blueprint hizalama ve sabitleme sorunu ?

blueprint hizalama ve sabitleme sorunu ?

sadesus

Arkadaşlar Herkese selamlar...
Benim birkaç sorum olacak.Bunlar 1.Blueprins´leri nasıl sabitliyorum.(3DMax8)Zırt-pırt kayıyo. 2.Yaptıgım yüzeyleri kaplarken radyuslarda takılıyorum.Bunu yaparken nelere dikkat etmem lazım.3.Yüzeye kapladığım plane´lerin aralıklarını sık mı tutmam lazım.4.Blueprınts´lerin boyutlarını ayarlarken zorlanıyorum,nasıl yapmamı tavsiye edersiniz.Yan görünüş ön görünüşün yüksekliği ile,üst görünüşte ön görünüşlerin eni ile bir türlü tutturamıyorum...
Yardımlarınızı bekliyorum...[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/uzT4s4Y6D.jpg[/img]
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/uzT4s4Y6D.jpg[/img][img]http://www.tr3d.com/dosyalar/W3AlNn2A7.jpg[/img]

2007-05-17 22:05:31

Cvp

ferhatozyurt

blueprintleri photoshop programında orantılı olarak ayarlayın, daha sonra maxda yerleştireceğiniz planeleri photoshopta ayarladığınız piksel ölçülerine göre yerleştirin, resimleri planelere oturtmak için de uvwmap kullanın.

2007-05-14 03:41:56

Re:Cvp

sadesus

[quote=30798]blueprintleri photoshop programında orantılı olarak ayarlayın, daha sonra maxda yerleştireceğiniz planeleri photoshopta ayarladığınız piksel ölçülerine göre yerleştirin, resimleri planelere oturtmak için de uvwmap kullanın.[/quote]

Aslında sorularıma pek yanıt olmadı...Ben zaten sizin sizin söylediklerinizi yapabildim ama,plenleri sabitleyemedim.Ne yapmam lazım?Ayrıca planleri bulueprintsle yerleştirme işleminde çok uğraşıyorum.Bunun kolay yolu nedir?
Teşekkür ederim...

2007-05-14 09:29:01

Re:Re:Cvp

ferhatozyurt

[quote=30798]blueprintleri photoshop programında orantılı olarak ayarlayın, daha sonra maxda yerleştireceğiniz planeleri photoshopta ayarladığınız piksel ölçülerine göre yerleştirin[/quote]

Bu dediğimi yaparsanız blueprintler sabitlenir zaten.

2007-05-14 21:58:07

Cvp

Rhapsody

Sanırım blueprintlerin kaymasından kastın plane´leri yanlışlıkla seçip hareket ettirmen.Bunu önlemek için sağ tıklayıp properties´de "show frozen in gray" kutucuğundaki işareti kaldırdıktan sonra kapladığın tüm plane´leri seçip "freeze" yapman gerekiyor.Artık onları seçemeyecek, dolayısıyla hareket ettiremeyeceksin.Planelerin boyutlarını da blueprintlere göre belirleyeceksin.Bunun için öncelikle blueprintleri çok düzgün bir şekilde kesmelisin.Sana örnek bir blueprint boyu göstereyim:

Ön:990*728
Arka:990*728
Üst:2651*990
Yan:2651*728

Burada gördüğün gibi bazı değerler birbiriyle aynı, mesela üstten ve yandan görünüşün boyları.Eğer aynı olmazsa zaten birbiriyle tam oturmazlar ve sorun çıkar.Planeleri yaparken de bu boyutları dikkate alacaksın.Örneğin önden görünüş için 990*728 boyunda bir plane yapmalısın.

Yüzeye kapladığım plane´lerin aralıklarını sık mı tutmam lazım
Bunu tam anlayamadım biraz açar mısın?2. sorunu da anladığımı söyleyemeyeceğim.

2007-05-15 00:31:18

Re:Cvp

sadesus

[quote=30827]Sanırım blueprintlerin kaymasından kastın plane´leri yanlışlıkla seçip hareket ettirmen.Bunu önlemek için sağ tıklayıp properties´de "show frozen in gray" kutucuğundaki işareti kaldırdıktan sonra kapladığın tüm plane´leri seçip "freeze" yapman gerekiyor.Artık onları seçemeyecek, dolayısıyla hareket ettiremeyeceksin.Planelerin boyutlarını da blueprintlere göre belirleyeceksin.Bunun için öncelikle blueprintleri çok düzgün bir şekilde kesmelisin.Sana örnek bir blueprint boyu göstereyim:

Ön:990*728
Arka:990*728
Üst:2651*990
Yan:2651*728

Burada gördüğün gibi bazı değerler birbiriyle aynı, mesela üstten ve yandan görünüşün boyları.Eğer aynı olmazsa zaten birbiriyle tam oturmazlar ve sorun çıkar.Planeleri yaparken de bu boyutları dikkate alacaksın.Örneğin önden görünüş için 990*728 boyunda bir plane yapmalısın.

Yüzeye kapladığım plane´lerin aralıklarını sık mı tutmam lazım
Bunu tam anlayamadım biraz açar mısın?2. sorunu da anladığımı söyleyemeyeceğim.[/quote]

Arkadaşım çok teşekkür ederim verdiğin bilgiler çok faydalı oldu.Plane´lerin kayma durumunu çözdüm sayende.
2. Sorum şu aslında;aracın gövdesini, yarattığımız plane kullanarak yapıyoruz.Bu burada plane´ler sık mı olmalı ki düzgün bir yüzey elde edeyim.Bunu tam anlayamadım.
Ayrıca printlerdeki radyus kısımlarını planelerde sizler köşelimi bırakıyorsunuz? Ben tek tek radyusların cidarlarını da dönüyorum.Hem zor oluyor,düzgün bir yüzeyde oluşturamıyorum...
Sorular biraz karmaşık olabilir kusuruma bakmayın...

2007-05-15 09:04:11

Cvp

Rhapsody

Sık olmamalı, yoksa poligon sayısı çok artar ve ileride çalışmanı çok zorlaştırır.Mümkün olduğu kadar az poligon kullanmaya çalış.Düzgün bir yüzey elde edebilmen için çok fazla poligona ihtiyacın yoktur, iyi örülmüş bir poligon örgüsü gerekir.Eğer meshsmooth verdiğinde bazı noktalarda problem oluyorsa, hemen poligon arttırımına gitmek yerine öncelikle orada bir hata olup olmadığını kontrol etmelisin.Mesele boşta kalan, biryere bağlanmamış vertexler çoğu zaman soru çıkarır, aynı şekilde üçgen poligonlardan da kaçınmalısın.Radyus derken yuvarlak hatları kastediyorsan, blueprint´teki ile birebir yapma, çünkü gerek yok.Bu işi meshsmooth yapacak.Ama temelledi dümdüz bırakma, meshsmooth´ta bir yere kadar [G1]

2007-05-17 12:08:19

Re:Cvp

sadesus

[quote=30883]Sık olmamalı, yoksa poligon sayısı çok artar ve ileride çalışmanı çok zorlaştırır.Mümkün olduğu kadar az poligon kullanmaya çalış.Düzgün bir yüzey elde edebilmen için çok fazla poligona ihtiyacın yoktur, iyi örülmüş bir poligon örgüsü gerekir.Eğer meshsmooth verdiğinde bazı noktalarda problem oluyorsa, hemen poligon arttırımına gitmek yerine öncelikle orada bir hata olup olmadığını kontrol etmelisin.Mesele boşta kalan, biryere bağlanmamış vertexler çoğu zaman soru çıkarır, aynı şekilde üçgen poligonlardan da kaçınmalısın.Radyus derken yuvarlak hatları kastediyorsan, blueprint´teki ile birebir yapma, çünkü gerek yok.Bu işi meshsmooth yapacak.Ama temelledi dümdüz bırakma, meshsmooth´ta bir yere kadar [G1][/quote]
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/9un3Ge9X1.jpg[/img]
Abdullah Kardeş sayende baya ilerledim....
Bak bakalım nası olmuş...

2007-05-17 22:05:31