beyin fırtınası

beyin fırtınası

metalik

3dsmax sektörü diyim artık; çoğu kişiler bu işden para kazanmaya başladılar daha doğrusu kazanıyorlar
ama bana göre ne kadar ilerledikçe max de parçalanmalar gözüküyor. diyeceksiniz nasıl parçalanmalar, en basit örnek
render olayı render motoroları öle zıplama yaptılar ki sevgili arkadaşlar modelleme tasarımcısı yanında
render ustası aramak zorunda kalacaklar ileride. render motoroları öle karmaşık ki en basit render için birden çok
seçenek ler işaretlemek zorunda kalıyorunuz artı bu seçenekleri ayarlarken ne falz ne az ayarlar o çalışmamızın
gerçeğe ve canlılığa yakın olan ilişksiini ince ayarlarla belirliyoruz. çok uzatmak istemiyorum diyecekelrim 15 20 sayfayı bulur
kısacası herpimizin bu porgramdaki ortak özelliğimiz nedir . tasarlamak ve bu tasarıyı çok uygun bir şekilde gerçeğe yakın
ışık ayarlarıyla çıktısını almak. renderde iki tür çıktı alınıyor iç ve dış mekan ve net sonuçlar.
bazı render motorunda öle özellik varki ben kullanırken resmen bu adamlar dalgamı geçmek için koymuşlar diye düşünüyorum
işaretlesem nesnelerin kenarları kırık bir şekilde gösteriyor diğerini işaretlesem net ve kırıksız gösteriyor
inanın bunu 100 kişiden 1 kişi kullanmaz en basit ve çok iyi bir şekilde render almamızı kolaylık sağlayan programalr yarar
karmaşık ince ayarlarla reder almayı sağlayan programlarsa fuzili buluyorum. bu sektöde ne yapmak istediğimzi belli ama
render motoroları çok abartıya kaçmışlar diyebilrim. sahneye ışık koyuyorsun onun zıplama ayarlarını yapıyorsun böle saçma şey olurmu
ışık ne kadar fazla ise ve duru ise yani önünde saydam yada farklı özellikte geçirgen nesneler varsa ışık ona göre sıçrama yapar
ben şimdi hem ışığın şiddetini hemde orada ki zıplama ayarıylamı oynayacağım doğada böle şey yok ışığın şiddeti neyse ona göre zıplama
yapar yada yapmaz.herneyse çok konu var ama dediğim gibi bazı şeyler gereksiz yani içerisinde otomatik olarak yapması gerekiyorken
manual olarak ayarlamak gerekiyor.
sevigyle kalın arkadaşlar

2006-06-15 22:30:13

Cvp

Samce

çok yanlış bir düşünce olduğu kanaatindeyim
Madem zor görünüyor maxi bırak adaş, olurmu böle
Zıplama gerçekçilik için yapılmış bir olay hemde bunlar yapıldıkça mantık yürütmek daha kolay oluyor ve ileride üstad aramak zor olmayacak bnce.Çünkü bunları koalylık olsun diye yapmışlar.Sen farkında değilsin ama o ışıklar gerçek hayattada sıçrıyor.Maxte sıçaramassa misal veriyorum bugün gördüğün vray veya maxwell çalışmalarını görebileceğinimi sanıyorsun.
Ama illaki ben kullanmam diosan buyur default kullan.
He ayrıca ışıkların zıplaması saçma birşey değil.Öyle olsaydı sen şu an dünyayı göremiyor olurdun...: )

2006-06-12 22:36:34

Cvp

chrome_nickel

sende 8 xeon işlemcili 27 render ünitesinden oluşan bi farm var heralde üstadım.. bu kadar ayarı köklemeyi göze aldığına göre...

olaya farklı bir boyuttan bakalım. bir renderer´i yapan firmada, onlarca ( hatta kimi zaman 100´lerce ) kişi çalışır. bunların çoğu programcı ve yazılım mimarlarıdır. ve bir render engine geliştirilirken, sektörde en başarılı kişi ve kuruluşlarla ortaklaşa çalışıp, en verimli ve en başarılı renderer´i geliştirmeye yönelik olarak yazılımı üretirler.

bu açıdan bakarsak, sen diyorsun ki =
" dünyanın en başarılı grafik ressamları, en büyük film studiolarının deneyimleri ışığında, dünyanın en iyi bilgisayar programcıları ortaya çok absürd bir mekanizma çıkarmışlar "

bence biraz daha zaman ve deneyimden sonra bir daha yorumladığında, bu dediklerinin aslında işleri kolaylaştıran sistemler olduğunu, ve olması gerektiğini göreceğinden eminim. hatta kimi zaman, ben şunu niye denetleyemiyorum, onun düğmesini neden koymamışlar diyesin gelecek hatta. ondan da eminim.

2006-06-12 23:06:38

Cvp

reques

hocam o kırık köşeler test ler için .
test yapmak için iki saat beklemek istemezseniz o seçeneği kullanabilirsiniz.

2006-06-12 23:45:18

Cvp

kalimba

Aslında fazla ayar programa esneklik kazandırıyor. Eğer zıplamaydı vb. gibi şeylerle uğraşmak istemiyorsanız, objeyi ve ortamı örneğin maxwell gibi bir render motoruyla büyük oranda tarif etmek mümkün. Web sitesinden incelemenizi tavsiye ederim.

2006-06-13 09:19:34

Re:beyin fırtınası

aXe

[quote=21656]
kısacası herpimizin bu porgramdaki ortak özelliğimiz nedir . tasarlamak ve bu tasarıyı çok uygun bir şekilde gerçeğe yakın
ışık ayarlarıyla çıktısını almak. renderde iki tür çıktı alınıyor iç ve dış mekan ve net sonuçlar.
[/quote]


İlk başta şunu belirtmeliyim ki, render motorları sadece mimari çalışmalar için geliştirilmiyor.

İkincisi ise mimari alanda çalışan herkesin amacı ´´gerçeğe yakın´´ çalışmalar yapıp onların ´´çıktısı´´sını almak değil. Örneğin ben gece gündüz sürekli iç ve dış modelleme yapıp renderini alan birisim ama amacım her dafasında gerçeğe yakın renderlar almak değil; yanımdaki insanlara görsel bir ziyafet sunmak...

´´Manuel ayarlıyoruz´´ konusunda ise: Piyasada yüzlerce fotoğrafmakinası modeli ve markası var. Bu makinaların bir kısmı otomatik ayarlarla çalışıyor, birkısmı ise manuel. objektif seçimini, filitre seçimi vs. vs. siz karar veriyorsunuz. Piyasada mütiş derecede gelişmiş tam otomatik herşeyi yapabilen fotoğrafmakinası teknolojisi mevcutken, ünlü fotoğrafçıların ve bu işten para kazananların yüzde 95i manuel ya da yarı otomatik makinalar kullanıyor..... bunun sebebi ne olaki acep [:)]

Kadir´in söylediği gibi, birgün o ayarlarda yetmeyecek. keşke şunuda koysalarmış diyeceksin :) sevgiyle kal..

2006-06-13 11:51:29

Cvp

calavera

Güzel bir tartışma olmuş hakkaten :D en başta bu motorların bu kadar ayara sahip olması yerinde (hatta dahada fazla olması gerek) Neden?

Sadece kamerayı yerleştirip, güneş şurdan gelsin deyip rendere basarsan (Maxwell sadece yapar bunu) sana 15-20 saat civarında tatminkar bir sopnuç verecektir. Sende var mı bu 15 - 20 saat :D bende yok :D bu yüzden ben 1 saatimi ışıklarla ve yüzeylerle geçirip 3-4 saatide render ile harcıyorum. Bu ayarların sebebi tamamı ile sürat ve kalitenin optimumda tutulabilmesi için.

Biraz tembelliğe kaçmak istiyorsun :D bu doğal ancak şimdiki teknoloji ile bu çok zor olucaktır. chrome_nickel´in dediği gibi bir bilgisayar sistemi ve Maxwel sana yardımcı olucaktır ama onda da bu sefer malzemeleri ayarlamak için ayardan şikayet edebilirsin.

Kolay gelsin...

2006-06-13 12:29:54

Cvp

Hasan Karaaslan

Bu piyasada sadece mimari degil , animasyoncusu , karakter modeller i , efekler vs. vs. bir cok sektor var. sen simdi diyorsun ki bi render tusu olsun hop basalim bize isikli bisikli sole guzel bi render alsin? ozaman nerede kaldi bu programi ii kullanmak? yani sen mimari cizimde gidip 2 kutu ciziyorsun sonra aciyorsun vrayi 3-5 ayar giriyorsun ki buda sana cok geliyor hop gercekci render aldim ben ii maxciyimmi diyosun ?

Herseyi otomatige baglarsak sen ve senin gibi is yapanlara ne gerek ? yani adam gider ogrenir maxde box cizmesini cizer box unu basar o "otomatik" dugmesine alir renderini. Kaldiki bu isik konusu cok genis bir konu yani 3-5 ayarla gercekteki isigi atmosferi yakalamak imkansiz.dunya uzerinde her cisimde isigi emme ve yansitma yansitirken kendinden renk katma vs vs. gibi bir suru sey varken bunu manuel yapmamak elde degil.

kolay gelsin

2006-06-13 12:32:57

Cvp

Asp!r!N

Kalimbanin dedigi gibi cok ayar esnekligi artirir..
herkes sizin gibi gercekci render almak istemeyebilir..
toon render almak isteyebilir, dandik render almak isteyebilir, wire render almak isteyebilir, yada sanatsal olsun diye belki her tarafta sacma isik patlamalari olsun isteyebilir...
Gercek hayattada senin olmeden yasamani saglayacak bi kac seylede hayatini surdurebilirsin ama bi cok seyi yiyorsun.. bu sacmalik mi? onu yemessen olmeyeceksin ama yinede yiyorsun..
kolay gelsin

2006-06-13 12:50:30

Cvp

reques

konuyu derinleştirmek gerekirse mekanik sunum bu makinada olabilir el aletide , alanlarındada render motorları vazgeçilmez ihtiyaç haline geldi.
Yazılım firmalarının iki yüzlülüğünden dolayı uzun süre autocad içerisine yerleştirilmeyen adam gibi bir render motoru ancak köklü autocad yazılımına 2007 versiyonu ile beraber geldi.
Yazılım firmaları sen bunda modelle ama renderide benim şu yazılımda al mantığından uzaklaşmaya başladılar (gerçi modelle ama şu objeyi modellemek için bu yazılımıda almak zorundasın mantığı hala dimdik ayakta ....bkz google "autopool")
ancak konu render ve neredeyse bu görselleştirme ihtiyacı tüm sektörleri kuşatmış durumda.
çok fazla ayar olması yazılımları içinden çıkılmaz bir hale getirmiyor zira neredeyse yüzde doksan tüm birimler bir önceki yada tamamen bağımsız render motorları ile benzerlik gösteriyor.
burada ayarlardan çok kalite ve hesaplama sistemindeki pratiklik anlayışı motoru kaliteli yada içinden çıkılmaz hale getiriyor diyebiliriz.
bence render motorlaından çok artık işletim sistemleri performansı noktasında teknolojinin daha fazla ilerlemesini beklemek durumundayız.
kolay gelsin.

2006-06-13 12:50:58