final gather leke sorunu
final gather leke sorunu
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/CR3De6sMA.jpg[/img]
arkadaşlar merhaba. bir araba modelledim ve mental ray car paint shader atadım arabaya. arabanın hemen üstünde self illumination ı %100 olan bir plane ve yine arabanın hemen üstünde skylight var.
bu karaltıların sebebini merak ettim. cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim..
kolay gelsin...
Cvp
resimde net anlaşılmıyor ama. biraz kompleksli modellerde gecen yıl bnmde başıma geldi bayağı uğraştıysamda o lekelere bi çözüm bulamadım gi acıkken oluşuyordu. Birde basit bi kaplama ile dene belki shaderdende olabilir. yine leke oluyorsa modeli kaldır bi küreyi felan dene yine leke olacakmı bi bak. fg ve gi deki değerleri biraz yükselt dene
Cvp
sample değerini yükseltmeyi dene bakalım
Cvp
ya skylight ile ilgli bi ayar var zannedersem. o olmayınca karaltı filan yok ama onu koyunca bu lekerler belirio. sample değerini yükselttim ama işe yaramadı.
yinede herşey için teşekkürler arkadaşlar
hadi bakalım hayrlısı...[I:)]
Cvp
sanırım oraya koydugun ustekı plane bu sorunu cıkartıyor.bence onu sıl ve aracın arkasına bır duvar yap.aracın ustunde bıseyler olmasın bırde gokyuzune hdr ata bakalım ne olacak...
Cvp
ercan fikrin için saol eve gider gitmez deneyeceğim...
Cvp
mrsky kullan, sorunun ortadan kalakacaktır.