Camera tracker

Camera tracker

imhotep

Camera tracker ili ilgili hiçbirşey bilmiyorum türkçe birşeyler bilen varmı

2007-01-10 19:40:32

Cvp

enesb

güzel ingilizce eğitim setleri var beyazıtta starterdan bi başla ingtermediate e geldiğinde türkçe kaynak arıycana kısıtlı olmadan ingilizceden örenirsin

2006-07-10 01:19:01

Cvp

3dmania

Şu an hala kitapevlerinde bulabileceğin max 4 alfa yayınları kitabında bu konuyla ilgili örnekli bi çalışma ve anlatım mevcut .Bu konudaki şu an en ciddi türkçe kayna bu .

2006-07-10 09:10:00

Cvp

imhotep

net te bulamazmıyım

2006-07-10 22:55:12

Cvp

kill_the_artist

e mule den ingilizce dersler var, indirebilirsin.

2006-07-10 23:33:20

Cvp

imhotep

bana sadece hareketli bir videonun üstünde nasıl çalışacagım lazım

2006-07-11 00:49:42

Cvp

ondergiz

bildiğim kadarıyla kısaca anlataım
RENDER-ENVİRONMENT sekmesinden filmizi yükleyin
VİEWS-VİEWPORT BACK GROUND use environmnet tik atılır all viewsda işaretlenir

utilities sekmesinden--more--cameratracker seçilir
açılan pencreden MOVIE FILE tıklanarak filmimizi programa yüklüyoruz
Motion tracker sekmesinden NEW TRACKER ile film görüntümüz üzerinde referans noktalarımızı veya renk ayrımına olanak verecek bir nokta seçlir. tracker filmin her karesinde belirtilen noktayı renk çözünürlüğüne göre takip eder yani görüntüdeki bir pinpong topu veya kalemle işaretlenmiş bir nokta görüntü üzerinde bu nokta odaklanacak şekilde tracker yerleştirilir
MOVIE STEPPER
sekmesinden movie frame sıfırken OFF tıklanarak ON konumuna gtiririlir ">" işaretine basark diğer karede noktayı yakamaya başlanır aynı anda filmimizde yakalamanın doğruluğu kontrol edilir ">10" tuşuna basarak on kare hesaplanarak veya ">>" tuşuna basılar son kareye kadar hesaplanması sağlana bilri ama noktayı kaybetmesi halinde hatalar olacağında 10 tuşuyla yapılması daha randımanlıdır son kareye kadar yapıldıktan sonra
BATCH TRACK panelinde CHECK STATUS tıklanır listelenen noktalar varsa hata var demektir listede görünen her satrı tıklanır ve görüntü hatanın olduğu frame geçer tracker tutularak referans noktasına taşınır işlem bittikten sonra tekra hata denetlenir hata yoksa
bu işlem tavsiye olark 8 tracker 3 ayrı düzlemde yapılması tavsiye edilir( tracker lar eklenirken MOVIE STEPPER dan mutlaka 0 frame de olduğuna dikkat edin yani kaçtaysa tracker o frameden başlayacak şekilde eklenir)
bu işlem ler bittiktensonra burayı nasıl anlatacam bilemiyom ama şayet bende doğru kavradıysam söle olacak
aldığımz noktalar örneğin sekiz nokta bir kutu ise (sekiz köşesi varya) :) noktalar arsındaki uzaklık orantılarına eşit olcak şekilde yani gerçekte 100-200-300 boytunda ise referans noktalarının oluşturduğu kutu sizde 10-20-30 şeklinde bir kutu yaparsınınz amaç orantı doğru olmalı
CREATE-HELPERS-CAMERA MATCH sekmesinden cam point seçilirekten 8 tane cam point kutumuzun köşelerine konur (snap sayesinde rahatlıkla konur)
kutu yapmanızın avantajı sadece cam pointleri düzlemde rahat yerleştirmektir daha sonra silebilirsiniz bize gerekli olan cam pointlerdir
bu işlmeden sonra
1.tracker seçilir scene object te none yazan yer tıklanaraktan bu trackerın karşısına denk gelen cam point işaretlenir bu işlemler 8.trackera kadar yapılır kadar yapılır

son olarakta sahneye bi camera yerleştirin yönü pek önemli değil MATCH MOVİE sekmesinden camera butonuna basarak kameramız yüklenir
sahnemizde cameraya verilecek animasyon içinde AUTO KEY seçilir ve MATCH MOVE tıklanır ve artık kameranız oluşurulmuştur
objemizde yerlşetilmiş olur

2006-07-22 20:52:58

Cvp

ondergiz

yazdıklarımı okudumda hiç bir bilginiz yoksa pek anlaşılmaya bilir sorunuz olursa cevaplarım elimden gelen bukadar kusurumuza bakmayı artık

2006-07-22 20:54:00

Cvp

karahaner

ellerine sağlık .ama dediğin gibi bilmeyen birşey anlamıyor.tracker hakkında bir ders hazırlanırsa çok sevinirim.teşekkürler

2006-07-25 14:21:10

Cvp

ondergiz

şuan bir ders hazırladım upload ediyom ama bendeki bu ses tonu ve anlatım şekliyle nekadar anlayabilirsiniz bilmem en azından video olduğu için rahatsız olmamak için sesini kısarsınız adresi birazdan yazarım sadece dikkat edilmesi gereken bence en önemli onu referans noktaları ile campointlerin aralarındaki uzaklığın eşit olması kullanacağız noktaları ölçüp koordine etmek lazım ben kutucuk kullanıyom ama bende kaynak bulamadığımdan deneme yanılma yaptım umarım beğenirsiniz
anlaşılmayan bişey olursa burdayım

2006-07-28 09:46:31