3d max8 mi 9 mu almalıyım?

3d max8 mi 9 mu almalıyım?

oebru

Arkadaşlar, mevcut 3dmax versiyonumu( 3dmax 6) değiştirmek istiyorum. 3dmax 9 sorunsuz çalışıyor mu hangisini önerirsiniz?

2007-04-26 22:35:55

Cvp

DreaMale

0sp 9
3sp 8



yani 8 :D


şaka şaka 9 al [;)]

2006-12-29 17:13:07

Cvp

DreaMale

aslında haklısın ama
geriye dönük bi yatırım olur bu
yani bi süre sonra 7 harika olmasına rağmen herkes 9 kullanacak
ki 9da pek bi bozukluk yok
çıkan bozukluklar tamamen donanım ya da işletim sistemi tabanlıdır

2006-12-29 21:00:12

Cvp

BLACK_WHITE

9 kullanmadım fakat suan 8 kullanıyorum ve memnunum 8 tavsiye ederim

2006-12-29 22:07:03

Cvp

ksap

Neden bilmiyorum ama max 9 kullanırken digerlerinden daha iyimis gibi hissediyorum[8)] bide splashdeki resim daha güzel. (8´deki simsiyah)

2006-12-29 23:37:34

Cvp

lordofbody

arkadaşım o kapanmanın sebebi donanımsal. Bendede oluyordu, bir materyal var onu ekleyince max çöküyordu. Bende sorun materyalde sanıyordum ve kullanmıyordum. Bu çökmeler bende inanılmaz derece artmıştı 3d max 9.0 da. Yabancı bir forumda aynı durumda olan bir arkadaşa tavsiye edilen OPENGL modunda çalışmasıydı. Bende opengl açtım ve materyali ekledim. Bingo bu defa çökmedi :) Ancak hiç çökmüyen 3D arıyorsan ,(bende 6 da 7 de çökmüştü maxın) XSI öneririm. Bende asla çökmedi

2006-12-30 06:39:44

Cvp

emreşan

XSI çok kapsalı bir programdır. Programı kötüleek için söylemiyorum ama biraz karakter animasyona girdiğinizde veya ağır dinamik hesaplamaları ile parçacık sistemlerini birlikte kullandığınızda programın ne tepki vereceğini göreceksiniz. Elbetteki benzer şeyler diğer 3d programlarındada olabilir ama XSı ın çökmezlik gibi bir iddiası yok ve hatta yabancı kaynaklı forumları takip ederseniz arızaları gidermek için çıkarttıkları 5.1 ve 5.11 versiyonundaki sorunların 6 da giderilemediğini göreceksiniz.

Max konusuna gelince. Donanımınızın yettiği yere kadar seçim yapmanızı öneririrm. Belki farkedememişsinizdir ama max 9 un açılma ve çalışma hızı le 6 arasında çok fark vardır. programlar geliştikçe beraberlerinde getirdikleri yenilikler o dönemin standart donanım performanslarına göre optimize edilir. siz yeni makine alırsınız onlarda yeni versiyonları çıkarırlar ve aslında aynı programın eski versiyonunndaki hızı ile çalışması için makinenizi ona uygun hale getirmi olursunuz. Modelleme ve animasyon araçları açısından elbette 6 ile 9 arasında belirgin farklılıklar vardır ama çok iler seviyede komplex animasyon ve özel efekt uygulamaları yapmayacaksanız en son versiyonun kullanım gerekliliği olmadığına inanıyorum. GEreksiz yere donanımınızın kaynaklarını tüketen bir yazılımda eski versiyonda yapabileceğiniz model ve render için fazladan sıkışmanıza gerek yok sanırım. Max 7, 6 dan yapı olarak biraz farklıdır. Örneğin max 7 de çalışan pluginler genelde 7,8 ve hatta 9 da çalışabiliyor (tüm pluginler için geçerli değil) ama max 6 ve öncesi için luginlerin uyumluluğu biraz tartışılır. Bu versiyonlar arasındaki farklardan en büyüğüde bu pluginlerin programın donanım gereksinimleri doğrultusunda optimize edilmiş olmalarıdır. Max 6 da çalışan mental Ray ile 9 da çalışan mental Ray in hafıza gereksinimleri farklıdır. Çünkü 9 ile gelen mental da fazladan shader ve Gı hesaplamaları katılmış ve bu sebeple daha çok kaynak tüketmektedir. Bu tür yazılımların hız farkını versiyonlar ile değilde 32 bit 64 bit karşılaştırması ile yapmak daha doğrudur. komplex sahnelerin algılanması ve işlenmesi için sistemin kaynaklarını tutumlu halde kullanabileceğiniz 7 versiyonunda aldığınız performansı 9 da alamazsınız. Çünkü zaten program açılırken bir ton yeni eklenti ve geliştirilmiş araçları beraberinde yükler. Çünkü max 7 nin yazışdığı yıldaki gibi standart hafıza 512 mb değil 2gb tır. Ve işlemcilerin saat hızları 1 gh de değil 3 ghz lerde dolaşmaktadır. Aynı şekilde 32 bit yazılımlarda açtığınız ashnelerin bariz şekilde 64 bitte hızlı olmamasının temel sebebi programın tamamen hafıza yönetimi konusunda yenilikler getiriyor olmasından ibarettir. 32 bit max te yapılan render ın 64 bit olan versiyonunda aynı sürede render edilmesi biraz anlamsız gelebilir ama arttık donanımların mhz leri ile doğru orantıda yapılan güncellemelerin tabanında köklü değişikliklere giderek, işlemci hızından ziyade afıza kullanım prensipleri değiştirilmek üzeredir. 64 bit işletim sistemlerinin bu tür hafıza canavarı yazılımlarda nasıl faydası olduğu konusundaki makale ve teknik bilgileri incelemenizi tavsiye ederim. Çok hızlı ve hafıza miktarı yüksek 64BİT sistem sahibi olmadığınız sürece maxın son versiyonlarını kullanmak her daim hız düşüşüne sebep olacaktır. Ancak 64bit ile gelen hız arttırımları ile sisteminize yaptığınız yatırımın ve yeni programın nimetlerindne yararlanmaya başlayabilirsiniz. Hız arttırımı konusunun altını çizmek lazım.Bu sadece render hızı ile ilgili değildir. oluşturduğunuz sahnedeki her vertex ve koyduğunuz her ışık hafızada yer kaplar. SAhne kalaalıklaştıkça işletim sistemi bu objelerin yorumlanması için yığınla veriyi hafızaya (RAM) gönderir ve oluşan bilgi doğrultusunda aynı veri aynı yollar üzerinden geri dönerek ekran kartı hafızasına bildirilir (g-buffer,Z-buffer,culling gibi).Bu sırada aynı anda hem sistem hafızasına hemde ekran kartı hafızasına bilgi akışını salamak için veriyolununda gereksinimleri karşılayabilmek için yeterli olması gerekir. Sistemlerin detaylaırnda belirtilen saniyede işlenebilen veri miktarı bunu belirtmektedir. (ekran kartlarının 1.4GB/S veribandı genişliği şeklinde tabir ettiği değer budur) Aynı şekilde 64 bit sistemlerde tek seferde erişilebilen 3gb hafıza sınırı aşılarak 16GB alt sınır olmak üzere çok yukarılara çekilmiştir.32 ev 64 bit sistemlerde render performansı tam burada devreye girmekedir. 3gb azami hafıza ölçekleme yeteneği olan 32bit sistemlerde GI ve parçacık sistemi kullanılan sahnenin render sırasında harcadığı hafıza sanal bellekle birlikte 8 gb olduğunda 3gb veri işlenmesi beklenir ve bu veri işlendiği sırada harddisk çalışmaya ve geri kalan veriyi swapfile olarak diske yazmaya başlar. Aynı zamanda sistem verilerini analiz ete ve sürekli hafızada çalışan sistem dosyalarını okuyup işleme almakla yükümlü harddisk bir yandan swapfile yazmaya uğraştığı için hem sistem hemde disk performansında kayıp yaşanır. 3litrelik bir kab kullanarak iki tane 20 litrelik damacana arasında su transferi yapmak örneği 32bit sistem için biebirdir. 64 bit sistemler işlemcilerin çalışma prensipleri ve hafıza veri yolları ile iletişim şekli tamamen yenilendiği için 64bit sistemlerin farkları yoğun ve karmaşık sahnelerin hesaplanmasında ortaya çıkar. normal şartlarda 32 bit sistemlerde 1 dakikada hesaplanan sahneniz 64 bit versiyondada yine 1 dakika sürecektir. Ama sahnenizin ağırlığı ile doğru orantılı olarak birazn önce bahsettiğim türden kasılmalar ve sistemin yetersiz bellek hatası vermesine kadar giden süreçleri yaşıyorsanız 64 bit sistemin rahat bir şekilde gb larca verinin hakkından gelebildiğini ve işlemcinin bu verinin taşınmasını/yorumlanmasını beklemddiği için hızlı bir şekilde işini gördüğünü farkedeceksiniz.

tüm bunları, max´ın 7. versiyonu ile 9. versiyonu arasında ters orantılı olarak performans düşüşü yaşayacağınızı anlatabilmek için anlattım. Aynı şekilde performans artışının ağır sahnelerde 64bit sistemlerde olduğunuda ekledim ki neden 32 bit versiyonların rakamları arttıkça performansları düştüğünü izah edebileyim.

kullandığınız pluginlerin ve ihtiyacınız olan araçların hangi ersiyonlar ile tam uyumlu olduğuna bakıp ona göre karar vermenizi tavsiye ederim. Diğer bir seçenekte hepsini aynı makineye yükleyip farkı gözlerinizle görüp diğerlerini elemek olacaktır.Herkese iyi çalışmalar, iyi bayramlar ve iyi bir yıl dilerim.

2006-12-30 07:17:09

bende 9 kullanıyorum ama kararsızım

dipsedip

Max 9da hangi pluginlerin calışıp çalışmadığını yada kapsamlı bi performans değerlendirmesini farklı sistemlerle test eden profeyonel arkadaşlar bu hususta bizlere yardımcı olsalar super olur.Orneğin akışkan pluginleri kullanmak istiyorum ama 9 ile hangileri calışıyor emin değilim bu yuzden oncekilermi daha avantajlı diye duşunmeye başladım.Sizce?

2007-04-18 07:02:19

Cvp

derek82

max 9 kullanıyorum ve sadece 330.000 poligonlu bir sahnede viewport umu smooth+highlights a getirince kapandığını gordumki buna da normal derim. wireframe olarak cokta guzel calişabliodum bu kadar poligonla. bunun dısında hiçbir hata gormedim. taş gibi versiyon yapmış abimler. arkadaşların dediği gibi hatalar işletim sisteminden veya donanımdan kaynaklanıyordur muhtemelen....

2007-04-18 23:51:51

Cvp

byraka

[url]http://usa.autodesk.com/adsk/servlet/ps/dl/index?siteID=123112&id=2334435&linkID=9241178#section4[/url]

tüm versiyonların spleri burada. mağlesef 32bit sürümünde max9 unda sp si bulunmaktadır. mentalrayda bnm makinamda en hızlı sürüm 8 o nedenle 8´i kullanmaktayım. 9da havok´un 2.bir modu olan havok3 de bulunmakta. normal havoku ise bence daha gelişmiş 8 deki saçma sapan sonsuz kıpraşmalar bunda belirli bir süre sonra kesiliyor.

2007-04-19 05:26:55