meshsmooth vertex mode
meshsmooth vertex mode
merhaba arkadaşlar. meshsmooth vertex mode da iken bazı yerlerle oynadıktan sonra resimde gorulduğu gibi alakasız yerlerdeki face ler yokoluyor. sorunun ne olduunu merak ediyorum. cvp veren arkadaşlara şimdiden tesekkurler. kolay gelsin...
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/1O9l9jsJz.jpg[/img]
Cvp
Merhaba,
sorunun neden kaynaklandığını bilmiyorum ancak meshsmooth yerine HSDS Subdivide kullanmayı denedin mi? Bence HSDS daha yanlışsız/doğru sonuçlar veriyor.
Kolay gelsin.
Cvp
ergin saol ewe gidince deneyip sonucu tekrar yazacağım buraya. kolay gelsin...
Cvp
Hiç gerek yok. Turbo smooth Max´in en iyi ve bence tek kullanışlı subdivisıon tekniğidir. Hem daha hızlı hemde hemen hemen hatasız. Onu tavsiye ederim...
Cvp
Özürdilerim iki kez yanlışlıkla aynı mesajı göndermişim. Moderator arkadaşlardan rica etsem bu mesajı silebilir lermi?
Çok özür dilerim ...
Cvp
saol metin onu da deneyeceğim ve sonucları yazacağı tekrar buraya. ilgilenen arkadaşlara teşekkur ederm tekrar...
Cvp
arkadaşlar
1-HSDS yi denedim ve istediğim smooth sonucunu alamadım.
2-Turbo smooth iyi ancak modelin bazı yerlerinde istemediğim deformasyonlar oluşturdu.
şuan aslında zaten mesh smooth ile istediğim sonucu alabiliyorum ancak dediğim gibi merak ettiğim meshsmooth un vertex mode unda oynama yaparken ortaya cıkan ve resimdede gorulen sacma sonuc. yine de cvplarınız için cok tesekkur ederim arkadaşlar...[G1]
iyi çalışmalar dilerim...
Cvp
Merhaba,
Sorunun çözülmemesine üzüldüm.
1- Objene "Convert to Editable Poly" yapıp Subdivision surface kısmından "Use Nurms Subdivision" uygulayıp yumuşatmayı denedin mi.
2- Acaba Nesnede Birleşmemiş(Unwelded) vertexler(vertices) olarabilir mi? Bütün vertexleri seçip çok küçük bir weld değeri ile weld etmeyi denedin mi?
Kolay Gelsin.
Cvp
Merhaba Ergin,
modelde birleşmemiş vertex yok ondan eminim. cunku meshsmooth uyguladıktan sonra birleşmemiş vertex lerin olduğu bölgelerdede kotu sonuclar cıkıyor ortaya. dolayısıyla o konuda bi sorun yok.[I:)]
daha öncede dediğim gibi HSDS yi uyguladıktan sonra smooth tan ziyade kırıklı bir yapı elde ettim. bu modifier i ilk kez kullandığım için parametreleri hakkındada cok bilgim yok. bu konudaki sorun burdan kaynaklanıyor olabilir. biraz daha kurcalamalıyım yani HSDS yi[:)1]
ben tekrar en başına döneyim şimdi olayın[:)4]. meshsmooth uyguladığı halde bunun vertex mode unda çalışan bicok tutorial gordum ancak hiçbirinde bu tarz bir hata olustuğuna rastlamadım. komplex modellerde mi acaba sorun cıkarıyor bu olay merak ettiğim konu bu... yoksa bunun dısında bi sorun yok. tekrar editable poly nin vertex mode una gelipte duzeltebilirim sorunu.
cevapların için tekrar teşekkur ederim Ergin[G5]
kolay gelsin...