3DMAX 9

3DMAX 9

LOVEYOU

Arkadaşlar bir yerde 3dmax9 diye bir ibare gördüm doğrumudur max in 9 uncu versiyonu çıktımı...

2006-10-17 16:46:13

Cvp

Emre Goren

15 ekimde satışta olucak

2006-10-04 13:22:50

Cvp

mimarmehmetcelik

HADİ HAYIRLISI , 15 EKİM´ E KADAR ANCAK BİTİREBİLİRİZ MAX 8´ İ !

2006-10-04 15:31:49

Cvp

mimserdar

habire versiyon ilerliyo ama ne degişiyor hep merak etmişirdir.yıllardır bekledigimiz çizgiyi uzunlık girerek çizemiyoruz hala,kenarlara fillet yapamıyoruz. mimarlara yönelik bi gelişimde söz konusu degil(yada ben öyle biliyorum) versiyon 9 olmuş 10 olmuş 11 olmuş ne farkeder..

2006-10-05 14:31:48

Re:Cvp

burakkiyici

[quote=24457]habire versiyon ilerliyo ama ne degişiyor hep merak etmişirdir.yıllardır bekledigimiz çizgiyi uzunlık girerek çizemiyoruz hala,kenarlara fillet yapamıyoruz. mimarlara yönelik bi gelişimde söz konusu degil(yada ben öyle biliyorum) versiyon 9 olmuş 10 olmuş 11 olmuş ne farkeder..[/quote]

çok sey farkeder.max 9 64 bit çalışıyo hız farkeder.mesela 8de edit poly alt gruplarında çok kullanışlı özellikler gelştirilmiş.ve neden mimariye faydası yok onu anlamdım.Eger kasıt koltuk kanape vss gibi nesneleri bünyesinde barındırmıyorsa yani viz eklentileri yoksa diyorsan onları zaten üreten firmalar var:)mimari sadece bu objelrden oluşmadıgına göre hala modellemeye ve hıza ihtiyacımız olduguna göre versiyonlar arsı farklar gozardı edilemez gerçeklerdir...

2006-10-05 14:36:05

Cvp

MindSteaK

Bence sürekli yeni versiyon çıkaracaklarına update etseler daha iyi olur. Yeni sürüm için biriki eklenti yapılıyor piyasaya sürülüyor bu hiç doğru bişey değil aslında, max 7 ile 8 arasında ne fark var ki, hair & fur eklenmiş en büyük özelliği, galiba bu firmalar kendilerini her sene yeni sürüm çıkarma zorunluluğunda hissediyorlar...

2006-10-05 16:04:03

Re:Re:Cvp

Deadbeat

[quote=24458].mesela 8de edit poly alt gruplarında çok kullanışlı özellikler gelştirilmiş.[/quote]

Umarım 9 dada bunları geliştirerek modellemeyi zevkli hale getirecek bir şeyler yaparlar (gerçi demesonunu indirip bakmak lazım ama.. )

Nedenlerim ise, Bevel ı rahat bir şekilde kullanamıyorum. Fazladan bir yerlere tıklamam gerekiyor. Yanlış bi mouse hareketinde edgeler iç içe geçiyor felan.. eski haline getirmek zor oluyor tabi. Onun yerine o işlemi iptal edip yeniden yapmak gerekiyor.

bevel ve insert e örnekler => [img]http://img316.imageshack.us/img316/2011/1zv8.jpg[/img]
[img]http://img316.imageshack.us/img316/1029/2ud9.jpg[/img]

,

[quote=399]tamam jeffreyy basit objeleri öyle hallettiğimizi varzedelim. Peki aşağıdaki resimde gözüken alana uygulamak istiyorsam. Extrude ettiğimde modeli görebilirsin. Ne hale geliyor.

[img]http://img363.imageshack.us/img363/3323/max21ip.jpg[/img][/quote]

,

[quote=407]Sorularıma halen bi yanıt alabilmiş değilim.

Cevap alamadığım sorularım aşağıda.

==>

cut işlemi kontrol etmek istiyorum... örneğin 1cm lik bir edgenin 0.33 lük alanından cut yapmak istiyorum.. ? Örnekte görüldüğü gibi.

Edit (Bu konuyu biraz daha açayım. Anlaşılmayabilir ). Kesilecek yüzeyin bir silindir olduğunu düşünün. Ve bu sol üstden başlayacak silindir çevresinde dönerek aşağıya doğru inecek. Mayada bu ölçülü olarak hemen yapılıyordu. Max dada bunu hızlandıracak bir şey varmı?. Yoksa polygon sayısını attırıp döne döne cut atacağım. Sonrada gereksiz edge leri sileceğim. Çok zahmetli.

Bu bahsettiğim zor yola örnek olarak şu dosyaya bakabilirsiniz. => http://rapidshare.de/files/14885902/model.zip.html

Örnek => [img]http://img107.imageshack.us/img107/1675/splitcube2pl.jpg[/img]


chamber: tek seferde 3-4 kere chamber etmiş gibi işlem yapılabilirmi yoksa manuel mi yapılıyor ?

mayadan bir örnek =>
[img]http://img319.imageshack.us/img319/7021/chamber2pv.jpg[/img]

ve

İstediğim bir objeyi wire moda geçtiğimde, etkilenmemesini sağlayabilirmiyim? (Yani ben wire moda geçsem bile o obje aynısı gibi kalacak. )

Cevaplarsanız sevinirim., Kolay gelsin.[/quote]

Bu kadar tool neden var? Bunuda anlamış değilim.

Aslında;
Diğer programlarla ilgili bir kaç tane poligon modelleme tutoriali indirip bakabilirsiniz. Maya olabilir, Modo olabilir. (örneğin, Vida veya bunun gibi, kolay olmayan bi kaç tutorial bakabilirsiniz. )

2006-10-05 18:29:10

Cvp

Volkan Kaçar

Bence ilk önce kullanmasını ve neyi nerde uygulayacağımızı öğrenelim ondan sonra hiçte sorun olmadığını anlayacaksınız
bevel ve insert için 1 örnek.

[img]http://img414.imageshack.us/img414/3733/bevelyw1.jpg[/img]

[img]http://img455.imageshack.us/img455/9602/insertrn2.jpg[/img]

2006-10-05 18:57:27

Cvp

Deadbeat

?

Bencede, ilk önce mesajları okumasını öğrenelim. Neyse şaka bi tarafa..

Ben bevel ve insert yapılmıyor demedim. Edgeler neden iç içe geçiyor bunu anlamıyorum.

Bevel in outline değerini veya insertin "Insert Amount" değerini biraz arttırırsan demek istediğimi daha rahat anlayabilirsin.

(bunu belirtmeye çalıştım ve sendede maya kurulu idi sanırım. Aynı şeyi mayada yapmayı denermisin?)

2006-10-05 19:06:50

Cvp

DreaMale

tamam o kadar mükemmel bir kullanım yok ama
kullanmayı bildikten sonra çıkacak sorun da yok

bevel deyince bi mouse hareketiyle bevel olmaz
bu diğer şeyler içni de öyle

cm, mm vs vs her şey için mutlaka düzgün bir sistem geliştirilebilir.

örneğin tape kullanmaya alışın, snap kullanmaya alışın.
offset mode´u absolute mode´u kasın

zaten geri kalan sıkıntılar düşünerek, basit fikirler üreterek halledilecektir.

ya işin aslı, maxin ne olduğunu anladıktan sonra
inanın kolay kolay soru bile sormazsınız kimseye

2006-10-05 19:11:47