3d maxte su efekti

3d maxte su efekti

mr.Art

Selam arkadaşlar.. 3D maxte su efekti verebilmem için yardımcı olursanız sevinirim. Şu anda bir ıslak hacim çalışması yapıorum ve örneğin küvette su doluymuş gibi göstermek istiyorum... Bu efekti ne şekilde ayarlayabilirim maplerle ne şekilde sağlayabilirim yardımcı olursanız çok sevinicem.

2006-11-11 09:52:37

Cvp

iqia

real flow ile gercek liquid simulasyonları hazırlayabilirsin.pluginleri sayesinde de isteigin 3d programa aktarabilirsin.
kolay gelsin

2006-11-08 22:44:51

Cvp

kill_the_artist

eğer sadece küvete su dolduracaksan bunun için real flow la kasmana hiç gerek yok.küvetin içine bir box ya da plane çizip buna biraz noise verirsin, geriside yapacağın kaplamaya kalmış.

2006-11-08 23:12:09

Cvp

Legolas

kill_the_artist sana katılıyorum real flow daha değişik simulasyonlar için kullanabilri ama böyle bir şey için real flow kullanmak çok gereksiz kill in dediği gibi bir box yada plane sonrada yansıma ve opacity gibi ayarlarıylada oynarsan gayet hoş bir su elde dedersin

2006-11-09 12:52:04

Cvp

Çaylak

reaktor ile de yapabilirsin

2006-11-09 20:47:24

Cvp

iqia

ben daha farklı dusunmustum mesela kuvete bi oyuncak ordek duseken o an spalsh effecti falan ama sizin istediginiz sanırım sadece içi dolu "hareket etmeyen" su yüzeyi yapmak

2006-11-09 22:18:35

Cvp

Çaylak

su sicrmaa diyorsan particle flow ekelyerek yapabilirsin(sicrama icin)

2006-11-09 23:45:34

Cvp

kill_the_artist

adam öyle splash falan istememiş ki, içi dolu basit br küvet istemiş. üstelik hareketli su için yine real flow a gerek yok. bunu kullandığın modifierlara ve kaplamara vereceğin animasyonla başarman mümkün. üstelik partikül sistemine yabancı değilsen sıçrama efektinde de sıkıntı çekmezsin. tabii bunların hiç biri real flowun tadını vermez ama real flowla kasmaya gerek yok. lütfen soruları cevaplamadan önce detaylı düşünelim ve bu işin acil yetişmesi gereken bir iş olabileceğini, soruyu soran arkadaşın tavsiye ettiğiniz yöntemle ilgili gerekli bilgiye sahip olmayabileceğin hesaplayıp yanıtlayalım.

2006-11-10 14:42:42

Cvp

mr.Art

Arkadaşlar yardımlarınız için çok teşekkür ediyorum..kill arkadaşımın tahmin ettiği gibi acil bir işim ardı bu konu hakkında... Dedikleriniziğn hepsini denicem.. Şimdilikbir su kaplaması atıp opacity verdim, parlaklıkları da dediğiniz yollarla oluşturmaya gayret edicem.. Hepiniz sağolun..

2006-11-11 00:11:29

Cvp

POWERD3D

Particle system ilede olayı çözebilrsiniz. Tanecik sistemlerinden faydalanarak bu tarz basit simülasyonları oluşturmanız mümkündür. Blobmesh nesnesini ve particle nesnelerini kullanarak canlandırmayı yapabilirsiniz. Biraz araştırma yaparsanız bununla ilgili derslere ulaşabilirsiniz. Zamanım olursa küçük bir örnekle açıklamaya çalışacağım.
Daha basit bir çözüm ise. Küvetin içerisindeki suyu modelleyip. Musluktan akan suyuda simüle ederek. Akan su ve dolan küvet orantısını keylerle ayarlayarak suyun küveti dolduruyor hissini vermesini basit bir animasyon düzeneği yardımıylada sağlayabilirsiniz.
Daha başka bir yöntemde. Eğer duştan akan su varsa Supersptay ve deflector yardımıylada su damlalarını simüle edebilir. Su birikintilerinide basit modifierle yapabilirsiniz.
Kolay gelsin.

2006-11-11 09:52:37