Bend ve Twist ile Resimdeki gibi Şerit nasıl yapılır ?

Bend ve Twist ile Resimdeki gibi Şerit nasıl yapılır ?

sectitweb

Merhaba,

Aşağıda resimdeki gibi bir kıvrımlı şerit yapmak istiyorum Bend ve Twist ile denedim olmadı, FFD BOX larda pek işe yaramadı gittikçe karmaşıklaşıyor bunu yapmanını kolay br yolu yok mu ? Kafayı taktım uyuyamıyorum artık :(

[img]http://www.sectitweb.net/maketkivrim.jpg[/img]

Şimdiden teşekkürler.

2007-03-06 11:30:49

Cvp

Avcı

Spline ve Extrude u dene, zor olmayacaktır.

2007-01-25 03:34:44

Cvp

EditMesh

Merhaba
Twist Bend FFD Box a alternatif olarak belki şöyle yapabilirsin,

-şerit şeklindeki kağıdı uzunca bir box olarak çizip
-box´ın uzunluktaki segment sayısını fazla tutup
-box u kendi istediğini forma düzenleyin
-kıvrılmasını isteniginiz formu path olarak çizip
-düzenlenmiş box şerite path deform uygulayın.
path üzerinde istediğiniz noktaya kaydırıp o formu almasını sağlayabilirsiniz.
Belki alternatif yöntemlerde vardır ama benim aklıma gelen buydu.

iyi çalışmalar

2007-01-27 11:25:18

Cvp

sectitweb

Teşekkürler,

Dün Spline ve LOFT ile yaptım. Anlattığınız mantıkta çok iyi, onuda bugün deneyeceğim.
Spline´ni Loft ettikten sonra Twist seçeniğinden Grafiksel Eğirisinden istediğim gibi kıvırabiliyorum.

[img]http://www.sectitweb.net/rendertest.jpg[/img]

2007-01-27 13:07:45

Cvp

FEap

Doğrusu bana izleyeceği yörüngeye uygun spline çizerek plane veya kutuya path deform uygulamak en akıllıcası geldi.Yine de en ince ayrıntısına kadar oluşturmak istersen path deformdan sonra editable mesh vb. çevirebilirsin.Kolay gelsin

2007-01-27 14:20:04

Re:Cvp

dadaist

[quote=27613]Spline ve Extrude u dene, zor olmayacaktır.[/quote]

spline ve extrude:( nasıl? zor olmayacak bu yöntemi açıklayabilir misin?

2007-01-28 02:42:03

Cvp

enterasan

ben olsam direk poly yapardım. tabi biliyorsan, yoksa line path deform... spline- extrude lada olur ama model saçmalayacaktır böyle karmaşık modelse hele ..

2007-01-28 03:38:29

Kıvrımlı şerit

Avcı

[quote=27732][quote=27613]Spline ve Extrude u dene, zor olmayacaktır.[/quote]

spline ve extrude:( nasıl? zor olmayacak bu yöntemi açıklayabilir misin?[/quote]

Oldukça gecikmiş cevap için özür dilerim.
Bu işi Spline/Extrude ile kolayca yapmanın mümkün olmadığı anlaşılıyor, yanılmışım.

Ancak bir alternatif metot da Spline/Connect Copy/Surface olabilir. Denedim, fena da olmadı. Şöyle ki :
1. Front ekranında dikey bir line oluşturalım ve Geometry bölümünde "New Vertex Type" ı Smooth olarak seçelim.
2. Spline altnesne modunda iken Geometry bölümünde, "Connect Copy" altındaki "connect"i işaretleyelim.
3. Yine spline altnesne modunda mevcut tek spline´ı seçerek (shift tuşu basılı durumda) sağa doğru kopyalayalım.
4. Vertex altnesne moduna geçerek oluşturduğumuz son spline´ın vertex´lerini bölge seçimi ile seçelim. Böylece 4 vertex seçmiş oluyoruz.
5. Ana araç çubuğunda "Use Selection Center" ı seçip, ekrandaki seçimi şeridin yönelimine uygun olarak konumlandıralım ve döndürelim.
6. Surface modifier´ı uygulayalım (2-Sided bir materyal atamak şeridin her iki yüzeyini de görmemizi sağlayıp işimizi kolaylaştıracaktır).
7. 3-5. adımları (3. adımda bu sefer son oluşturduğumuz spline´ı seçeceğiz) şeridin tamamı istediğimiz biçime gelinceye kadar tekrarlayalım.

Ne dersiniz ?

2007-03-06 11:30:49