Bir Sahnedeki Detaylar

Bir Sahnedeki Detaylar

hovercraft

Bir cok oyunu ya da animasyonu inceledigimde gordum ki cok kucuk detaylar var.Mesela duvardaki bir cikinti ya da kucuk bir tahta parcasi bunlar olmadiginda mekan cok cansiz gorunuyor.Kisaca mekan tasariminin incelikleri neleredir?
Cevapalriniz icin tesekkurler

2004-07-12 14:33:51

Re:Bir Sahnedeki Detaylar

qxmgsi

zaten cevabını sorunu içinde vermişsin.
küçük detaylar demişsin.
herkesin hayal gücüne göre değişir.
eğer bunları fark ettiğsen olay bitmiştir.
bu dediğin detaylar sadece gerçek dünyayı taklit etmekten başka bişiy değil.

2004-07-12 13:02:52

Re:Bir Sahnedeki Detaylar

enterasan

Benim gerçekçilik için bir ölçüm var, sana da öneririm "biri ayrıntı, diğeri orantı" saygılar, kolay gelsin...

2004-07-12 13:19:23

Re:Bir Sahnedeki Detaylar

azazil

-mekan ve nesneler ölçekli olarak boyutlandırılmalı oran orantı sorunu olmamalı.
-kurgunun, grafik düzeni(yataylar ve dikeyler) perspekif açıları ve kaçış noktalarına göre uygun şekilde ayarlanmalı. ,
-arka arkaya gelen planlarda renk uyumu ve espas(ön ara ilişkisi ki bu orta koyu açık değerlerle birbirinden ayrılması gerekir bu çalışmandaki derinliği ve üçboyutluluğu güçlendirir.)
-nesnelerde dolgu ışığı kulanılmalı bu sayede nesneler arasındaki mesafeler vurgulanırken derinlik algısı güçlenmiş olur.
-ön taraftaki nesnelerin ayrıntıları daha belirgin olmalı. bu işlemi tasarlam aşmasında ön görmelisin hangi nesnenin nerde nasıl duracağına baştan karar vermelisin zamanın varsa taslak oluşturmalısın. bu senin gereksiz ayrıntı modelemeni engeleyeceği gibi, izleyiciyi de yormaz ve izleyiciyinin dikatini gereksiz ayrıntılarla dağıtmaz. herzaman modeli ayrıntılandırmak kadar gereksiz ayrıntıları ayıklamakta çok önemli bir işlem ve yetenektir unutma.
bunların ötesinde yapacağın her iş kendi iç yapısı gereği özgül çözümler ister ve orada sezgilerini kulanlamılsın ve kendi sezgilerine güvenlemsin.
kolay gelsin...

2004-07-12 14:33:51