Eşit Dörtgen olmayan yüzeye Kaplama uygulamak.

Eşit Dörtgen olmayan yüzeye Kaplama uygulamak.

Melih

Sayın Hocalarım.

Gmax programında (3D max ile arayüzü aynı) bir dörtgen yapıyorum. Ve Mesh Vertex özelliği ile küpün bir köşesini aşağıya kaydırıyorum. Eşitliği bozulan bir tarafa kaplama yapmak istiyorum (Unwrap UWV). Esas amacım (resimdende anlaşılacağı gibi) seçili tarafa kapı pencere kaplamak. Fakat elde ettiğimiz şekil bu oluyor.

[img]http://www.pix8.net/pro/pic.php?u=4330GkiRI&i=1000902[/img]

Üzerine kaplama olarak kullandığım Bitmap ise aşağıdadır.

[img]http://www.pix8.net/pro/pic.php?u=4330GkiRI&i=1000901[/img]

Seçili tarafa , ilgili resimdeki bitmapi doğru bir şekilde nasıl kaplayacağımı anlatabilirseniz çok sevineceğim.

Saygılarımla

2007-01-16 20:01:12

Cvp

dadaist

aaa aynı max:D:D unwrap uwv yerine UWV Mapping kullan, box ı seç olur;)

2007-01-16 12:16:17

Cvp

Melih

YolBey. UWV Mapingi kullanmayı hakikatten fazla bilmiyorum. (Sanki programı biliyorumda).

Esas merak ettiğim şu idi. Modelin bir yüzeyini UWV Mapin yapıp diğer yüzeylerini Unwrap Uwv ile kaplamak.

Burda sırası ile

1) Modelin Uwv Mapin yapılmasını istediğimiz yere Uwv Maping komutu ile kaplamayı yaparız.

2) Seçili olan Editable Mesh seçeneğine sağ clik vasıtası ile gelen pencereden Collapse All uygulayarak yapılmış kaplama uygulamasını sabitleştiriyoruz. (Ben öyle zannediyorum da olabilirim. Şahsen Collapse All seçeneğini sanki bir sabitleme modülü olarak görüyorum. Neden? Çünkü sonrasında uygulayacağımız olan kaplama emirlerinden Örn:unwrap Uwv Uygulamalardan etkilenmeyecek bizim emrimiz olmadan. DOĞRUMU ?

3) Ediptable Mesh (Clolapse All) seçeneğini işaretlediğimizde Warning Penceresi geliyor ve YES seçeneğini işaretliyoruz. Bu sayede Editable Mesh seçeneğinin üzerinde bulunan Uwv Maping modülü kalkıyor.

4) Daha sonrasında Unwrap UWV uygularız ve bu emrin seçeneği olan Select Face seçeneği ile istediğimiz yüzeylere kaplamaları yaparrız işimizi bitiririz.

Kısacası UWV Mapin ve Unwrap Uwv ile aynı modele ancak farklı yüzeyle kaplama yapabiliriz. Ancak ara geçişlerde COLLAPSE ALL yapmak kaydı ile.

Yukarıda yazdıklarım DOĞRUMU ?????????????????????

sAYGILARIMLA

2007-01-16 13:48:32

Cvp

dadaist

unwrapı neden kullandığını anlamış değilim doğrusu.böyle bir modelde işine yarayacağını sanmıyorum. uwv mapping objene atayıp maping kısmından box seçeneğinin öne bir tik koyman seni sonuca ulaştıracaktır. unwrapı kullanmanın özel bir sebebi var mı?

2007-01-16 14:14:43

Cvp

Melih

Hocam. Esasında 3D max dersleriyle dolayısı ile Gmax programı ile ilgilenmemin sebebi (sizin sorduğunuz Özel Sebep) benim Flight Simulatör 2004 oyununda kullanılmak üzere Bina ve Hava Alanı Sceneryleri yapmak istemem. Gmaxda çizilen objeler FS2004 e export edilir ve export edilen dosya özel bir işlemden sonra FS2004 ün görebileceği dosya uzantısına sahip olur. Kaplama olarak kullanılan Textureler ise yine oyun içerisindeki Texture bölümüne aktarılır. Yani siz bir bina yaptı iseniz bunun kaplamalarını Tek bir texture dosyası altında birleştirirsiniz.

[img]http://www.pix8.net/pro/pic.php?u=4330GkiRI&i=1000931[/img]

Şimdi Texture olarak kullanılan kaplamalar tek bir dosyanın altında. Bu sebeple düz olmayan poligonlara kaplamaları yapmak için yukarıda saydığım sırayı bugün yaptım ve oldu. Problem çözüldü anlayacağınız.

Saygılarımla

2007-01-16 15:36:01

Cvp

dadaist

bu programı merak ettim, resmen maxin kopyası; birkaç simgeden başka farklılık yok nerdeyse. maxtense bunu kullanmanı gerektiren sebep ne. max te böyle bir export olayı yok mu?

2007-01-16 15:53:08

Cvp

dadaist

sitesinden indiriyorum, bakalım nasıl birşey:) bu arada discreets´a aitmiş.

2007-01-16 15:54:31

Re:Cvp

Melih

[quote=27391]bu programı merak ettim, resmen maxin kopyası; birkaç simgeden başka farklılık yok nerdeyse. maxtense bunu kullanmanı gerektiren sebep ne. max te böyle bir export olayı yok mu?[/quote]

Hocam evet. Nerdeyse 3D MAX ın kopyası. Bu program ile bazı oyunların içerisine kendi hazırladığınız scenrylari (Bina, Hava Alanı) vs gibi şeyler yapıp export ediyorsunuz.

Bir hocamız şu değimi kullanmıştı ki doğrudur. Gmax, 3D max in Light versyonudur. Söylenen tek fark GMAX de render alınamıyor olması. Metarial Editörü ise 3DMAX kadar büyük değil.

Sorduğunuz soruya gelince.. FS2004 Mikrosoftun oyunudur. Hatta FS2002 sürümünde GMAX oyunun içinden çıkıyordu. Bu gibi oyunların içerisine birşeyler eklemek için özür diliyorum tam bilmiyorum ama XML dosyalarımı ne olacakmış. Bu türüde sadece GMAX (yani MAX ) lar oluşturuyormuş. Yani benim bildiğim kulaktan dolma bilgidir bu. Tam bilmiyorum. Export meselesinide sadece şu cümle ile cevaplamak isterim ki "" Biz Babadan böyle görük""" .. Yani GMAX dediler bizde ona yöneldik.

Yani bu benim için bir Hobi meselesinden öteye geçmeyecek. Bu bakıma 3D MAX işime yararmı bilmiyorum.

Haa şurda işime yarıyor. Program hakkında bütün bildiklerimi 3DMAX hakkındaki öğretim videolarından öğrendim. Dediğiniz gibi bire bir kopya yani..

Saygılarımla

2007-01-16 17:19:19

Cvp

dadaist

anlaşılan discreets pazar yaratmak için bu programı çıkarmış.

2007-01-16 19:43:35

Cvp

Melih

Yani artık anlayacağınız birazda bizler açısından kolay öğrenilmesi için özellikleri minimize edilmiş bir 3D MAX türevide diyebiliriz. (İnşallah öğreneceğim tam manası ile GMAX i)

2007-01-16 20:01:12