transparan dünya modelleme yada kaplama

transparan dünya modelleme yada kaplama

yonetmen3d

herkese merhabalar. bu siteden yani bu forumdan çok şeyler öğreniyorum ama yeterli değil daha çok çalışmam lazım:))
transparan, yada cam gibi görünen bir dünya kaplaması yapmak istiyorum ama maalesef beceremedim. bu konuda bana yardımcı olacak birileri varsa şimdiden tşk ediyorum
hepinize kolay gelsin

2006-12-16 09:39:54

Cvp

innuendo

aslında cok zor birsey degil en azından dogru anladıgımı ümit ederek anlatmaya calısacagım...

bir küre ciziyoruz...

material editörü acıyoruz...
blinn basic parameters´ten opacity´yi 50 yapıyosun.(ama bu degisebilir keyfine göre)

mapsten diffuse kısmına maxle hazır gelen resimlerden space directorysindeki earh... resmini atıyosun

reflection kısmına da raytrace ve degeri 30...

oldukca basit bir görüntü ortaya cıkıyo. bump ta eklersen güzel olabilir... iyi calısmalar....





[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/9XG7mc6fU.jpg[/img]
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/PlErSAZ0V.jpg[/img]

2006-12-15 22:33:34

Cvp

Seke

Ben daha çok deniz ve okyanusların olduğu kısımı boş karaları dolu göstermek istediğini anladım.Opacity map olayını araştır.
Elinde iki adet resim olması gerek.Dünyayı kaplamak için.
Bir Normal herşeyin bulunduğu resim bunu diffuse color kısmına bitmap atayarak bir resim seçip yapabilirsin.İkincisi opacity kanalınada diğer resimi ataman gerek.Bu bahsetttiğim diğer resmin görünmesini istediğin kısımları beyaz görünmesini istemediğin kısımları siyah olacak yada tam terside olabilir tam hatırlamıyorum.İnternetten resim yada ders araştır.

2006-12-16 08:25:59

Cvp

yonetmen3d

doğru anlamışın seke. innuendo da kısmen yardımcı oldu. çok tşk ederim. daha yeni bilgisayarımı açtım söylediğiniz şeyler doğrultusunda bişeyler yapmaya çalışacağım. bi sorun olursa tekrar sizi rahatsız ederim.
hepinize kolay gelsin

2006-12-16 09:39:54