gece görüntüsü en güzel nasıl ayarlanır?

gece görüntüsü en güzel nasıl ayarlanır?

oebru

Selam arkadaşlar. Bir binanın gece görüntüsü isteniyor (dış mekan). bir mağaza. ortam ışığını iyice azalttım. cephede duvar aplikleri var spot ışık verdim. vitrin içlerine omniler koydum video effects/glow,ray verdim. olmuyor yaa nedir bu işin sırrı acaba? yardım ederseniz sevinirim. gereksiz ışık patlamaları oluyo... gerçekçi olmuyo. teşekkürler şimdiden (3dmax 6-mental ray)

2007-02-03 22:59:17

Cvp

ferhatozyurt

Işıkların multiplierlerini kısmak yerine, ortamın olmasını istediğin renge göre koyu bir renk ver, mesela parlıament mavi ortam istiyorsan ortam ışıklarının rengini parlıament mavi yap, multiplierlere fazla dokunma, bir de böyle dene, kolay gelsin.

2007-01-31 10:31:03

Cvp

reques

ortamı gece aydınlatan iki şey vardır biri ay ışığı ikincisi kendi ışıklarımız.

omniler koymak yerine madem vray kullanıyorsun Vraylightmtl işini görürür ışıklandırma direklerinin lambalarına yada içerde bulunan lambalara bu materyali ata çok daha reel sonuçlar çıkacaktır.
videopost glow tavsiye etmem çünkü kendinden başkasına hayrı yoktur o patlamanın tek kare çalışıyorsan bence hiç boşuna sürenide uzatma at ps ye istediğin etkileri oluşturmaya bak yok ille render ile direk göreceğim dersen ozaman yukardaki tavsiyelerim geçerli

2007-01-31 11:18:22

Cvp

oebru

v-ray kullanmayı henüz pek denemedim... mental-ray kullanıyorum..

2007-01-31 12:38:21

Cvp

iceman

Photometric ışık ile beraber ies kullanmanı öneririm.

2007-02-01 03:37:30

Cvp

dadaist

multiplier´ı düşük bir sky light(rengi parlement mavisi) geceleyin gökyüzünde oluşan gökyüzü ışığı etkisini yakalamanı sağlar. aydınlatmak istediğin iç mekanlar için dikkat etmen gereken en önemli şey kullandığın ışığın (omni kullandığını varsayıyorum) far attenuation´dan ışığın etki edeceği maksimum alanı belirlemen gerekiyor ki bu aydınlatacağın alanla sınırlı olmalıdır yoksa dış mekandaki alanı etkileyeceğinden gece etkisini yakalamanı güçleştirir.
ışık veren nesneler için glow efekti yerine özel bir materyal hazrlaman gerekiyor, bunun için mat editördeki herhangi bir slotun standart sekmesine raytrace malzeme atayacaksın sonra raytrace malzemenin LUMINOSITY sekmesine tıklayıp açılan map browserdan glow(lume)´u ekleyeceksin ve rengini ayarlayıp brightness değerini isteğine göre yükselteceksin.
son olarak F10´ basıp render scene menüsünü açacaksın ve renderer kısmına girip camera shaders kısmına inip lens sekmesine night(lume) shaderı atayacaksın.

not:anlatıklarımın doğru sonuçlanması için final gatherın açık olması şart.

dediklerimi yap mutlu olacaksın;)

2007-02-01 05:37:12

Cvp

oebru

çok çok saol dadaist mutlaka denicem..bu arada final gather renderı baya uzatır di mi? [:)4]

2007-02-01 11:54:18

Cvp

dadaist

şöyle 10-15 saat kadar:( .............yok yok şaka ;)ehee.., dene gör yahu:D

2007-02-01 15:14:42

Cvp

fuat

yolbey dostum bunun ustune bırsey yazılamaz sanmıyorum tebrık ederım fazlası war eksıgı yok tekrar tebrık ederım senınde gece calsıman warsa gormek ısterım[:J]

2007-02-02 16:40:36

Cvp

dadaist

fırsat bulursam wip´e veya tamamlanmış işlere eklerim.

2007-02-03 19:24:33