Resime Işık patlaması

Resime Işık patlaması

YasarTas

Merhaba arkadaşlar, forumda arattım ama bulamadım. bilen varsa ban ya bi link ya da cevap verirse sevinirim.
Soru şu: backgrounda´bir fotograf var, fotoya yazı yazıyorum 3d, sonra da altından endirekt ışık veriyorum ve örneğin bir mağaza cephesi olsun, o cepheye ışığın patlamasını istiyorum. ama olmuyor [G19]
Max 8.0 ve V-ray 1.09 kullanıyorum
Bahsettiğim cephe fotoğraf ama, önemli [G1]
Şimdiden herkese teşekkür ederim
Sağlıcakla...

2007-03-13 23:22:47

Cvp

mig

anladığım kadarı ile bir mağazanın ön yüzeyine kutu harf uygulamayı göstermek amacı ile bir tasarım yapıyorsunuz ve içindende endirek neon veya led aydınlatmanın nasıl yansıyacağını göstermeye çalışıyorsunuz.!!!

1- tasarladığınız 3d harflerin arkasındaki poligonları silerek harf içlerinden ışık verin.

2- tasarladığınız 3d harflerin arkasındaki poligonları detac edin ve advanced lighting uygulayın. bunun ders linki. http://www.tr3d.com/index.php?id=3dsmax>>render>>advanced

Saygılar,

2007-03-13 05:24:28

Cvp

YasarTas

Teşekkürler mig, ancak kendimin modellediği işlerde sıkıntım yok.
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/5T16gP1Nc.jpg[/img]
resimdeki gibi benim çizdiğim bişeyse kolay.
ancak fotograf makinesiyle çekilmiş, jpeg background olunca o ışık patlamalarının da jpeg üzerine düşmesini istiyorum. ve yapamıyorum :(

2007-03-13 16:51:10

Cvp

Obiwan Kenobi

2 yolu var:
biri, background olarak atadığınız resmi bir plane e atayıp o plane i sahnenizde background olucak şekilde yerleştirmeniz

ikinciside illa bg de kalması gerekiyorsa imajınız o zaman gene bir plane yaratacaksınız arkaya ve maxplugins.de den kullandığınız maxin versiyonuna uyan blur matte pluginini indirip arkaya attığınız plane´e eklemek üzere map slotlarından birini bu materiali çevireceksiniz. matte/shadow olarak isimlenecek bu material kendini göstermeden sadece gölgeleri ışıkları yansıtmaya yarayacaktır. Ayrıca blur un yaptığı bu materyal, sadece gölge yansıma gibi ayrıntılarla alpha kanalı oluşturup alphalı render almanıza ve kompozit bindirmeleri daha gerçekçi yapmanıza yarayacaktır. (vray destekliyor, maxin matte/shadowundan farkı alphalı renderlarda sorunsuz sonuç almak...bilmeyenler mutlaka vardır diye anlattım)

yani ben olsam böle çözerdim. kolay gelsin

2007-03-13 23:22:47