3b modellerin gerçek nesneye göre ölçeklendirilmesi...

3b modellerin gerçek nesneye göre ölçeklendirilmesi...

pronomix

merhaba arkadaşlar..
gerçek bir nesnenin 3b modelini çıkarırken nasıl ölçeklendirebiliriz...
mesela bir ev çizeceğiz..diğelimki çizmek istediğimiz ev in gerçek ölçütleri 200metre katre..yüksekliği de 7m olsun.. bunun için önce bir box çizdiğimizi varsayalım... şimdi sorum şu: çizdiğimiz box un length (uzunluk) değeri:200.... with (genişlik) değeri:200.... height (yükseklik) değeri de 200 olsa ya da bu değerler 2000 veyaa 20000 olsa ne olur yani çizdiğimiz 3b modelin gerçek nesneye göre ölçeklendirmesini nasıl yapabilirim???

2007-03-23 06:26:03

Cvp

Çaylak

eger o cizdigin evin yanina bir insan(kıyaslamalı olmadıgı zaman bir sey ifade etmez tabiki) veya evin icine esya koydugunda. Farkı algilatacak bir sey koydugunda cok sey farkeder...

2007-03-23 02:44:44

Cvp

alptekin_fizik

Max standart olarak"Generic Units" ölçüleriyle gelir. Eğer metrik ölçüm istiyorsan:

Yukarıdahi menülerde "Costumize" kısmından "Units Setup" aç.
Burada "Display Unit Scala" seçeneğinin en üstündeki "Metric" ikonunu aktif hale getir.
Burayı ister metre, istersen santimetre ayarına getirebilirsin.

Artık bir kutu oluştururken ilgili ölçüler metre cinsinden olacaktır. Böylece birebir modelleme yapabilirsin.

2007-03-23 05:42:24

Re:3b modellerin gerçek nesneye göre ölçeklendirilmesi...

kalimba

[quote=29483]... 2000 veyaa 20000 olsa ne olur yani ....[/quote]

3´ü 5´i önemli değil ama çok büyük ve çok küçük sahnelerde ekranda hakimiyetin kaybolabilir. Ayrıca pixel mantığıyla değilde, sahnedeki ölçüye göre çalışan ( özellikle render, material ayarları) değerleri de ölçeklemen gerekebilir. Örnek: Sen 3-5 birimle uğraşırken, eğer uğraştığın yer 20.000 inch (50.800 metre) olursa vs...

2007-03-23 06:26:03