cad ve max kullanıcılarına

cad ve max kullanıcılarına

eebbrruuduman

cad ve max kullanıcılarına bır sorum olacak benım.
ben ıyı bır autocad kullanıcısıyım sımdı de max e merak sardım ancak caddekı rahatlıgı bulamıorum max de. autocadte cok hızlı cızım yaparım ancak max de bı masa bıle cızmek yarım saatımı alıyor. extensıonlar snapar umdugum kadar rahat deıl . yada ellım alısmadı bılemıorum. sıze sorum su cızımı cad te yapıp max e mı atıorsunuz render ve anımasyon yada vs ıcın yoksa dırek max de mı modellıyorsunuz

2007-03-27 14:28:22

Cvp

Nasuh

Bu tamamen sizin programa hakimiyetinizle alakalı bir konu.
Hangi program ile daha rahat çalışıyorsanız onu seçmeniz size zaman kazandıracaktır.

Mimari çizimlerle uğraşıyorsanız ki sanırım öyle modellemeyi autocad de halledebilirsiniz fakat iş organik modelemeye döndüğünde acad yetersiz kalacaktır.

İyi çalışmalar.

2007-01-17 12:29:10

Cvp

burada

ben autocad de modelleyeceğim nesnelerin 2d sini çiziyorum. yani maxe 2d import ediyorum. ondan sonra maxi kullanıyorum. autocad den 3d import edince sapıtıyor max.

2007-01-17 14:01:00

Re:Cvp

marvell

[quote=27405]autocad den 3d import edince sapıtıyor max.[/quote]

bu konuda yanılıyorsun sanırım.

2007-01-17 14:16:39

Cvp

eebbrruuduman

tesekkurler cevaplar ıcın bıraz daha sabırla max le ugrastıktan sonra hala bekledıgım rahatlıgı elde edmezsem autocad te cızımı yapıp max e ımport edecegım
ıyı calısmalar herkese

2007-01-17 14:31:29

Cvp

helersu

Bence max´e alışdıktan sonra gayet güzel modelleme yapılabilir.Şöyle söylemek gerekirse fazla detayı olmayan bi masa yaklaşık 5 dk. içinde modellenebilir. Hatta belki daha kısa sürede :)Bence eğer max kullanacaksan maxin modelleme yapılarını öğrenmen iyi olacaktır.

2007-01-17 15:02:13

Cvp

sumatra

bu tamamen el alışkanlığı. biraz daha fazla max kulklanırsan daha çok pratiklik kazanırsın. ayrıca autoCAD dan aldığın 3ds uzantıları üzerinde de çalışabilirsin

2007-01-17 15:07:11

Cvp

bearsign

Slm Ebru,

acad´den max´e geçenlerin en büyük sorunudur bu bahsettiğin ben de sıkı bir acad kullanıcısıydım max´i öğrenirken ve açık söyleyeyim max arabirimini tasarlayanlara hergün sövmüştüm o süreçte... Acad´deki bir el klavyede bir el mouse´da hızlı çizim rahatlığına çok alışmıştım. Ancak bir müddet sonra şunu farkediyorsun. Acad bir teknik çizim programı, presentasyon özellikleri olsa da temelde sunum için geliştirilmiş bir program değil. Max ise tamamen 3d tasarım ve sunum için hazırlanmış bir program. Biri tamamen ölçülü çizim üzerine hazırlanmış, diğeri ise ölçülü ve serbest çizim olanaklarını eşbaskın birleştirmiş. Acad kullanmak için öncelikle kendi branşında bilgili olman lazım, çevre müh. isen bağlantı sistemlerinin projede nasıl gösterildiğini, elektrikçiysen prizlerin projede nasıl gösterildiğini bilmen gerek örneğin. Ama max kullanmak için, aynışeylerin gerçek yaşamda nasıl göründüğünü bilmek, temel fotoğraf bilgisi, ışık ve renk bilgisi, malzemelerin fiziksel özellikleri (örneğin su ve camın kırılma indisi), animasyonun temelleri gibi başka konularda da bilgi sahibi olmak gerekiyor. Yani aslında bunlar elma ile armut.. ikisi de 3d yaptığı için aynı kefede değerlendirmemek gerekiyor.

Ben şöyle bir yol izlemiştim. Zaman buldukça kendimi zorlayıp salt max´de modellemeye çalıştım acad´den sadece teknik çizimin çizgilerini import ediyordum, onları da kullanmıyor sadece referans olarak kullanıyordum. Bu sayede arabirime zorlayarak alıştırdım kendimi, daha sonra sık kullandığım komutların kısa yollarını öğrenip kendimi onlara alıştırdım (help>hotkeymap bu konuda yardımcı olabilir). Şimdi ise max´i ctrl+x´le açabileceğin expert mode´da kullanabilir hale geldim ve artık düşüncelerim değişti. Max´in arabirimini tasarlayan amcalar gerçekten bu amaca hizmet eden bir program için çok ideal bir arabirim hazırlamışlar, aslında herşey olması gereken yerdeymiş, sadece ben acad´den geldiğim için max´e eski alışkanlıklarımla yanlış yönden yaklaşmaya çalışıyormuşum... Acad´e hiç bulaşmadan, max öğrenen arkadaşlara baktığımda aslında benim kadar zorlanmadıklarını gördüm. Özcesi; bu biraz kendini zorlayarak alıştırma işi, ama emin ol atlatılan bir süreç.

Diğer yandan profesyonel çalışmalarda gördüğüm farklı metodları ileteyim:

Mimari modelin duvar ve kabasını acad veya architectural desktop´ta modelleyip, max´te iç tefriş vb. detayları işlemek ve görselleştirmeyi yapmak (max´in boolean komutu kompleks işlemlerde çuvalladığı için ben de bu metodu tercih ediyorum).

Mimari 2d teknik çizimi max´e alıp onun üzerinden yükseltmek, gereken yerlerde çizgileri editable spline ile düzeltmek.

Mimari 2d teknik çizimi max´e alıp, bu çizimi sadece referans olarak kullanmak ve tamamen yeniden max´de (ölçülü veya ölçüsüz) modellemek.

Mimari çizime sadece bakıp, doğrudan max´de ölçülü veya ölçüsüz modellemek.

Fakat iş organik modellemeye geldiği zaman, her ne kadar acad´in basit, hızlı ve keyifli modelleme araçları olsa da, max´in sunduğu esnekliğe ulaşması mümkün değil... Karakter modelleme, ya da çok eğrisi büğrüsü olan kumaş, tefriş vb. modellemede acad yetersiz kalıyor. Bu tip çalışmalarda ise aşağıdaki metodlara tanıklık ettim.

Ölçüleri baz almadan, sadece oranları baz alarak çizilecek objeyi tasarlayarak veya bakarak doğrudan modelleme yapmak. (ben genelde bunu yapıyorum, ancak gözümün alışması bayağı zaman aldı, onun için gridlerden kaba ölçüleri izleyerek oran kuruyorum)

Ölçülü bir çizimi kağıttan veya tapletten sayısal olarak alıp, yan-on ve üst görünüşleri ile ilgili pencerelere kaplayıp onun üzerinden modelleme yapmak (buna dair yüzlerce karakter tutoriali var nette, mimari için de kullananlar gördüm bu tekniği. Karakter söz konusu olduğu zaman ben de bunu tercih ediyorum)

Sahnenin kabasını çıkartıp bakış açısına bir kamera koyup, sadece cameranın nasıl gördüğüne göre modelleme yapmak. Bu ressamvari bir çalışma tarzı, resim kökenli olanlar bunu çok rahat yapıyor ve güzel sonuçlar alıyorlar.

Yukarıda saydığım tekniklerden hiçbirisi "böyle olmalı" şeklinde ortaya konulmuş kurallar değil. Eminim buradaki arkadaşların kullandıkları daha başka yüzlerce teknik vardır. Sorun modelleme işini yapan kişinin hangisinde kendini rahat hissettiği, çünkü piyasa senin modelleme sürecinle değil, sonuçta elde ettiğin ürünle ve hızınla ilgilenir.

Bunun için; max öğrenmek istiyorsan kendini kas o arabirime alış mutlaka derim, ama amacın sadece işi yapmaksa kendini rahat hissettiğin yerde devam et...

NOT: baktım ki destan uzunluğunda yazmışım. ACAD´den max´e atmak sadece alırken yaptığınız ayarlarla ilgilidir ve segment sayısı vb. herşeyi yönetilebilirdir, sorun yaşayan bir arkadaş varsa aradaki ayarlarında bir hata olduğundandır. Eğer bu konuda genel bir istek varsa ilk boş zamanımda konuyla ilgili ayarları detaylı anlatan bir tutorial hazırlayabilirim (maalesef hemen yapmam mümkün değil!), yani faydası olacaksa haber edin...

sevgiyle

2007-01-17 16:05:45

Cvp

eebbrruuduman

hımm tesekkur ederım bıraz pratık gerekıyor sanırım ama max ı olculendırme snap extensıon gıbı konularda daha kısıtlı buldum zaten sanırım max ın amacıda bu deıl gorsellestırme daha buyuk onem tasıyor

2007-01-17 15:13:31

Cvp

eebbrruuduman

dah dogrusu derdımı anlatamıorum . yanı olculendırme gıbı konularda max daha zayıf dıorlar zaten amacı bu deıl ama olculendırmesı olmayan bı cızım ne kadar gercek gıbı gorunebılır tarttısılır. max de snaplar cok garıp gelıo move komutunun sanap ı ayrı scale ın snapı ayrı rotate ın snapı ayrı yanı alısamadım of bılmıyorum ama max ın hakkından gelecegım hırs yaptım

2007-01-17 15:24:22