box ile çizdik pişman olduk yardım edermisiniz

box ile çizdik pişman olduk yardım edermisiniz

alecomy

bi abimizle araba modelledik niyetimiz bi oyuna yerleştirmekti herşeyi hallettik ama oyuna koyma sırasında anladıkki çizimi galiba çok ayrıntılı çizmişiz biz box kullandık en sonunda da hepsini boolean ile birbirlerine birleştirdik arabanın kalıbı olacaktı ancak biz birleştirdikçe kasmaya başladı zaten oyunda 3ds formatı destekliyodu çevirdiğimiz de çok fazla material var gibi hata iletisi verdi önerisi olan artkadaş varmı acaba çizimi nurbs e çevirme gibi bişi olabilirmi çünkü bizde segmentler çok fazla galiba onun için yapamadık

çizimimizin son hali bu

[URL=http://imageshack.us][IMG]http://img175.imageshack.us/img175/1415/sahindx3.jpg[/IMG][/URL]

2007-01-08 18:45:45

Cvp

Pulsar

Görüldüğü kadarıyla çok fazla poligon var. Oyun motoru kaldıramaz bunu gerçek zamanlı oynatmayı. Üzerine, boolean zaten gerekli gereksiz tonla poligon parçalayan bir işlem olduğundan daha da artmıştır bu sayı, muhtemelen birleştirme sırasında.

Oyun motorları nurbs çalıştırmaz biliyorum, poligon olmak zorunda. Dönüştümeye kalkarsanız ve bilgisayaırnı bunu kaldırırsa dahi her poligonu bir nurbs yüzeyine dönüştürür, dolayısıyla yükte azalma olmaz tahminimce.

2007-01-07 19:21:56

Cvp

no_fear

oncellikle tebrik ediyorum cok guzel bi calısma olmus
calısma yonteminiz gercekten takdire sayan yaptıgınız sey cay kasıgı ile kuyu kazmak gibi bir sey, :)
simdi yapacagınız sey kaporto daki gereksiz poligonları azaltmak icin kaportaya optimize yada multires modifierini kullanarak gereksiz poligonların diger poligonlarlarla weld lenmesi saglamak.burada dikkat edilmesi gereken en onemli nokta modelin koseleri koybolmamalı.
keske edit poly ile kontrollu modellenseydi daha iyi olurdu.
iyi calısmalar.

2007-01-08 11:41:09

Re:Cvp

chrome_nickel

[quote=27094]
Oyun motorları nurbs çalıştırmaz biliyorum, poligon olmak zorunda.[/quote]

quake 3 motoru level modellerinde bolca nurbs kullanıyordu. pc´nin kapasitesine göre farklı subdivision ayarları kullanabildiği için uzun yıllar boyunca oyun sektörünün vazgeçemediği bir oyun motoru olmuştur. bir çok oyunda nurbsler kullanılır.

bence bu olayı sonuca erdirmek için poligon modellemeyi biraz öğrenseniz daha iyi olur. modelinizi en son oluşturduğunuzda da, editable poly´ye dönüştürüp vertex modunda bütün vertexleri seçerek gene vertex modu aracı olan connect´e basıp modelinizin tamamen üçgen yüzeylerden oluşmasını sağlayın. böylece 3ds formatı saçmalamaz. ve gene böylece oyun motoru içinde sürprizlerle karşılaşılmaz.

2007-01-08 18:45:45