max 9 ilk izlenimler

max 9 ilk izlenimler

DreaMale

kaç gündür foruma şifre problemi yüzünden giriş yapamadığımdan bu başlığı açamadım.

4gün önce 9u kurup kullanma fırsatım oldu

ilk olarak dikkatimi çeken açılış ekranındaki logosu(splash)
meşhur max logosu görselleşip açılışa iki tane yılan şeklinde eklenmiş.
program açıldıktan sonra yukardaki başlık kısmında projenin kaynak dizini ve kullandığımız ekran driver´ı gösterilmiş.

yeni eklenen bi objeye rastlamadım ;/
hemen probooleana bakayım dedim ve ardardaa boolean yapmanın farkını tattım ;) tabi ne kadar işe yaarar orasını da zaman gösterecek
mental raydeki değişiklikler ise final gathering ile global iliminationun yer değiştirilmesi olmuş
ve final gatharinge yeni özellikler eklenmiş
bu demek oluyor ki
kastırın fg´yi ;)

render schene menüsündeki render butonu genişlemiş :p
ram player´a alpha alma özelliği eklenmiş
64sürümünü kurup çalıştırdım
sadece bir proje yaptım
gerçi 64ün farkını anlamak için pek bi kasıntı yapamadım ama ilerde farkını görebilecem sanırım
hala 7yi 8de açabiliyoruz, 8i 9da açabiliyoruz
ama 9u 8de ya da 8i 7de açamıyoruz ;)
nedenler malum ;)

en sinir olduğum ve değişmeyen kusur ise kısayolların hala modellemeyle çakışması!!!
polydeyken ekranlar arasında geçişs yapamıyorum
ya seçimi boşaltmama gerek ya da polyden çıkmama gerek
ben başka bir programda böyle bir sorunla karşılaşmadım
sırf bu yüzden maxi kötüleyebilirm.
aynı şekilde seçimi boşaltmak"ctrl+d" gibi kısayollar da çalışmıyo. neden böyle bir şeyi farkedemiyorlar anlamıyorum!

merak ettiğim diğer konular ise ortaya çıkacak diğer hatalar acaba neler olacak. ya da service packler ne zaman yayınlanmaya başlayacak ;) inş yayınlanmaz :p

bu arada açılış ekranları için size benim kullandığım bi kaç anahtarı vermek istiyorum
max ikonuna sağklik özellikler yapın ve hedef kısmına sırasıyla şunları yazın
-q " quite " açılış ekranını atla(splash screen)
-n " network " tek kullanıcı için ideal, ağ eklentileri pasif olur
-ma " maximize " açlışta büyük ekran olarak gelir

yazılım örneği

" Ğ:MaX93dsmax.exe -q -n -ma "

şimdilik 9dan memnunum.
özellikle kutusu ve yeni logosuna gerçekten hayranım.
daha bir sürü gelişme olacaktır
özellikle 64bit plug-in devri.
yeni bi devir başlıyo yani ;) pluginin bir de 64bitiyle uğraşmak zorunda kalacaz

dediğim gibi iki versiyonu var 32bit ve 64bit
sisteminiz 64bit ise 64bit versiyonunu kullanmanızı öneririm
şu an farkedemesek bile dosya yapısının 64bit olması bize o hızı farkettirmeli

64bit sisteme sahip olmayanlar zaten 32 kuracaklar ;)

farkedeceğim diğer şeyleri burada paylaşırım

2006-11-15 17:28:39

Cvp

ozel_34

way beaa......tessekkurler....[S74]

2006-10-17 14:46:44

Cvp

DreaMale

gelelim diğer yeniliklere

Customize>Preferences>Files
kısmındaki otomatik kayıt sayısı 99a ulaşmış

Hidden Line denilen bir görüntü özelliği geliştirilmiş
bunun sayesinde iç içe geçen objelerin kesişim noktalarının gizlemesi sağlanmış
denemek için
ekran ismi üzerine sağtuş Other>Hidden Line
ya da Customize>ViewportConfiguration kısmından Hidden Line seçilebilir

çok bayıldığım bir özelliğe sıra geldi
Counter/Sayaç
normalde 7 tuşuyla aktif olan polygon counter
Customize>ViewportConfiguration>Statistics kısmında farklı özelliklere kavuşmuş
örneğin sahnenin toplamı ya da seçili olanların toplamı
ya da polygon değil de edgeleri ya da üçgen yüzeyleri, vertex, frame gibi özellikler sayılabiliyor

bir de welcome screen diye bişe yapmışlar
küçük küçük videolarla bi kaç tur yapabiliyorsunuz
asıl yeri de Help>Welcome Screen

gelelim şimdilik son iki yeniliğimize
reactor ;)
versiyon 2.1 den 3.0´a yükselmiş

ve bu sürümde iki motor arasında geçiş yapma imkanı sunulmuş

Utilities>Rector>About>Choose Solver kısmından
bi önceki sürümü(Havok 1)
ya da şu an ki sürümü(Havok 3) çözümleyici olarak seçebilirsiniz.
aralarındaki anlayabildiğim en büyük fark
cismin animasyondaki katılık durumunu(tek sefer-disrete- ya da sürekli-continuous) belirtmesi
bir de obje özellikleri kısmında(OpenPropertyEditor)
objeye hızlı obje, yıkıntı obje, hareketli obje gibi özellikler verilebiliyor


gelelim bu yazıdaki son özelliğe(mentalray)
önceki postumda dediğim gibi fg ve gi yer değişmiş
final gathering yapısal olarak değişerek
preset sistem kullanmaya başlamış
yani ( custom, draft, low, high, ver high ) gibi önceden tanımlı ayarlar...

global ilimination kısmında ise caustic ve global için renk atanabiliyor

veeee en sevdiğim yenilğe geldi
metal seçildikten sonra material editörü açın ve standart yerine
Arch & Design kaplayın ;) have fun falan :p

listeden architectural gibi bir sürü şablon kaplama seçebilirsiniz

2006-10-18 00:18:40

Cvp

Deadbeat

"çok bayıldığım bir özelliğe sıra geldi
Counter/Sayaç
normalde 7 tuşuyla aktif olan polygon counter
Customize>ViewportConfiguration>Statistics kısmında farklı özelliklere kavuşmuş
örneğin sahnenin toplamı ya da seçili olanların toplamı
ya da polygon değil de edgeleri ya da üçgen yüzeyleri, vertex, frame gibi özellikler sayılabiliyor"


Edgeleride görmek istediğinde, kasıyormu? (sürekli sahne yenileniyor gibi bişeyler olduda.)


birde, Viewport da değiştirdiğimiz şeyleri, default olarak ayarlayamıyormuyuz?

2006-10-18 00:51:10

Cvp

seckin_yalin

Muhaha ben sevmedim.Yılanları beğenmedim.Hair-fur değişmiş direk ekrandan tarama yapabiliyoruz uğraşmadan orası güzel.İlk hatasını da bende verdi heralde max.:D Üstte gördüm proboolean neymiş onu merak ettim.Sonra bi de baktım morph yazıyo hemen deniyim dedim neymiş.Aman siz denemeyin.:D

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/HBK3CqR4T.jpg[/img]

2006-10-18 03:18:41

Cvp

DreaMale

dead, sürekli kasmıyo.
sürekli kasması için "selection" seçiliyken sürekli seçim yapılması gerek. ki bu bile pek etkiler mi bilmiyorum
sanırım senin sorun başka

default olarak kaydetmeyi ben de çok isterdim
ama safe frames ve statistics kısmı hariç diğer şeylerle defaultu kaydetme yok
özellikle transparency>best i default yapmayı ben de isterdim

seçkin, seni de pek anlamadım ;)
proo´yu gördüm demişsin morpu denemişsin :p

bu arada ilk hatasını malesef bende vermişti
kusura bakma.

for more information about this bug
press zero(0).... Render To Texture

;)

2006-10-18 11:30:10

Cvp

DUNDAR

selam arkadaşlar nerden indirdiniz.demosunu indirebilirmiyiz.bi yardımcı olursanız sevinirim.

2006-10-18 14:47:57

Cvp

Volkan Kaçar

Formu doldurarak kullanabilirsin.
[url]http://usa.autodesk.com/adsk/servlet/index?siteID=123112&id=5972446[/url]

2006-10-18 14:58:20

Cvp

designgrafik

arkadaşlar vray problemide çözülmüş... 3ds max9 versiyonu için

vray advanced 1.5 RC3 ü çıkarmışlar


kolay gele...

2006-10-19 06:17:35

Cvp

afu

Merhaba arkadaşlar bende max 9 kurdum ve birkaç test yaptım. ve bana göre en güzel özelliği çok büyük sahnelerde rahat bir şekilde çalışmak olduğunu hatta aynı sahneyi fbx olarak ardaşımın bilgisayarındaki maya 7 de açtık max in daha hizlı olduğu gördük tabi bu faktörlerde arkadaşım bilgisayarı benimkin yavaş ama daha önçeden annı testi max 8 ile maya 7 yaptık ve maya çok daha hizlı çıktımıştı.

Ve enson testi de daha önçeden çalıştığım ve başımı çok ağırtan bir sahne vardı. Hatta tek bir nesneyi bile yer değiştirmekte çok zorlanıyordum ve ilk olarak bu sahneyi açtım açaba dedim max 9 bu sahnedeki verimi nasıl olacak dedim ve gördüklerim beni çok sevindirdi çok rahat bir şekilde sehde çalışıyordum ve gezebiliyordum. :)

2006-10-19 15:11:50