bi çim yapıcaz alttarafı.....

bi çim yapıcaz alttarafı.....

Eren

Arkadaşlar mayanın çim yapma özelliğini bilenleriniz vardır mutlaka. sitedeki çim yapma dersini görünce cinleniyorum yokmu şöle kolay bi şekilde çim yapmayı bilen bi arkadaş yaa teşekkürler.....

2004-05-15 10:40:24

Re:bi çim yapıcaz alttarafı.....

Gelroth

Mayada mı istiyosun? anlamadım hehe...

2004-05-14 00:22:19

Re:bi çim yapıcaz alttarafı.....

Graf

Druid plugininin Grass-O-matic diye bir eki var. Ben onu kullanıyorum bazen, oldukça güzel çim yapıyor. Hemde beleş bir plug in. İnternette aradın mı hemen bulursun. Mayadaki gibi çim olayı henüz yok maxda, ama biraz kastırırsan maxla da güzel çim yapılıyor. Benim bildiğim en kolay Üç tane çim yapma yöntemi var: Shagfur ile, scatter ile ve Grass-O-matic ile. Bak sana Grass-O-matic ile yaptığım bir çim renderi göstereyim. Sahnede hemen hemen 140 bin adet ot var. Bunu yapmak 5 dakika bile sürmedi.

[url]http://bozogobo.tripod.com/ot.jpg[/url] (copy paste gerekebilir.)

Ya da dur uğraşmayın copy paste ile. Ben bir uyanıklık yapayım da Drekonun galerisine postalayıp oradan çağırayım resmi [:K]

[img]http://www.tr3d.com/galeriler/27_5.jpg[/img]

2004-05-14 00:52:30

Re:bi çim yapıcaz alttarafı.....

Gelroth

Mis gibiymiş hehehe...

2004-05-14 01:04:18

Re:bi çim yapıcaz alttarafı.....

Graf

Dur bari konu açılmışken şunun kullanımını da anlatayım. Grass-o-matic basit bir plugin. Geometri bölümünden "sisyphus object"ten seçiyorsun plugini, ortaya bir diktörgen açıyorsun, üstünde tek tük otlar var. "Time on" ve "Time off" otların animasyonda hangi kareler arasında gösterileceğini belirliyor. "% of blades" çok önemli, çünkü ekranda aynı anda görünmesini istediğin ot tanesini yüzde olarak buradan belirliyorsun. 20 bin otla çalışırken çıldırmamak için bu çok gerekli[:OO]

Blades ot sayısını belirliyor. Bunu mümkün olduğunca yüksek tutmakta yarar var. Ne kadar yüksek olursa otlak o kadar güzel görünür:) "lenght" otların uzunluğunu belirliyor. "variation" uzunluklar arasındaki farkları sağlıyor. Yani uzunlu kısalı otları buradan ayarlıyorsunuz. "widht" otların kalınlığını belirliyor. "variation" bu kalınlığı çeşitlendirmenizi, "fold" ise otun düz değil de içeri bükük olmasını sağlıyor.

"segments" ot tanesinin segment sayısını belirliyor. Bu sayı otu büktüğünüzde oluşan eğimin yumuşaklığını sağlar, fazla yüksek tutmamakta yarar var, makinayı kastırmayın. "droop" otu büker. Bu gerçekçiliği vermek için gerekli, sopa gibi ot olmaz olsun[:CM] "taper" otun ucundan ve dibinden incelmesini sağlar. "taper ctrl" otun en kalın yerini yukarı aşağı oynatır. "tilt" otu tam dibinden eğilmesini sağlar, ezilmiş ot görüntüsü gibi bir şey işte. "spin" de otu dikey merkezde döndürür.

"clumps on" işaretlenirse otlar bağımsız olarak değil de bir merkezden çıkan beşerli onarlı guruplara dönüşür.

Bu plug inin en güzel yanı da rüzgarla sallanan ot görüntüsü verebilmesi. En altta "activate wind" seceneğini seçerseniz otlar rüzgarda güzel güzel salınır.

En altta "grass placement" bölümü de önemli, çünkü otları o dandik dikdörtgenden kurtarıp sizin kendi objenize yapıştırmanızı sağlar. Yani bir tepe yaptığınız zaman "pick distribution" seçeneğini seçerek sonra da pick object diyip kendi objenize tıklarsanız objeniz bir anda otlağa dönüşür. Sizin de oturup melül mahzun, otlara bakarak iç çekmenize neden olur[:F]

Aslında bunlar deneme yanılmayla hemen beş dakikada çözülecek şeyler ama vakit kazandırayım dedim. Neyse objemizi seçtiğimizde objemiz otlağa dönüyor ama bir otlakta bütün otlar aynı renkte olmaz ki. Bu yüzden shifte basıp bu otlağın bir kopyasını alıyoruz. Biribirinin aynısı olmasın diyerek en alttaki "uniqueness" seçeneğindeki sayıyı değiştiriyoruz. Bu işlemi iki defa daha yaptıktan sonra elimizde dört adet ot gurubumuz oluyor. Bunların herbirine yeşilin tonları ayrı renkler veriyoruz. Ve renderliyoruz. Bu kadar...

Bu arada plug ini buradan indirebilirsiniz, bedava bir plugin dir:

[url]http://www.cadalyst.net/extras/plugins/MaxObject/Max5/druid.zip[/url]

2004-05-14 03:21:56

Re:bi çim yapıcaz alttarafı.....

mengler

Bu arada mayada olan visor editor ile çim işlerine paint effect ile dalınca zaten mental ray renderda ucuyor....gözükmüor... Belkide gözüküyor ben çakozlayamadım.... [:D]

Maya soft renderda çok güzel bir şekilde oluyor...

Çimi maxte grafın dediğine sadece altarnatif olarak shag fur ilede yapabilirsin...[;)] Shag fur ile çim kaplaması yapıldığı anda bu işi götürür... ruzgar ve obje etkileşimlerinide halledersin...

2004-05-14 11:47:26

Re:bi çim yapıcaz alttarafı.....

Eren

hocam üşenmemiş yazmışsın ellerine sağlık teşekkür..........

2004-05-14 22:28:49

Re:bi çim yapıcaz alttarafı.....

drekon

Graf iki tane de resim koysan yanına ders olurmuş. o kadar yazdın bari iki tane de resim ekle de dersler kısmına ben kopyalarım.

2004-05-15 10:40:24