iç mekan renderda tavan neden karanlık

iç mekan renderda tavan neden karanlık

oebru

iç mekanda mental render yapıyorum sürekli karşılaştığım sorun da şu: tavanlar duvarlara göre çok karanlıkta kalıyor. çözümü ne olabilir acaba? (GI açık)
resmin kabalığına bakmayın sadece bilgi olsun diye...

2006-12-25 13:53:00

Cvp

dadaist

kabada olsa bir resim görünmüyor, eklemeyi unutmuşsunuz galiba. ama tavanın karanlık kalmasının nedeni ışığı kullanma şeklinizden olabilir.

2006-12-22 22:40:42

evet resim koymayı başaramamışım..:)bi daha deniyeyim

oebru

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/l1Z3gxC8j.jpg[/img]

2006-12-23 09:52:26

Cvp

grundfos

bu gı ile alakalı ama sen yine de tavan metaryali olarak self illiminationlu metaryal kullanmayı deneyebilirsin

2006-12-23 12:30:43

Cvp

MindSteaK

[G14] ben bişey anlamadım o ışığı nasıl öyle yaptınız ve tavan niçin karanlık? tavan boş mu diye bakıyorumda değil galiba, böyle bi durumda kesinlikle aydınlanması gerek, ama aklıma gelen birşey var, renderda force2sided i bi seçin bakalım düzelecekmi.

2006-12-23 13:03:41

Cvp

dadaist

tahminimce yukarıdan aşağıya bir target spot kullanmışsın, eğer öyle yaptıysan yerine omni kullanmanı tavsiye ederim, çünkü yukarıdan aşşağıya sarkıtılan spotun tavanı aydınlatmasını bekleyemeyiz. bu arada tavan rengi genellikle ışıkğı yayması için beyaz seçilir.gönderdiğin renderda gi açık değil gibi(yanılıyorda olabilirim, decay değerini çok yüksekte tutmuş olabilirsin). eğer bu bahsettiğim şeylerden kaynaklanmadığını düşünüyorsan sahnede kullandığın ışık ve render ayarlarıyla ilgili bilgi verirsen daha detaylı yardımcı olabilirim.

mindsteak: "o ışığı nasıl öyle yaptınız "
ışık> modifty> atmosfer&effeckt> add> lens effect> glow, ray...

2006-12-23 14:17:38

Cvp

oebru

mekanda sadece bir adet omni var ona da denemek için lens effect (glow ve ray) verdim daha önce bi spot ışığa vermek istemiştim olmamıştı da:) bu resmi de tavana örnek olsun diye koydum. lens effects olmadan da böyle karanlık bölgeler kalıyo. Mesela binalarda dış mekan renderında da çatı saçaklarında aynı şey oluyo. yardımcı omniler koyuyorum yine aynı. tabii biraz koyu olur gerçek hayatta da ama kapkaranlık olmaz. Gı yı artırınca diğer yerler de aydınlanıyo vs..tavana self illumination vermeyi denemedim ama iyi fikir gibi görünüyo deneyeyim:) fikirleriniz için saolun.....

2006-12-23 13:12:25

Cvp

POWERD3D

Tamamen senin hakimiyetinle ilgili bu sorun. Mental ray render motoru ile alakalı iç mekan (interior) derslerine bakmanı tavsiye derim. Kolay gelsin.

2006-12-25 10:35:59

Cvp

oebru

tavan rengini duvar renginin çok açığı nerdeyse beyaz yapınca ve self illumination 30 verince oldu galiba. çok teşekkür ederim arkadaşlar. ama şu duvarın köşesinde neden kırıklık var acaba sizce? konuyu uzattım galiba. ışığın da lens effectini abartmışım. neyse önemli olan hataları da görebilmek değil mi:)[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/l8DqJRaHi.jpg[/img]

2006-12-25 09:59:33

Cvp

oebru

ya bişey daha sormak istiyorum. şu lens effect omni yüzünden galiba render alırken mental ray message error veriyo. render devam ediyo ama. message şu: "Lens effects" effect expected unsupported GBuffer channel "transperency". Şu GBuffer nedir ki?

2006-12-25 10:08:09