flip normals

flip normals

alirekart

Arkadaslar,
Epeyi bir suredir 3Ds Max 7 kullanıyordum. Flip normals modifier ını uygulardığımda bir problemle karşılaşmadım. Şimdi 3Ds Max 9 kullanıyorum flip normas yaptığım zaman obje simsiyah oluyor ve sonuç farklı (ekte)[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/Pw8lthFB4.jpg[/img]
yardımcı olabilecek biri varsa çok memnun olurum.

2007-05-29 12:43:11

Cvp

YaNNa

objeyi edit poly yapıp sağ klikle yapmayı dene bi kere

2007-05-17 16:09:16

Cvp

no_fear

flip normals mı edit normals mı?
bu dedigin olay edit normals gibi duruyor.
veya sahnenin bir kosesinde bir omni ligth ın vardır.

2007-05-17 16:30:43

Cvp

derek82

arkadaslar max 9 da plane in arkasını eski versiyonlardan farklı olarak siyah renkte ayarlamıslar. eski versiyonlarda plane a arkadan baktıınızda hiçbişey goremezdiniz. yani bi sorun yok dewam[G1]

2007-05-17 16:44:31

Cvp

alirekart

tesekkürler derek

2007-05-17 16:58:13

Re:Cvp

Rhapsody

[quote=30893]arkadaşlar max 9 da plane´in arkasını eski versiyonlardan farklı olarak siyah renkte ayarlamışlar. Eski versiyonlarda plane´e arkadan baktığınızda hiçbirşey göremezdiniz. Yani bir sorun yok devam[G1][/quote]

Bence bu bir ayarlama değil ciddi bir hata.Mantıklı hiçbir tarafı yok.Sp2 ile birçok hata düzelmesine rağmen bu düzelmedi.Yüzey normallerine arkadan baktığınızda hiçbirşey görememeniz gerekir.Bu durum özellikle blueprintler ile çalışırken çok gerekli oluyor.Aksi halde önden, arkadan, soldan baktığınızda simsiyah bir ekranla karşılaşıyorsunuz ve bu da modelleme yapmanızı imkansız hale getiriyor.Ben sırf bu yüzünden kaldırmıştım 3ds max 9´u.Bu gün sp2´nin çıktığını öğrenince hemen geri kurdum.Pek çok hata giderilmiş.Açılıştaki hata mesajı yok, beyaz viewport´lar yok, direct3d modunda düzgün çalışıyor, eskisi gibi yavaş değil ancak gel gör ki bu durum değişmemiş.Eğer gerçekten bu bir hata değilse(ki hiç ihtimal vermiyorum) autodesk çok büyük bir yanlış yapmış bana göre.8 versiyondur sistem bu şekilde işlerken böyle birşeyin ne gereği var?.Programı da kurcaladım acaba bir yerlere "arka yüzeyleri görünür yap" gibi bir ayar mı eklediler acaba diye ama nafile.Birileri bu konuya bir açıklık getirirse sevinirim.Şu an aklıma gelen tek sebeb deneme sürümünün vista ile uyumsuzluğu.(2 service pack´e rağmen [x:(])

2007-05-17 17:08:31

Cvp

htuncay

object properties > backface cull işaretlerseniz "sorun" olarak bahsettiğiniz olay istediğiniz konuma geri dönecektir.

daha önceki versiyonlarda da olan bir özelliktir "backface culling" yalnız 3dsmax9 versiyonuyla beraber özellik kapalı bir halde gelmekte, açmak gerekiyor. sorun veya hata değildir kendileri.

2007-05-18 00:30:54

Cvp

alirekart

cok teşekkürler sağol tuncay

2007-05-18 09:34:40

Cvp

Rhapsody

Hayrettin Bey her yeni obje yapışımızda bu özelliği açmamız gerekiyor.Bunu eskisi gibi sürekli açık hale nasıl getirebiliriz?

2007-05-19 16:34:54

Re:Cvp

htuncay

[quote=30935]Hayrettin Bey her yeni obje yapışımızda bu özelliği açmamız gerekiyor.Bunu eskisi gibi sürekli açık hale nasıl getirebiliriz?[/quote]

customize > preference settings > viewports > backface cull on object creation


kolay gelsin.

2007-05-19 17:56:05