Cinema4d de N-Gons 3dsmax?

Cinema4d de N-Gons 3dsmax?

Bin_Hazad

arkadaslar ben cınema4d kullanıyorum fakat max 6 ıle yapılmıs bı proje var elımde ve projenın tamamı trigulate segmentere sahıp!...
Cinema4d de kırık yuzeylerı tek bı polygon halına getıremıyorum ve bu yuzeyler zaten duz yanı!...
bu yuzden makına kasılıyor gereksız polygonlar var...
max 7 de bunu tekrar yapmak ıstıyorum fakat bıraz basarısız oldum!...
max ta N-Gons mantıgı varmıdır varsa bunu nasıl yapabılırım?
Tesekkurler!...

2006-06-07 10:09:09

Cvp

kalimba

Eğer model başka bir programdan import edilmiş, edit mesh halinde bütün kenarlar için visible işaretlenmiş vb. ise aradaki üçgen yüzeyler gözükür.

OpenGL veya Direct 3d özelliklerinden aradaki 3genleri gösterme işaretini kaldırmış olduğunuzu varsayarsak tabiki.

Modelinizi editable mesh´e dönüştürdükten sonra edge modunda bütün edge´leri seçtikten sonra Auto Edge (edit mesh >> Subobject Edge >> Surface Properties >> Auto Edge fonksiyonunu kullanmayı deneyin. İşe yarayabilir.

Ayrıca bu kenarların gözükmesi yada gözükmemesi bence performastta değişiklik yapmaz. Sonuçta bütün polygonlar 3genlerden oluşur. Ancak Editable Poly/Polygon/mesh ile çalışırken bu üçgenleri polygon olarak göreceğinden çalışması elbette biraz daha zor olabilir.

Aynı şeyden bahsediyorsak tabiki.

Cinema 4´deki N-Gons mantığı hakkında biraz bahsedersen belki alternatifi maxdede vardır.

2006-06-06 12:24:02

Cvp

Bin_Hazad

N-Gons Mantıgı dedıgın gıbı 3genlerden olusan yuzeyı olabıldıgınce az yuzeygostermek.belkı dedıgın gıbıdır fakat editorda daha az gozukmesı openglı daha az kasıyor yanı!...
elımde bı ev var ve sıte yapıcam fakat evın yapılısında kaynaklanan sebebten dolayı sadece tek evde bılgısayar kasılıyor
yanı bı de onun gıbı 26 ev olcak!..
e gızlersın oda sorun olmazzda
render alırken
daha dogrusu hıc alamadıgım render kılıtlenıyor
ama dedıklerını bı yapıcam!...
olursa sana cok mınnettar kalıcam

2006-06-06 20:11:39

Cvp

Samce

kalimba hoca onu nasıl yapacaz
ben polylerde üçgen çizgiler gözüksün istemiyorum
mesh kullanmadığım içim işime yaramıyor
:((??

2006-06-06 21:26:32

Cvp

kalimba

[u]Optimize modifier[/u]

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/JRk646UUu.gif[/img]

2006-06-07 09:54:45

Cvp

kalimba

Samet;

İstersen aşağıdakileri yaptıktan sonra mesh olarak, istersen polygona çevirip devam edebilirisn. Not olarak; bu işlem objenin polygon sayısını [u]değiştirmez[/u], sadece kontrol edilebilecek kenarları aşamalı olarak gizler.

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/JKb7jSgyu.gif[/img]

2006-06-07 10:09:09