde 3ds ayarlarını değiştirmeyin.

3dsmax için ise; dwg olarak kaydedin çizminizi. öteki formatlarla uğraşmayın , çizminizdeki kırılmalar için importdaki tüm seçenekleri boşaltın, entry seçeneğini seçin.

eğer vray kullanuyorsanız, tüm dokularınız vray olsun. zira vray diğer dokulara üvey evlat muamelesi yapıyor. ışık da da durum aynı ; vray ışıkları kullanın ve default light seçeneğiniz seçili olmasın.

2007-06-02 16:09:35