En Hızlı Light Tracer Render Nasıl Alınır
En Hızlı Light Tracer Render Nasıl Alınır
Bu başlığı açmam da 3ds max dersleri verirken yeni kullanıcıları canından bezdiren light tracer render bekleme sürelerine uzman görüşlerini buraya toplamak istememdir. Yeni başlayan arkadaşlar, default scanline render aracını verimli kullanamadıkları zaman, gelişmiş render motorlarına geçmeye çalışıyorlar. Orada da işler iyice karışınca max programında kaçış başlıyor. Hadi arkadaşlar değerli görüşlerinizi bekliyorum.
Bounce Sayısı
Öncelikle bounce miktarını düşürmek lazım, çünkü bounce miktarını artırdıkça yüzeylerden yansıma sayısı ve bunun hesabı arttığı için işler bozuluyor, bunun yerine bounce miktarı ve "Rays Per Sample" değerlerini düşürüp "Filter Size" değerini artırırsanız kalite açısından biraz daha düşük ama daha hızlı render sağlayabilirsiniz...
Optimum kalite ve zaman
Hakan tşk. konu optimum zaman ve kalite dengesine doğru kayacak anlaşılan. Bu konuya kafa yoran tüm tr3d cileri bu başlığa değerli fikirlerini katmasını bekliyoruz. Eminim burada çok değerli bilgiler birikecek. Herkesin kullanabileceği.
Cvp
Ben de kendi fikirlerimi söyleyeyim.
yeni başlayanlar ve bu işin mantığını kavramak için kesinlikle max´in standart render´ını tavsiye ederim. Tabi bunun içinde gelişmiş ışıklandırma plug´larından tracer ve radiosty kullanımını iyi şekilde uygulayana kadar denemeler yapmak gerekir.
Tüm bunları iyi bir şekilde öğrendikten sonra artık daha gelişmiş ve prof render motorlarına geçiş YAPILMALIDIR...
Nedeni profesyonel bir işte bu render motorlarının istenen kaliteyir ne kadar kasarsanız kasan verememesidir...
Bu nedenle max´te mental ray standart olarak bulunuyor zaten... Onu öğrenebilirsiniz. Veya Vray yada brazil gibi güçlü render motorlarından birine geçiş yapabilirsiniz.
Peki bu gereklimidir? Max´in standart render´ı iyi bir iş için yetmez mi?
Cevap HAYIR... (Tabi kalite istiyorsanız)
Saygılar...