meshsmooth hakkında bi soru

meshsmooth hakkında bi soru

seckin_yalin

Meraba arkadaşlar bu sorunun cevabını tahmin edebiliyorum ama genede emin olmak istiyorum.Soru basit.Bir editable poly ye meshsmooth uyguladık daha sonra sağ tıklayıp collapse all dedik ve wirelar iki kat arttı.Aslında meshsmooth yaptığımız zamanda zannedersem wirelar iki kat artıyo ama gözükmüyo.Sorun biz collapse all dediğimiz zaman eskisine göre herangi bi değişiklik, makinaya herangi bi yük getirmez değil mi?

2006-06-07 21:39:19

Cvp

Ruskol

meshsmooth yaptığındada polygon sayısı artıyor. ( klavyeden 7 tuşuna basarak polygon sayısını görebilirsin. )

meshsmooth un işlevini zaten biliyorsundur (orjinal polygonlara göre işleme devam etmek (net açıklaması bu olmaya bilir. ben henüz amatörüm kendimce cevaplayayım dedim )

2006-06-07 05:57:17

Cvp

LocKman_HacKim

bunu en iyi şekilde nasıl anlarız ? bi sahneye bu dediğin iki durumuda uygulamak lazım. ancak öyle emin olabiliriz. Tahmin yürütürsek senin dediğin kesin dogru . Çünkü collapse all demeden öncede aynı faceler var. dedikten sonrada aynı face ler kalıyor.yani face ler artmıyor.sadece wire iki katına çıkıyor. bu durumda benim kanaatimce makineyi kasmaz. diye düşünüyorum.

2006-06-07 09:14:16

Cvp

Hasan Karaaslan

collapse dedigimiz zaman smoothun katmis oldugu edgeleride goruntuluyor , Edged faces secenegini isaretli oldugunda edgeleri gorurken isaretsiz hali ile arasinda nekadar fark olusuyorsa heralde bu edgelerin gorunur olmasida okadar fark yapar tahminimce yada daha az ama genede bir miktar kastirir die dusunuyorum. denemek lazim [G1]

2006-06-07 10:57:36

Cvp

kalimba

Mesh smooth iteration 1 de polygon sayısı (her polygonu 4 köşeli olarak düşünürsek.

Toplam poygon = Objenin toplam polygonları X 4 [sup](iteration değeri)[/sup] olur. yani 4 katı artar.

[url]http://www.tr3d.com/index.php?islem=goster&id=dokuman&r=50[/url] Bu derste meshsmooth hakkında kabaca bişeyler yazmıştım.

2006-06-07 11:43:15

Cvp

seckin_yalin

İlginize teşekkürler aşağı yukarı aynı şeyleri düşünüyoruz.Kısa bi animasyon çekmeye yeltenicem o yüzden en az poligonla en iyi işi çıkarmaya çalışıyorum.Karakterde boolean gerektiren yerler var.Boolean yaptıktan sonra meshsmooth uygulayınca çok fena bozulmalar oluyo.Genelde çıkıyo booleanla bozulmalar ama her ne kadar weld, cut yapıp poligonları bi düzene koymaya çalışsamda düzgün olmuyo.Ama meshsmoothlu hale boolean yapınca düzgün oluyo.İşte o zamanda wirelar artıyo bu yüzden merak etmiştim.4 kat artyo doğru her edge arasına bir edge koyarsak.

2006-06-07 12:54:07

Cvp

Hasan Karaaslan

hmm boolean nerede kullanmak gerekiyo? direk modellesen daha az kasmaz mi ? (:

2006-06-07 13:02:49

Cvp

seckin_yalin

Başta direk modellemek istedim.Çok iyi olmadı.Sonrada hata verdi sen 2-3 saat uğraş, kaydetme sonra bi hata verdi gitti tüm yaptıklarım.[G19]Sinirlendim boolean yapmaya karar verdim.Sonuçta gayet iyi oldu bence.Önde 3 delik var bide oyuncağın yanlarında vida delikleri var.
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/7n15034sS.jpg[/img]

2006-06-07 21:39:19