3ds max ve ai format sorunu

3ds max ve ai format sorunu

flexalper

Herkese selam;Photoshopta ai olarak kayıt ettiğim dosyayı 3d max de import da ai olarak alamıyorum hata veriyo.Acaba photoshoptamı
yanlış bir işlem yapıyorum.Bir türlü başaramadım.Yardımlarınızı bekliyorum.Hepinize şimdiden tşk...

2007-02-27 13:29:04

Cvp

eren_istanbul

Pek bi çözümüm yok ama bence photoshop dosyasını corele yada freehande al ordan export et corel yada freehand .ai formatını max rahatlıkla okur....Kolay gelsin

2007-02-27 06:25:06

Cvp

alperalyakut

Photoshop ta ai olarak export ettikten sonra mak e import ederek bu işlemi yapmaya calisiyorsun dimi?

2007-02-27 06:51:16

Cvp

YasarTas

Merhaba Arkadaşım, eğer yanlış anlamıyorsam olan şu, PS´de yaptığın iş bitmap´tır. Oysa max vektörel çalışır. Eren´in dediği gibi, corel, freehand gibi vektörel olarak çalışan bir programda dönüştürmelisin. yani konturlarını çizmelisin. ondan sonra max´e.
Bir de corel ´in trace diye bir yardımvı programı vardır. onu kullanarak bitmap dosyaları otomatik olarak vektörel hale getirebilirsin ama çok da hassas olmuyor.
Kolay gelsin umarım yardımcı olabilmişimdir.
Sağlıcakla...

2007-02-27 09:02:51

Cvp

kalimba

[url]http://www.tr3d.com/index.php?islem=goster&id=dokuman&r=234[/url]

EPS, AI, PS gibi formatların bir çok versiyonu ve çeşidi var. Bu formatlar hem vektörel hem de bitişlem (pixellerden oluşan) bilgileri aynı anda saklayabiliyorlar. Save As gibi bir komutla AI kaydetmek ile File >> Export ile Path katmanını seçip çıkış almak arasında fark var. Bu işlem dökümanı değil seçilen Path katmanını export ediyor. Yanlış hatırlamıyorsam Photoshop 4.0´dan beri var ve Max 2.XX ´dan beri bu özellik kullanılıyor.

Photoshop, Freehand vb. gibi programlardaki path oluşturma olayı Max´dekine göre çok daha esnek. Eğri formlar çok rahat oluşturulabiliyor. Seçim alanını Path´e çevirip font özelliği taşımayan veya max´de oluşturulamayan yazılar için de oldukça iyi sonuç elde edilebilir.

2007-02-27 13:29:04