3dmax 9 hakkında..

3dmax 9 hakkında..

LOVEYOU

Yeni Özellikler

Autodesk® 3ds Max® 9 ile çok kısa sürede şaşırtıcı sonuçlara ulaşın. Geliştirilmiş canlandırma ve kaplama olanakları ile iş akışında daha hızlı, daha verimli ve daha yaratıcı olun. 3ds Max 9’un sunduğu 64-bit çalışma olanağı gibi teknolojinin en son imkanlarını kullanarak daha karmaşık ve daha fazla veri yüklü sahnelerde kolayca çalışın.

Autodesk 3ds Max 9 ekran performansında ve karmaşık veri yönetiminin gerektirdiği yeni nesil üretim akışında çarpıcı ilerlemeler sağlar. Mimari alanda çalışan profesyoneller için kayda değer kaplama yenilikleri sunar. Daha önceki sürümlere göre daha fazla seçenek, esneklik ve performans artışını, sınırları iyice genişletilmiş 3ds Max 64-bit sürümü ile elde edin. Yeni entegre “hair-styling” ara yüzünü keşfedin.

Windows 64-bit sürümü için yeni özellikler ve geliştirmeler
Autodesk 3ds Max 9 32-bit (Microsoft® Windows® işletim sistemi) ve 64-bit (Windows) üzerinde çalıştırılabilir. Daha fazla hafıza adreslenmesine izin vermesi neticesinde geçmiş sürümlere göre daha karmaşık ve daha fazla veri barındıran sahneler üzerinde çalışmak mümkündür.

Gerçekçi Sahneleri Kolayca Kaplayın
mental ray® 3.5 kaplama yazılımı 3ds Max 9’a çok güçlü kaplama işlevleri kazandırmıştır. Yeni mental ray shader’larından fiziksel güneş ve gökyüzü “Physical Sun ve Sky shaders” ile güneşin pozisyonuna göre fotoğraf kalitesinde gökyüzü yaratılabilir. Mimari ve diğer alanlarda tasarımlar yapan profesyoneller için mental ray ile kullanabilecekleri yeni “Design shaders” ile buzlu cam, bulanık yansıtma otomobil boyası gibi malzeme efekleri hiçbir çaba harcamadan kolayca yaratılabilir. “Bump” ve “glossiness” dokular yaratılabilir ve sert köşeli nesnelerin kenarları geometri değiştirilmeden atanan malzeme özelliği ile pahlı yada yumuşak kenarlı gibi gösterilebilir.
[img]http://www.sayisalgrafik.com.tr/urunler/max/res/max9/01.jpg[/img]
mental ray 3.5
mental ray 3.5 ile Genel aydınlatma kalitesini artıran “Final Gather” kullanıcı arayüzü basitleştirilmiş ve birçok özellik eklenmiştir. Farklı 3ds Max radiosity çözümlemeleri ile oluşan endirek ışıklandırma durumları arasında geçişler yapılabilir.

Performans Optimizasyonu
3ds Max 9 çekirdek performansındaki geliştirmeler ile üretkenliğinizi artırır ve yaratıcı iş akışınızı hızlandırırsınız. Örneğin geliştirilmiş etkileşimli çalışma ekranlarında “viewport”, yoğun yüzey sayısına sahip 3B nesnelerle çalışırken yüksek ve düşük çözünürlüklü bitmap’ler arası geçişleri kolayca yapabilirsiniz. Bu sayede daha fazla etkileşim ve sezgisel çalışma imkanı sağlanmış olur.
Viewport Statistic
Yeni etkileşimli “viewport statistic” özelliği 3ds Max 9 ile çalışma ekranlarında eşzamanlı olarak sahneniz hakkında bilgiler verir. Poligon, vertex, yüzey, kenar sayısı, geçerli kare için “fps” değeri gibi bilgileri çalışırken görebilir ve gerekli işlemleri bu bilgilere göre yapabilirsiniz.

“Hidden Line” Rendering Method
Çalışma ekranlarında tel çerçeve gösterime kıyasla daha sadeleştirilmiş “Hidden Line” gösterimi seçilebilir.

“Layered Animation” Canlandırmalar için Katmanlar
Karmaşık canlandırmaların yapılmasında iş sürecini daha anlaşılır ve daha verimli hale getirecek bir araçtır. Bu yeni araçla canlandırmalarınızı birbirinden bağımsız katmanlara ayırabilirsiniz. Canlandırmanızın ön izlemesini yaparken katmanları açıp kapatabilirsiniz. Canlandırılmış nesneleri ve keyframe’leri değiştirmeye gerek kalmadan katmanları kontrol ederek ayarlamalar yapabilirsiniz. Katmanların genel canlandırmaya ne kadar katılacağını hemen sağında yer alan sayısal değerle tanımlayabilirsiniz.

Karakter Canlandırması Gelişmeleri
Biped’te eklenen birçok gelişmelerle karakter canlandırmalarınızı daha kolay yapabilirsiniz. Örnek olarak anahtar kareleri geriye kaydırabilirsiniz. Böylece negatif kare değerleri kullanabilir ve canlandırmanızı ters yöne oynatabilirsiniz.
Pro Booleans
Yeni “Pro Booleans” aracı ile Max 9’da 3B nesneler arası birleştirme, ara kesit oluşturma, çıkartma gibi işlemleri yapabilirsiniz. Kolayca inorganik biçimli karmaşık geometriler oluşturabilirsiniz. Karmaşık mimari elemanlar, mekanikte prototip olarak kullanılacak nesneler kolayca yaratılabilir. “Merge”, “intersect”, “subtract”, “add” gibi seçenekler kullanılarak çok temiz, gereksiz üçgen yüzeylerden arındırılmış yüksek kalitede 3B geometriler yaratılır.

Hair ve Cloth Yenilikleri
Max 9’da Cloth ve Hair araçları ile daha kolay çalın. Max standart nevigasyon ve seçim araçlarını kullanarak doğrudan çalışma ekranlarında saçları yaratabilir, stil verebilir ve canlandırabilirsiniz. Orijinal kalıbı değiştirmeden giysilerinizi karakterinize daha uygun hale getirebilirsiniz. Elbiselere biçim verir, kenarını kıvırıp bastırır, bel kısmını daraltır, dikebilirsiniz.

Poly Speed
3ds Max 9’da kayda değer birçok yeniliğin yanında ekran çalışma performansındaki hız dikkat çekicidir. Birkaç milyon ve üzeri poligon sayısına sahip nesnelerin çalışma ekranlarında kaydırmak, yakınlaşıp uzaklaşmak, döndürmek ve işlemek önceki sürümlerle karşılaştırılmayacak hızlarda gerçekleşir.

Point Cache
Geliştirilmiş “Point Cache” sistemi daha fazla kontrol imkanı ve ön izleme seçenekleri sunar. “Point Cache” verileri 3ds Max 9 ve Maya 8 arasında çift yönlü transfer edilebilir

Xref Object Yenilikleri
Geometri, malzeme ve kontroller referans olarak kullanılabilir.Xref nesnelerin nasıl kullanıldığına bağlı olarak çok daha fazla kontrol imkanları sağlanmıştır. Xref olarak tutulan ve sahne içine alınan veriler arası ilişkilerin ön izlemesi yapılabilir. Ana sahne içinde bulunan “Xref” nesne yada sahnenin kontrolü ve konumlandırılmasında “object snap”ler kullanılabilir.
Geliştirilmiş FBX Desteği
Autodesk® FBX® 3B tasarım yapanlar için 3B yazılımların birbiri arasında veri transferini sağlayan bir geçiş formatıdır. 3ds Max ve Autodesk® Maya® yazılımlarında hazırlanmış sahneler FBX yenilikleri mesh uyumluluğu ve pixel hassaslığı gibi geliştirmeleri kullanılarak birbirlerine transfer edilebilir.
DirectX ve CG Shaders Görüntüleme Desteği
”MaxScript” tüm shaders tiplerini destekler. “HLSL” ve “Cg” shader dahil tüm shader’lar üzerinde Maxscript ile düzenlemeler yapabilirsiniz. Çalışma ekranları içinde *.fx uzantılı dosyalar görüntülenebilir. Shader görüntüleme performansında optimizasyonlar ve gelişmeler sağlanmıştır.

2006-11-22 10:48:41

Cvp

ex_ZooMMaX

çok sağol güzel bilgiler eee max 9 da bekliyoruz bakalım ne zaman elimizde olucak :)

2006-11-22 01:18:58

Cvp

Deadbeat

Kurduktan sonra, silmem 15 gün sürdü.
Göçmelerine ve snap sorununa dayanamadım.

2006-11-22 07:41:37

Cvp

Volkan Kaçar

Bende hiç göçmedi demekki fazla kurcalamamışım birde bende snap sorunu yok ilginç çoğu kişi şikayetçi bu olaydan.
Bu arada bilgilerin için sağol ilker.

2006-11-22 10:48:41