editeble oly ile edit poly arasındaki fark??

editeble oly ile edit poly arasındaki fark??

ozel_34

editeble oly ile edit poly arasındaki fark nedir??

2006-07-27 20:02:39

Cvp

Rhapsody

Aralarında bir fark yok.Edit poly editable poly´nin modifier olarak uygulanan hali.

2006-07-25 23:24:01

Cvp

sparta burag

aralarında fark var:şoyle ki.....

box var dıyelım 1-convert to edıtable poly dersen box ın parametreleri kaybolur,makıne artık onu aklında tutmaz ve sahnen eskıye nazaran daha hızlı olur

2-modify menusunden edıt ply dersen box ın parametreleri silinmez,makine aklında tutar,sonra geri donup box ın ayarlarını degıstırebılrsn,bırz yavaslama olabılr

2006-07-26 00:30:30

Cvp

Rhapsody

Haklısın sparta bak bu benim aklıma gelmemişti.Ama cisimlerin boyutlarını zaten editable poly´ye çevirmeden önce ayarladığın için sonradan değiştirmene gerek kalmıyor.Ben edit poly´yi farklı yüzeylere uvw uygularken kullanıyorum.

2006-07-26 01:20:48

Cvp

chrome_nickel

bi box´a 5 segment atayın. edit poly modifier´i uygulayın, bir vertex´i çekiştirin. alttaki box´a dönüp segment sayısını değiştirin.

aditable poly bir çeşit nesne tipi. editable poly ile yapacağınız işlemleri animasyon olarak kaydedemezsiniz. edit poly modifer´ini animate moduna alarak yaptığınız işlemlerin animasyon´a dönüşmesini sağlayabilirsiniz.

2006-07-26 14:53:54

edit Poly & editable poly

emreşan

[quote=22674]aralarında fark var:şoyle ki.....

box var dıyelım 1-convert to edıtable poly dersen box ın parametreleri kaybolur,makıne artık onu aklında tutmaz ve sahnen eskıye nazaran daha hızlı olur

2-modify menusunden edıt ply dersen box ın parametreleri silinmez,makine aklında tutar,sonra geri donup box ın ayarlarını degıstırebılrsn,bırz yavaslama olabılr[/quote]

editable poly ile box detayına geri dönemiyor olabilirsiniz ama bir box a edit poly dedikten sonra yüzey sayısında bir değişiklik veya çok ehemmiyeti olan köklü deformasyonlar sonrası bir alt parametredeki box detaylarını deiştiridğinizde model bozulur. Aslına bakarsanız sadece ufak değişiklikler ile modelin ana hatlarını deiştirmeidğiniz değişiklikler için uygun edit poly modifier´ı. Bir obje üzerinde birkaç tane değiştirici var ise onların hepsi ile işinizin bittiğini anladığınız ve modelin nihai halini belirledikten sonraki editable poly işlemi max ın hafızasındaki değiştirici yükünü ortadan kaldıracaktır. Hali hazırda var olan tüm değiştiriciler RAM de tutulur ve her animasyon karesinde her an değiştirilebiliriş gibi diüer değiştiriciler ile olan bağlantıları ve doğabilecek tüm sonuçlara karşı hafızada tutulur. Meshsmooth verdiğiniz bir box un meshsmooth dan sonraki haline bend verip ortaya çıkan şeklide displace ile kabartmaya çalışmışsanız mesela, arada bulunan meshsmooth parametresinin sonucu değiştirğinde bend detayındaki yüzey sayısı ve nihayetinde displace için verilen yüzey hassasiyeti çarpanı değişecektir. Bu takım bilgileri max ın hafızasında tutmasını istemek programı yaaşlatır, animasyon çalışmalarında interaktiviteyi olumsuz etkiler. XSI gibi daha gelişmiş haldeki history dediğimiz modelin üzerinde mouse ile yaptığımız her değişikliğin kaydedildiği history zamanla şişer ve modelin tek başına yazılımı kasmasına sebep olur. O sebepten modelin üzerindeki tüm değişiklik listesini sıfırlayıp modeli ham hali ile salt halinde animasyona başlamak için modifier stack i collapse etmek gerekir. Bir diğer yoluda convert to editable poly dir. Aynı şekilde spline (2B çizim) için üstüste uyguladığımız "normalize spline, trim/extend, xform" gibi değiştiriciler ile nihai hale gelen kesitimizi "convert to editable spline" a çevirerek tüm değiştiricileri ve ek özellikleri flatten yani düzlemiş oluyoruz. Photoshopta çok sayıda katman ihtiva eden çalışmanın en sonunda "flatten image" veya "merge visible" ile tek katman halinde birleştirilmnesi işleminde hem resim dökümanının boyutu mb cinsinden RAM üzerinde işgal ettiği yer çok düşecek hemde fazla sayıda katman teke indirilerek bir sonraki aşama için resim o anki hali ile salt haline getirilebilecektir. Bu örneklerden anlayabileceğimiz gibi, edit poly değiştiricisi tüm değiştiriciler üzerine gelen yeni bir katman şeklinde modelin çeşitli fonksiyonlarınıa müdahele edebileceğimiz farklı bir araç olarak kullanıyor. Editable ploly ise tüm bunların birleştirilip o modelin o şekilde değiştiriciler ile müdahele edilebilecek hale getirilmesi işlemi diyebiliriz. Zaten bir objeyi dışarıdan başka programlar yardımı ile max e aktardığınızda değiştirici penceresinde o bojenin poligonal yapısınıa müdahele edebileceğiniz "editable poly" tab görüntülenir. Daha sonra üzerine değişiklikler ekleyebilirsiniz.Kolay gelsin.

2006-07-27 11:13:50

Cvp

DreaMale

aralarında temel farklar var mesela modifiye olam edit poly ile yapabileceklerin editablede de var
ama editablede bulunanlar edit polyde yok

bu arada animasyona dahl edilebilr her ikisi


en iyi çözüm önerileri için de

Help>User Reference>Search
arama kısmına "edit poly" yazın
listede bulunan Edit Poly Modifier kısmında
bütün cevapları göreceksiniz

2006-07-27 17:27:10

Cvp

ozel_34

yaw arkadaslar çook saolun yaa gercekten beni aydınlattınız tessekkurler:[:-D][:-D][:-D][:-D]

2006-07-27 20:02:39