Silindir üzerinde spiral

Silindir üzerinde spiral

Avcı

Bir silindirin yanal yüzeyi üzerinde dönerek tırmanan bir spirali nasıl çizersiniz?

2007-02-01 20:57:32

Cvp

cxaner

*Shapes menüsünden bitane helix çiz
*Turns kısmından kaç defa dönmesini isityorsan ayarla
*Helix seçili iken modify menüsünden rendering sekmesini bul aç renderableyi ve Display render mesh´i işaretle Thickness ver kaç köşeli isityorsan sides kısmından ayarla
*Ortasına bir tane silindir çiz align kullanarak silindir ile siprali x y z koordinatlarında centre kullanarak ortala
*silindirin radius´unu silindirin kenarları siprele değeçek şekilde ayarla
*Helix in radius1 ve radius2 değerlerini değiştirerek aynısını bir koniyede uygulaya bilirsin

Umarım yardımcı oalbilmişimdir

2007-01-25 01:52:50

Cvp

Avcı

Bu mümkün tabii. Ama ben şöyle bir şey kasdetmiştim.
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/O9C5q971S.jpg[/img]

2007-01-25 03:07:27

Cvp

ferhatozyurt

Manuel olarak cut ile tek tek kesilmiş gibi geldi bana, şayet üzerinde baya bi düşündüm ama aklıma başka bişy gelmedi.

2007-01-25 16:17:22

Cvp

Volkan Kaçar

metin resmindeki spiral olmasını istediğin edgelerin hepsini seçip sağ tıklayacaksın create shape seçeceksin ve ayrı bir line yani ip olarak karşına çıkacak sonra editable spline ayarlarından rendering bölümünde enable ın renderer
ve enable ın viewport seçeneklerini seçeceksin hem viewportta hemde renderda görükmüş olacak kalınlığını falanda aynı yerden yapabilirsin.

2007-01-25 21:58:21

Cvp

Avcı

Böylece cxaner´in yukarda tanımladığı görünüme ulaşırız. Bir sütun üzerine dönerek tırmanan bir sarmaşık yapmak isteseydik, bu oldukça uygun olurdu.

Ancak sorum şuydu. Elinizde tek height segmentine sahip bir silindir var. Bu silindir yanal yüzeyini oluşturan (dikey konumlu) edge´leri bir spiral ile dilimlemek istiyoruz. Spiralin, silindir yanal yüzeyini oluşturan her edge ile karşılaşmasında bir vertex oluşacak yani.

2007-01-26 09:48:37

Cvp

Bestloser

vida yapmak istiyorsan silindire bol dilim ver (yatay) dikey polylerden birini seç komple yukarı kadar ve kabart. Sonra genele twist ver.

2007-01-26 12:35:45

Cvp

Bestloser

yukarıdaki görüntü içinde bir tane silindirin diğer edgeleri silimiş biri bırakılmış ve twist modifier verilmiş olabilir.

2007-01-26 12:37:29

BASİT ÇÖZÜM

emreşan

şöyle bir referans resme baktıktan sonra kendi çapımda hızlı bir çözüm ürettim (düşünme dahil yapımı 30sn dürdü)

yaklaşık olarak yatayda fazlaca detayı bulunan plane i poly e çevirerek başladım.

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/R6Ta07o7I.jpg[/img]

Daha sonra editable poly modifier daki quick slice aracını kullanarak poligonları böldüm

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/38TTjPS7l.jpg[/img]
buradaki ipucu şu. Üzerineki spiral şekil kaç tur atacaksa size o kadar sayıda bölme yapmalısınız. Normalde sol üst köşeden sağ alt köşeye tek bölme yapsaydım tek tur atacaktı. ben 3 tae yaptım 3 tur atmış oldu. bir diğer önemli püf noktası ise ilk çizdiğim ketisin bittiği nokta ile 2. kesitin başlanhıç noktası aynı hizada olmalılar. graid açarak bnunu sağlayabilirsiniz. ben çok hızlı yaptığım için tutmamış olabilir. Yani Aşşağıdaki şekilde görütüğü üzre "x" ekseninde 360 derece bend verdiğimizde oluşan şekile dikkatlica bakar isek :

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/K36469g06.jpg[/img]

çizdiğimiz ekstra kesitlerin her turda birbirini tekrar etmesi için bitiş noktalarının bir sonraki başlangız noktası ile aynı hizada olması gerektiğini anlarız.
bend işleminden sonra objeyi seçip convert to poly dedikten sonra birleşen vertexleri ikişer ikişer seçip collapse ederek objenin son halini almasını sağlayabiliriz.[BC]

2007-01-26 13:42:24

Cvp

Avcı

Zarif bir çözüm...[G22]
Tek eksiği, helix´in parametrelerini pratik olarak değiştiremeyişimiz.

2007-01-26 15:01:14