reactor ile ilgili

reactor ile ilgili

mutlu

Selam arkadaşlar, benim reactor le ilgili 3 sorum olacak sizlere.Yaptığım örnek çalışmada yuvarlak bir masa ve h:0 olan bir silindir (bu masa örtüsü);
1) oluşturduğum modelleri collection lara atadıktan sonra create anim. yapıyorum ve play dediğimde örtü masanın üstüne değmeden havada kalıp dalgalanıyor?

2) Örtünün segmentlerini artırdığımda (25 ten 36 ya falan) örtü buşuk buruşuk havaya uçuyor [G3] segmentleri düşürdüğümde ise bildiğiniz gibi çok köşeli kıvrımlar oluşuyor.

3) Örtü düştükten sonra anim.u durduğumdaki hali diğer dosyalara bu haliyle çağırmam için ne yapmam gerekiyor. Yani diğer sahnelerde anim. yapmadan masa nasıl örtülü hale getirilir.

2006-06-21 17:26:40

Cvp

emreşan

örtü için modellediğin objeye modifier dan cloth verip vermediğini merak ettim. aksi taktirde yerçekiminden etkilenerek düşmesi gerek. 3. soruna gelince. modelinin masanın üzerine oturduğu bir karede modeli seçip sağ mouse ile açılan menüde convert to editable poly seçeneğini seçip modelin o anki halini mesh e çevirip ayrı bir isim ver ve File/sav as (selected object) seçeneği ile ayrı bir dosyaya kaydet. böylece hareketsiz kumaş objeni istediğin sahnene File/merge ile alabilirsin.

2006-06-21 11:37:28

Cvp

mutlu

emre abi örtüyü reactor cloth yaptım daha sonra da clcollectiona ekledim, masa da rbcollection a dahil ve unyielding vs.... bu haliyle create anim. yaptım. Örtü aşağı doğru düşüyor fakat masaya 5-10 cm kala havada kalıp öylece dalgalanıyor... bunun nedenini bulamadım [G8]

2006-06-21 11:53:51

Cvp

emreşan

masayı seçip yukarıdaki menüden reactor/object properties kısmından açılan ekranda objenin mesh seçili olması gerekiyor. sende box convex gibi bişeyde kalmış olmalı.

2006-06-21 11:55:59

Cvp

kazmamurat

reactor ayarlarında world bölümünde col. (collision) tolerance die bi şey olacak, sanırım oradaki değeri düşürerek örtüyü masaya yakınlaştırabilirsin, sahnendeki yerçekimi değerini biraz daha artttırısan da örtü istediğin şekle gelebilir belki. bunun yanında reactor den en iyi verimi, objleerinin ebatlarını vs. gerçek boylarında, metre hesabıyla olması gerektiği gibi yapmaya çalışırsan, simülasyonlarda reactor un default ayarları büyük oranda yardımcı olacaktır. simülasyonun daha kaliteli olmasını istiyorsan da sanıyorum substeps değerini arttırman gerekmekte. kolay gelsin.

2006-06-21 11:59:31

Cvp

mutlu

Yardımlarınız için teşekkürler arkadaşlar.... sanıyorum çözcem...

2006-06-21 16:02:21

Cvp

POWERD3D

Sanırım buradaki ders işinize yarayacaktır. Kolay gelsin.

[url]http://www.tutorialized.com/tutorial/Reactor-Cloth/6539[/url]

2006-06-21 17:26:40