extrude veya bir modifier ile animasyon yaparken sıkıntı

extrude veya bir modifier ile animasyon yaparken sıkıntı

drummer

Merhaba bir animasyon projesi için bilgilerinize ihtiyacım var arkadaşlar sorun şudur ki. Daha anlaşılır olması açısından basit bi örnek üzerinden gideceğim bir box düşünelim ve bu box animasyon içinde hareket ederken bir polygon´un extrude şekilinde yavaş yavaş çıkmasını istiyorum ve bunu bir türlü yapamadım auto key açıyorum ilk karede key verdikten sonra 50 nci kareye gelip extrude işlemini yapıyorum tekrar 50 nci kareye key veriyorum ama sonuç olumsuz çünkü ilk kareye döndüğümde extrude yapılmış objem duruyor. Normalde auto key aktivken yaptığım her türlü değişiklikte kendine otomatik key atması gerekirken bunda öyle olmuyor[:/] Asıl çalışmam biraz daha karışık normalde sorunu şu şekilde halletmeyi düşündüm kare içinden başka bi kare çıkarmak yane ikinci bi obje bu anlattığım örnek için ok ama hazırladığım asıl çalışmada bunu yapmak gerçekten zor evet arkadaşlar sorunum bu olayı nasıl yapmak mantıklıdır sizce? şimdiden teşekkürler...

2007-04-29 21:23:27

Cvp

arveladze

evet ben de denedim olmadı ama
birazcık extrude edip daha sonra ister vertex ister edge istersen de poligonun transformuna key atabilirsin.

2007-04-28 11:48:37

Cvp

drummer

Teşekkürler Osman extrude değilde inset yapıp denediğimde oldu tekrar teşekkürler kolay gelsin...

2007-04-28 12:05:45

Cvp

chrome_nickel

nesneyi editable poly yaparsan, nesne modellemek amacıyla düzenlenebilir hale gelir.

modelleme sürecinde yaptığın değişiklikleri anime etmek istiyorsan, editable poly ile değil, edit poly modifier´i kullanarak yapmalısın.

deformasyonlarını anime etmek istediğin nesneye edit poly uygula. edit poly uygulayınca, edit ploly özelliklerinde, edit poly mode kısmından animate´i seçtiğinde yaptığın değişiklikleri anime edebilirsin. ancak ufak bir konuya daha dikkat etmen lazım. uygulayacağın her edit poly modifier´i tek bir deformasyona izin verir. yani bir yada bir kaç poligonu extrude yaptın. sonra inset yapman gerekiyorsa, extrude için bir edit poly, sonraki inset için yeni bir edit poly modifier´i gerekicek. bu şekilde kolayca anime edebilirsin

2007-04-29 16:01:06

Cvp

drummer

Teşekkürler Kadir işte bu daha çok işime yaradı kolay gelsin...

2007-04-29 21:23:27