Işık Sorunu......

Işık Sorunu......

eren_istanbul

Arkadaşlar bi cismin he yönden hemen hemen aynı derecede ışık almasını sağlamak için hangi ışık türünü ne şekilde kullanmalıyım.Şimdidn teşekkürler....

2006-12-31 18:10:24

Cvp

lifecycle

omni kullanabilirsin.multiplier degerlerini oynayarak tabi...

2006-12-29 16:11:26

Cvp

DreaMale

hangi ışık olduğu önemli değil

bir ışık yap
sonra bi kopya yap
tam karşısına
sonra altına sonra üstüne
çapraz köşelerine
kısaca her yanına ekle

ama bunların değerleri çok düşük olsun
örneğin toplam değerleri 1,3 ü geçmesin


ama sky zaten her yönden etki edebilir [;)]

2006-12-29 21:05:23

Cvp

emreşan

söylediğiniz yöntemlde sadece kopyaladığınız ışık kadar açıdan aydınlatmış olacaksınız ki her ışık kaynağının şiddetinin diğer ışıklarla katlandığında objenin gereksiz parlaklığa ulaşacağı detayına hiç girmiyorum.

Her yönden ışık objelerin, en koyu ve dip köşeleri dışında homojen olarak aydınlandığını söyleyebilriz. Bu konuda araştırman gereken konu başlıkları: Global Illumination, HDRI ayındantma, Ambient Occulusion (mental Ray shader), Sky dome (yapay GI aydınlatması)

2006-12-30 07:33:44

Yardımlar için teşekkürler

eren_istanbul

En azından nasıl bi yol takip edeceğim kanısına vardım.Herşey için teşekkürler.......

2006-12-30 21:39:04

Cvp

scglr

GI kullanırsan her yönden ışık alma konusunda kesin sonuca ulaşırsın derim.bunun dışında omni kullanabilirsin dreamela inde dediği gibi multiplier değerini düşürürsen bi kaç denemeyle güzel bi sonuç elde edebilirsin.skylight kullanabilirsin.Tabi light tracer ve bounce değerini de kullanmanı tavsiye ederim.render süreni uzatır ama kaliteli bi sonuç elde edebilirsin

2006-12-31 18:10:24