Vucut modelleme

Vucut modelleme

.::Caki::.

ya ben bir dersten line yöntemiyle kafa modelledim pek benzemedi ama güzel oldu[:D]
peki ben vucudu nasıl yapcam??????


bi de kafanın diğer yarısını mirror ladığımda bariz bi çizgi çıkıyo arada onu nasıll düzeltebilirim..

2004-06-20 03:14:05

Re:Vucut modelleme

Tess

caglar modify menusunden symetriyi secersen o cizgiyi kaybedebilirsin.. ama bunu yapmadan once meshsmooth secenegini sil.. saygılar

2004-05-22 21:14:42

Re:Vucut modelleme

misli

Ben her zaman box modeling tercih ediyorum vücut için . yüz içinse surface kullanıyorum . benim için en pratik yöntemler ikisi içinde bu :) Kolay gelsin ..

2004-05-25 12:49:40

Re:Vucut modelleme

enterasan

yüzde box nedersin ben şu sıralar çizmeye çalışıyorum, surface deha mı kolay oluyor yüzde...

2004-06-12 04:39:44

Re:Vucut modelleme

NiyOo

yüz modelleyecekseniz,, plane ile başlayın ,bana göre ne kullanışlısı,, vücut için box ile başlamak iyidir,kolay gelsin herkese

2004-06-12 05:26:56

Re:Vucut modelleme

3d-anim

poly by poly denen yöntemi yüz için denediniz mi.
box modelling e göre biraz daha kolay gibi..

2004-06-12 14:44:54

Re:Vucut modelleme

xLess

poly modeling box modelingten farklımı bir yöntemmi?ilk defa duyuyorum.bir box çizdiğiniz zaman o boxtan extrude ve cutting edge gibi yöntemlerle yüzey çoğaltırsınız.bunu ister mesh ister poly tekniğiyle yapın.box bu tekniklerin içindedir.gelelim zorunuzun bana göre olan cevabına.niyonunda dediği gibi tabi benimde gördüğüm en yararlı head modelleme yöntemi bir plane ile başlamaktır.bu plane i öncelikle yan taraftan çizmeniz yararınıza.derinliği öne vermek daha kolaydır çünkü.vücut için ben herzaman ayaktan modellemeye başlar yukarı duğru extrude ile box çoğaltır ve detay arttırırım.bunun için ise ister mesh ister poly kullanın sonuçlar aynı olacaktır.polynin tabiki ufak tefek fazlalıkları ve kolaylıkları var meshe göre.ben poly kullanıyorum,ki bu saydığım yüzey çoğaltma yöntemine subdividing tekniği denir.bu yöntemin realistic sonuç vermediği hiç bir model yoktur.tabiki bazı durumlarda çok karmaşıklaştığı için model nurbs,patch gibi tekniklerle işlenir.kolay gelsin...

2004-06-13 07:27:30

Re:Vucut modelleme

huseyinoz

kafa ve vucut modellemenin iki aşaması vardır biri kutu yaratmak ikincisi kutuyu adama çevirmek. :)

box+symetri+editpoly+smooth+bone = insan :)

sonuç önemli istenilen her yerden başlanabilinir tabi. ama mesajlarda anlamadığım bir iki nokta var poly by poly yeni bir teknikmi box modelling ten farkı ne?
poly tekniği varken hala mesh modelleme kullanmak zor olmuyormu ?
son olarak surface tekniği biraz eskide kalmadımı ?
surfaceten sonra poly yapılsa bile topoloji bozulacak ve animasyon çok zor olaşacaktır bence.

birde xLess şu plane olayını biraz daha açarmısın. detaylarını merak ettim. hiç denemediğim bir yöntem. faydalıya benziyor.

2004-06-18 17:20:22

Re:Vucut modelleme

j-joey

yahu bu konu açılmasaymış ben aynen devam, EditMesh´e devam edicektim :)) İyi bir tutor önerebilir misiniz bu konuda?

Diğer taraftan benden de bi soru, bi ara NURMS´e girişeyim dedim deli etti beni. NURMS ile modelleme cidden bu kadar deli edici mi???

2004-06-19 01:08:26

Re:Vucut modelleme

j-joey

benden bi soru daha, ben vücud felan modellerken kafadan başlıyorum boynu aşağı doğru extrude ediyorum, sonra omuzları extrude ediyorum sonra gövde sonra kollar sonra bacaklar vs... soruma gelince, vücud parça parça modellemenin artıları var mı? (sanmıyorum, o zaman bone olayı zorlaşır heralde) artısı varsa vücudu tek parça gibi nasıl birleştirilebilir?

ya sanırım ben çok uykusuzum pek aklı selim sorular sormuyorum... en iyisi vurup kafayı yatmak. benim neyime bu maymun halimle soru sormak [:s][:s][:OO]

2004-06-19 01:15:02