.png problemi

.png problemi

no_fear

merhabalar
png yi meterial editorde kaplama olustururken kullanmayı denedim.(daha yeni deniyorum :) bundan once mask kullanarak yapıyordum.)png ile daha kolay olacagını dusundum.
ama umdugum gibi olmadı.photoshop ta background u silip png olarak kaydettim.cikan menuden interlace yerine none u isaretledim.ok dedim.sonra maxda diffuse kanalına bitmap olarak png yi attım.diffuse renginide tam kırmızı yaptım sonuc asagıdaki gibi....

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/i6wnAgQDM.jpg[/img]

kısmende olsa istedigime ulastım.ama ufak bir problem var.
neden png den sildigim kısımlar beyaz gibi goruntulenip kırmızıyla karısıp pembe oldular?

ikinci olarak da baska bir meteryalin diffuse kanalına mix attım
1.slota 1ma.png yi, 2.slotada b 1mb.png yi attım.
sonuc asagıdaki gibi...

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/ognYr31fD.jpg[/img]

son olarak alfa channel tga olarak kaydettigim bir dosya photoshop ta tekrar actigimda saydam olan yerler beyaz ile dolduruluyor.bu normal mi? yani tga png kardes degil mi?

herkese iyi calismalar

2007-05-10 09:38:35

Cvp

ferhatozyurt

ilk sorundaki istediğin şeyi bu yolla yapamazsın, bunun için composit kaplamayı kullanman lazım, base material kısmına alttaki rengi, 1. material kısmına da standart malzeme üzerine diffüse kanalına png yi ve opacity kanalına da aynı png yi atıp opacitty kanalındakinde alpha seçeneğini işaretlemen gerekir.

ikinci sorudaki zaten normal bir davranış

üçüncü sorundaki de normal bir davranış, alphalı kaydettiğin resimde alpha bilgileri ayrı bir kanalda saklanır ve o kanalı seçmek istiyorsan ps de channels kısmından seçip silebilirsin ama sen illaki o kısım boş gözüksün istersen dosyayı tiff olarak kaydet.

2007-05-10 04:23:22

Cvp

no_fear

ferhat tessekkur ederim sagol.

2007-05-10 09:38:35