swift3d max ile flash a export

swift3d max ile flash a export

jonin

Merhaba,

3dsmax ta hazırladığım az poligonlu bir objeyi swift3d max ile swf olarak render ettiğimde web sitesinde kullanamayacağım boyutlarda sonuç alıyorum.

3d tasarlanan birçok site var. Bu kadar boyut kapladıklarını zannetmiyorum. Bir yolu olmalı mutlaka?

2006-10-01 20:27:38

Cvp

kalimba

Eğer işin içinde 3d hareket var ise swiftte malesef devasa boyutlar yapabiliyor. En son kullandığımda boyut konusunda baya iddalıydılar. Mesela gradient olayında her bir tonu ayrı ayrı yapmak yerine direk o bölgeyi renk geçişi var şeklinde tanımlayabiliyordu. Flash´a aldıktan sonra müdahele etmen gerekebilir. Mesela benzer görüntülerin grafik veya movie clip olarka yapılması, aradaki bi ton gereksiz eklentilerin çıkartılması vb. Flash optimizasyonlarıyla eskinden, net çok yavaşken (56K) oldukça uğraştığımı hatırlıyorum. Elde ettiğin sonucu, büyüklüğünü, ne tür bişey istediğini buraya link atarsan yorum yapılabilir. Flash´a aldıktan sonra kontrol edebilirsin, üst üste gelen bölümler varmı, acaba çok yer kaplamsı için bir sebep varmı. Eğer bu tür şeyler yok ise demekki yapabileceği o kadar :)

2006-09-13 23:28:30

Cvp

Deadbeat

Bu plugini kullanmadım fakat, eğer vectorel çıktı alıyorsan (kaplama kullanmıyorsan) dosya boyutunun fazla olmaması gerekiyor diye tahmin ediyorum. Senden kaynaklanan bi hata olabilr.

2006-09-14 07:09:41

Cvp

kalimba

Düzentme yapayım. Swift´de obje 3d değil. Her birisi kare kare(render ediyor). Eğer çok çok fazla detay içeriyor ve küçük ise vektörel bile olsa pixel tabanlı çalışmalardan daha çok yer kaplar. Bunu vektörel bir programda bi resmi tyüksek detayda trace yaparak görebilirsiniz. Aynı karelerin gruplanması, açı renk geçişi olmayanların flashta anime idlmesi vb gibi yöntemler var. Vide illaki flashta vektörel anime kullnılacak diye birşartta yok. Belki pixel tabanlıda daha başalırı olur ve daha az yer kaplar. Web´de çok iyi örnekler biliyorsunuzdur.

2006-09-14 07:17:37

Cvp

jonin

kalimba bir piyon çizdim ve bunu 20 frame lik bir animasyonda 360 derece döndürdüm.

link http://onur.topaloglu.net/piyon.swf

150 kb tutuyor. sence normal mi

2006-09-19 23:41:13

Cvp

kalimba

Dosyanı import ettim. Sonra %80 jpg kalitesiyle çıkış aldım 63 kb oldu. Sanırım frame sayısını yüksek tutmuştun. bende 12 fps´de import edince çok azalttı. Ama bunu biraz hızlandırırsan bu şekliylede iş görür bence. ([url]http://www.hemenpaylas.com/download/1611377/piyon.swf.html[/url] ) . Kullnılacak büyüklüğe tam oalrak karar verdikten sonra, resimde kullnılmayan alanları atıp %80 jpg sıkıştırma ile çıktı aldığın boyut bence uygun. Birbirine yakın kareleri silebilirsin (silebileceğin gözüküyor). Max´deki rotasyon keylerini lineer´e getirmeyi unutma ki sürekli bir dönüş yapıyormuş gibi gözükebilsin. Tabi böyle istiyorsan orasını bilemem.

kolay gelsin.

2006-09-20 00:21:29

Cvp

jonin

kalimba, çok teşekkür ederim.gerçekten çok yardımcı bilgiler verdin. önerilerini dinleyeceğim.

iyi çalışmalar arkadaşım

2006-09-20 03:47:12

Cvp

kill_the_artist

belki biraz ilgisiz olacak ama Deep Exploration diye bir program var, çok yetenekli bir program özellikle 3D içeriğin web tabanlı sunumlara göre hazırlanmasında çok başarılı. tabii bunun yanında bir çok ek özelliği var.

2006-09-20 19:20:45

Cvp

jonin

max veya benzeri bir program için plug in mi peki? yoksa bağımsız mı?

2006-09-23 02:33:58

Cvp

jonin

programı indirdim fakat swf export etmiyor...

2006-09-24 23:29:53