video render

video render

hsyncck

bi bina yaptım bu bina etrafında kamera dolaşacak içine girecek vs. kaplama ve ışık landırma olarak neler kullanmalıyım ki en kısa sürede ve net render alayım. ayrıca avi formatında kaydederken belirli tiyolar varmıdır
iyi çalışmalar

2006-08-16 19:21:59

Cvp

DreaMale

kaplama ışık video ve kısa süre
işte anahtar sözcükler ; )
sonunda birisi render to texture istedi ; )

2006-08-15 22:40:04

Cvp

hsyncck

hocam kamera diye bi konum vardı onada sen cevap yazmıstın varmı bi önerin bu konudada

2006-08-15 22:52:40

Cvp

DreaMale

dediğim gibi
aynı kaliteyi sürekli render etmek acayip vakit alacak
bunun yerine kaplamayı render edebiliriz

yani ışıklı gölgeli ve kaliteli bir kaplama ; )
düşünmek bille güzel de mi
şu an pek vaktim yok işimi bitirim yazarım tekrar buraya ; )

2006-08-15 23:07:17

Cvp

CG-Designer

Evet sadece kamera hareket edecekse ışıkların, gölgelerin vs. tekrar tekrar hesaplanmasına gerek yok. Texture baking (render to texture) olayını biraz araştır.

Ayrıca avi yerine image sequance olarak render alıp sonra premiere gibi bi programda avi yap. Bunu video çıktı alacak herkese öneriyorum.

2006-08-16 00:27:04

Cvp

DreaMale

bence ilk olarak deneme maksatlı boş bir sahne aç(ın)
bir plane bir tane tepot yapın, ikisini de kaplayın
sonra ışık(farketmez) ekleyin.

ardından bu iki objeyi(bake yapılacak objeler) seçin
müthiş tuş olan sıfıra( 0 ) basın ya da
rendering>render to texture (RTT)

açılan ekrandaki listede sahnedeki seçili objeler(plane, teapot) görünecektir.
menüyü aşağı doğru kaydırdığınızda render edilecek slotu gösteren " Add " butonunu göreceksiniz. tıklayın...

açılan ekrandan da CompleMap´i seçin.
hemen altındaki butonlar sayesinde de bake yapılacak kaplamanın çözünürlüğünü belirleyebilirsiniz.
bu kaplamalar birazdan ışıklı, gölgeli bir şekilde kayıt edilecektir.
bu, o kayıtın çözünürlülüğüdür. ne kadar yüksek tutarsanız detay o kadar iyi, baking işlemi o kadar uzun sürer. ama diğer tüm renderlarda bu sürenin acısını çıkarabilirsiniz.

pencerenin en altındaki render butonuna basıp kaplamaları render edebilirsiniz.
render işlemi objelerin her açıdan çekilmiş birer fotoğrafı gibidir.
hele ki teapotun renderini görünce bu nedir diyebilirsiniz.
ama bu ileriki aşamaların zevki.

son render´da bittikten sonra render penceresini kapatıp
teapotu seçebilirsiniz. artık kaplamalar kaydedildi.
teapota listede olmayan bir modifiyenin eklendiğini göreceksiniz.
şaşırmayın, RTT unwrap´ın adını değiştirip eklemiştir.

bizim yapacağımız bu modifiye ile mevcut uv´yi kaydedip kullanmak.
Save butonuna basın, isim verip masasüstüne(bildiğiniz bir yer) kaydedin.
sonra aynı işlemi plane´i seçip yapın.

sonra material editörü açıp diffuse map butununa tıklayın
bu slota az önce render edilen teapotun materyalini ekleyeceğiz.
New>Bitmap kısmından 3dsmaxXX > Maps>Images dizinine gelin ve
teapotcopmpletemap´i seçip teapota atın
yan slota geçip aynı işlemi planecompletemap olarak yapın ve plane´a atın.
kaplamaları ekranda gösterdiyseniz eğer tam oturmadıkları bariz bir şekilde bellidir.
o halde şimdi bu sorunu da halledelim.
teapotu seçin ve unwrapmap uvw´yu uygulayın
şimdi buradan az önce kaydedilen uv´yi yükleyeceğiz
menüden Load yapın ve teapotun kaydedilen uv´sini hedef gösterin
aynı işlemi plane için yapın.

sahnedeki bütün ışıklarınızı silebilir ve ışık ayarlarınızı kapayabiliriniz.

kolay gelsin

2006-08-16 02:50:14

Cvp

CG-Designer

Araştırmaya gerek kalmadı [G5]

2006-08-16 06:14:15

Cvp

hsyncck

teşekkür ederim deniyeceğim

denedim bu başlı başına bi konu gerçekten teşekkür ederim
iyi çalışmalar

2006-08-16 08:33:51

Cvp

DreaMale

[S27]

2006-08-16 11:22:34

Cvp

kalimba

DreaMale;
3-5 ekran görüntüsüde gönderisen ders olarak ekleyelim, kaybolup girmesin öyle değil mi? Her paragrafta anlattığın şeyi ayrı ayrı yaparsan iyi olur. Bide üstüne elmalu datlu lütfen [S3]

2006-08-16 12:15:25