Animasyon+Simulasyon
Animasyon+Simulasyon
Merhaba arkadaşlar,
Reactor´de çok defalar denememe ragmen bir türlü çözemedigim bir problemimi size danışmak istiyorum
Bir Pinball simulasyonu yapmak istiyorum ama Reactorde timeline´da objeye uyguladıgım animasyonu hesaplatamıyorum
yani animasyon ile top´a ilk hareketi veriyorum ama reactor preview penceresinde bu görünmüyor (simulasyona dahil olmuyor)
aslında yapmaya çalıştıgım şey pinball´dan ziyade timeline´da objeye uyguladıgım animasyonu reactor´de hesaplamaya dahil etmek.Umarım derdimi anlatabilmişimdir, yardım edecek olan arkadaşlara şimdiden çok teşekkürler :)
Cvp
ahmet cevabıda kendin verdin aslında...topu simalasyona dahil ettinmi peki ..propertis ayarlarında top görünüyormu varmı
bak bakalm
Cvp
evet var ben topu yukardan bir mesafeden bırakınca hareket ediyor ama topa timeline´da uyguladıgım animasyonun reactor preview´de etki etmedigini söylüyorum bunu nasıl yapabilirim...
Cvp
arkadaşlar hala yardımlarınızı bekliyorum
Cvp
ahmet rekatörde ilk hareti sen verirsin gerisini hesaplatırsın sen eğrki sümalsyontaki süre icnde topa bide sen animsyon verirsen zaten olmaz ama sümülasyonu bitirdikten sonra kendin zaten tekarar anımasyon verebilirisin ve yeni sümalsyonda yapablirsin....
calısmanın bir resimini atarsan bakalm sanadaha cok yarıdmcı olabiriz...
Cvp
Kenan abi önce ilgine çok teşekkür ederim
reactor konusunda bilgisi olanlar bu konuyu çok basit düşünerek cevap verme lutfunda bile bulunmayabilirler ama sen ilgileniyorsun sağolasın :)
Reactordeki sornumu sana daha iyi anlatabilmek adına 3Dsmax9´da basit bir düzenek hazırladım
işte link ----> http://rapidshare.com/files/17692336/Pinball.max.html
sağ tarafta bulunan yol üzerinde top yukardan geldiği için hareket ediyor...
ama benim hareket vermeye çalıştığım sol tarafta duran top
Çünkü buna nasıl timeline´da top´a uyguladıgım animasyonu (ilk hareketi) reactor preview´da hesaplamaya dahil edebilirim yada top´a nasıl itici bir kuvvet uygularım konusunda bir fikrim yok...
sana sahnemi yolluyorum umarım bu sefer problemimi çözebilirsin, şimdiden teşekkürler :)
Cvp
ilk önce animasyon tuşuna bas (kısa yolu n)5 . karede topu gitmesini istediğin yönde biraz hareket ettir. bu işlemi yapınca 0. ve 5 karelerinde anahtarlar oluşacak. 0. karedeki keyi tutup - 5 e taşı. reactorde playe basınca top istediğin gibi hareket edecektir. (sadece örnek için 5 dedim bunu isteğe göre değiştirebilirsin, hareketinin uzunluğu ve keyler arası , topun hızında etkili olacaktır).umarım işine yarar.
Cvp
arkadaşım yinede sağol ama ben onu sormuyorum ki :)
Bende zaten timeline´da topa ilk hareketi verince reactor neden bu hareketi algılamıyor? diyorum
Hala yardımınızı bekliyorum arkadaşlar...
Cvp
yukarıdaki anlattığım şeyleri yazdım ve yazdığım şeyleri denemeden yazmıyorum ,yani yukarıdaki işlemleri yaparsan başka hiçbir ekleme yada ayar yapmadan istediğin olur.(ben denedim senin vermiş olduğun sahnede ve oldu)Yani reactor vermiş olduğun hareketi algılıyor.
Cvp
senin o problemli topunda bir animasyon yok
öbürü zaten yer çekimi falan ivme kazanıyor
yapman gereken soldaki topu seç auto keye bas 5. frameye gel ve topu biraz move yap gideceği istikamette
daha sonrada reactor panelinde preview-animationda start frameyi 1 yap ok dir.
olmazsa bakarız ben yaptım oldu:D
(wind le falanda yaparsında gerek yok)